Vuurwerk verbieden ? (Dierenleed)

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik vind vuurwerk afschaffen nergens voor nodig. Er zijn altijd al gekken geweest met vuurwerk ook 20 jaar terug maar toen hoorde je daar niet alles over, daarnaast doordat alles zo uitgebreid in het nieuws komt breng je etters alleen maar op ideeen.
    Ik vind dat met verantwoord vuurwerk afsteken niks mis is, en ja ook alle kinderen kun je dat prima leren, ons zoontje van 4 wordt nu al verteld dat hij moet stoppen met knalerwtjes gooien als er mensen of dieren langs komen dus tegen de tijd dat hij echt vuurwerk mag weet hij dat echt wel.

Hier is er ook niks aan incidenten en gekkigheid in de buurt, als de honden moeten wandelen geven we een gil naar buiten van de hondjes komen er aan en spontaan is het een paar minuten rustig. Zulke dingen kun je prima overleggen maar dan zul je wel duidelijk moeten zijn ook als dieren eigenaar, ik geef altijd netjes van grote afstand aan jongens heb 1 hond bij me die bang is kunnen jullie even stoppen met knallen en dat is geen enkel probleem en wordt altijd gedaan, zo niet zinn ze ook nog niet jarig :D. Maar tegenwoordig gaat men er vanuit dat de kinderen van afstand dieren en mensen aan zien komen en daar op reageren tja zo werkt dat niet je moet van beide kanten wat aanpassen en dan is er niks aan de hand.
    En nee wat er gebeurt met een dier opblazen is gewoon weg schandalig maar dat voorkom je niet door vuurwerk af te schaffen dan bedenken ze wel wat anders, want mensen die dat doen zijn niet goed in hun hoofd :(.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mensen die rottigheid met dieren willen uithalen verzinnen so wie so wel iets, vuurwerk of niet.

Dus waarom iets verbieden dat zoveel mensen plezier geeft?

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Tuurlijk niet !!!
    Ik denk dat het vaak door de opvoeding komt , maar de ouders kunnen niet overal wat aan doen . Kinderen kunnen ook een beperking hebben waardoor ze niet met vuurwerk om kunnen gaan , daar moet een ouder dan rekening mee houden .
    Een beperking is een heel groot begrip trouwens , dus daar kan je bijna niet mee spotten je hebt al een beperking als je been gebroken is want dat beperkt je in bepaalde dingen en dat is een beperking , en nee ik heb het niet over een gebroken been . Maar als jou kind beperkt in met een niveau van een kind van 5 dan is dat totaal niet erg maar dan moet je je kind als ouder beschermen en kan je je kind geen vuurwerk geven eventueel alleen onder begeleiding .

Maar is een zieke geest hebben ook een beperking ? Is niet alles wat "anders is of waardoor je beperkt wordt een beperking"
    ? Want dan vind ik dat de daders een beperking hebben want die hebben een zieke geest .

Ik heb het over beperkingen niet over stoornissen want met stoornissen spot ik inderdaad niet .

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Er is in mijn ogen maar 1 optie en dat is het verbieden. Vuurwerkshows in de grootste steden.
    Er is zoveel overlast, zoveel dieren en kinderen zijn bang, zoveel kinderen belanden in het ziekenhuis met een hand minder...
    Een poes wordt op een gruwelijke manier de dood ingejaagd, een man van 51 overlijdtddoor zwaar vuurwerk in zijn gezicht...

Jong of oud er kan niet normaal mee omgegaan worden.
    Natuurlijk zijn er mensen die dat wel kunnen maar is dat niet met alle regels zo?

Waarom wil de regering een snelheidsbegrenzer in alle auto's invoeren? Omdat zoveel mensen zich niet aan de regels kunnen houden. Miss wel een alcoholslot in alle auto's in de toekomst.

Al jarenlang gruwelijke berichten over vuurwerk in de media. Een website om overlast in kaart te brengen. Het vuurwerk krijgt elk jaar een nieuwe kans en elk jaar bewijzen mensen weer dat ze er niet mee om kunnen gaan.

Vuurwerk is bedoeld als sier en om de jaarwisseling te vieren. Tegenwoordig is het een week lang gewoon lekker knallen en wedstrijdje wie de hardste knallen maakt.

5. Mnon

Mnon Niet meer actief

Zou mooi zijn als het verboden wordt dan zit ik thuis, zie ik niks, omdat mijn kids slapen en ik dus niet naar de vuurwerkshow kan... Dieren binnen houden is sowieso verstandig! Van mij hoeven katten helemaal niet buiten te komen! Mijn tuin ligt namelijk vol met kattenstront van buurkatten! Lekker binnen houden die dieren dan kan niemand je kat iets doen! En dan bedoel ik 365dagen per jaar! Voor dierenmishandeling is oud en nieuw niet nodig want ik heb ook wel is gehoord van bruistablet aan eend geven kattenklemmen e.d. En dat is doorgaans niet met oud en nieuw!

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee niet verbieden, hoe meer je verbied meer ellende..

En zowieso.. De partij van de dieren denkt nooit goed na, alles in het 'belang' van de dieren.. *zucht* andere discussie:p

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Gelukkig nog iemand die in het belang van de dieren denkt . Tegenwoordig worden dieren steeds meer als objecten gezien en het wordt alleen maar erger.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Eens, maar andere discussie inderdaad :p

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Helemaal mee eens !
    Inderdaad met elke wet/regel zijn er wel normale die er normaal mee om kunnen gaan , de meeste regels moeten dan toch getroffen worden voor de gestoorde onder ons helaas is het zo . Maar nu moeten de dieren gewoon beschermt worden tegen die beesten !! En dat is jammer voor de rest maar het is niet iets noodzakelijks ofzo waar voor alles maar moet wijken . Alle waardes van dieren moeten al zo wijken voor mensen alsof dat niet al genoeg is .

Misschien alleen onder begeleiding van een wijkagent afsteken dus een wijkagent in elke wijk en daar mag het afgestoken worden . Maarja hoe controleer je dat dan weer ? Niet dus . Dus dan toch gewoon afschaffen !

10. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    JA mensen in deze maatschappij kunnen helaas niet met de verantwoordelijkheid van vuurwerk afsteken omgaan. Kinderen lopen de gehele dag op staat met rugzakjes vol vuurwerk, terwijl ze gewoon nog niet het verstandelijke vermogen hebben om het gevaar hiervan in te schatten. Elk jaar raken er honderden mensen gewond. Politie en brandweer worden aangevallen. Ronduit belachelijk dat dit word toegestaan hier in nederland. Het toppunt vind ik toch wel dat in de 'tuig' wijken hier in Nederland iedereen een uitkering krijgt en de gehele dag werkeloos thuis zit te hangen, handevol met geld uitgeven aan illegaal gehaald vuurwerk. Daar hebben ze dan weer wel geld voor.....Nee hierover heb ik een hele duidelijke mening, afschaffen die handel. Erg jammer voor de mensen die er wel netjes mee omgaan, maar die hebben dit echt te danken aan hun enorme a-sociale medemens! Eventueel een grote vuurwerkshow per gemeente, dit zou voor de sfeer van oud/nieuw nog mooi zijn.

11. Ik vind het altijd zo raar dat mensen echt geloven dat, wanneer het afgeschaft wordt, zulke mensen ook meteen zullen stoppen met zulke dingen doen. Al die illegale troep ís al verboden. Dat wordt ook elk jaar Nederland weer binnengehaald. En als je het leuk vindt om rotjes in de kont van een kat te stoppen, maar je kunt geen rotjes meer krijgen, dan verzin je toch gewoon iets anders? Als je alles moet gaan verbieden omdat er mensen zijn die er op een achterlijke manier mee omgaan, dan zijn de supermarkten straks heel erg leeg hoor.. Ik ben dus ook voor beter controleren, harder straffen, maar afschaffen? Echt niet!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als het allemaal zo makkelijk was zoals jij schreef, dan was het allemaal veel fijner op deze wereld.. maar zo is het nou eenmaal niet. Je kunt je kind moeilijk constant binnen houden of niet met vriendjes laten spelen.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    eens dus.

14. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

+1.

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren, evenals vreselijke ongelukken met vuurwerk. Maar waarom verbieden? Hoeveel kinderen vallen er niet gruwelijk van een fietsje, worden aangereden op straat, pubers die met een scooter onderuit gaan, skiongelukken, auto-ongelukken, brandwonden door waterkokers, nare valpartijen van een trapleertje, enzv enzv....? Een ongeluk zit gewoon altijd in een klein hoekje, en juist met vuurwerk moet je heel voorzichtig en verantwoordelijk omgaan. Ik ben dus zeker voor 1 ophaaldag, strengere leeftijdsgrenzen, betere controles, en hard optreden tegen misbruik. Maar verbieden? Nee. Net zoals de blokker ook niet verplicht alle messen uit het assortiment moet halen, omdat bepaalde mensen daar rare dingen mee doen. Als je verantwoord met vuurwerk omgaat is er niets mis mee en brengt het heel veel mensen veel plezier (mijzelf boeit het overigens niet zo veel).

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het leuke aan vuurwerk vind ik het afsteken, wat heb je nou aan een show?

17. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ze bedoeld om die mishandelde beestendenk ik. En ik denk dat dit soort malloten op weg zijn psychopaten te worden dus ze zouden wat mij betreft enorm goed in de gaten gehouden moeten worden. Meestal begint het met dieren martelen,daarna zijn er mensen aan de beurt.

En ik denk dat er altijd van deze idioten zijn. Vuurwerk of geen vuurwerk. Dus niet verbieden. Heeft toch geen zin.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom heet illegaal vuurwerk eigenlijk illegaal?

Als het niet verboden zou zijn zou het toch niet illegaal zijn?

19. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meteen verbieden. Sowieso voor de dieren, maar ook voor iedereen die er onverantwoordelijk mee om gaat: is gammele bierflesjes op straat, bommen maken, met je zatte kop afsteken. Er gebeuren ook met legaal vuurwerk de grootste ongelukken. Het bespaart iig een hoop ziektekosten!

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan vind ik dat we de auto in Nederland maar helemaal moeten afschaffen, want auto's maken jaarlijks veel meer slachtoffers dan vuurwerk. Dat zou enorm veel ziektekosten besparen. Niet alleen maar vanwege minder aanrijdingen, maar ook minder luchtvervuiling, mensen die met een zatte kop in een auto stappen. Etc.

Deel Deze Pagina