Vuurwerk verbieden ? (Dierenleed)

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Dit en heb op facebook helaas dieren leed voor bij zien komen.

Wat een achterlijke die zo iets met dieren doet. En het mag wel niet maar oei zal bij hen eens een rot je in het achter werk steken bah.

Sorry even frustratie. :)

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

helemaal mee eens!

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

juist!

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik ben 100 procent voor afschaffen!!
    - voor de dieren die er verschrikkelijk onder lijden onder de knallen of slachtoffer worden van sadistische praktijken. Mijn hart huilt!!
    - voor de mensen die oorlogslachtoffer zijn geweest is dit een ernstige stressmoment
    - het is milieuvervuiling
    - en ieder jaar vallen er vele gewonden... Ook omstanders zijn de klos... En kinderen.
    Mijn buurmeisje van 4 is vorig jaar blind geraakt aan een oog.

5. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    inderdaad knap,als ze die daders vinden,precies hetzelfde doen,ook een rotje tussen zijn billen doen en afvuren maar,ongelooflijk arme onschuldige dieren,hier kan ik niet tegen!

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Van mij mag het. Scheelt een hoop leed voor de dieren, vernielingen. Kinderen kunnen overdag normaal slapen. Minder oog en handongelukken. Ik ben voor!

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Niet verbieden... Heeft ook geen nut.. Want dan zou de hekje eu het moeten verbieden.. Want veel halen het uit België of Duitsland zelfs Polen en omstreken dus tja.. Wel sporen die gasten niet en zou ik graag een vuurpijl in hun anus duwen ofzo (al raak ik nooit vuurwerk aan maar voor hun maak ik met liefde een uitzondering) overigs moeten mensen hun katten dan binnen houden .. Ik had het zekere voor het onzekere genomen en was mijn kater al 1,5 week binnen en deed zijn behoefte weer op de kattenbak .. Ik wil nog langer van hem genieten ... Hij is nog zeker een week binnen hoor..

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik vind de pret van particulier vuurwerk de schade niet waard. De helft van de oogverwondingen is bij mensen die stonden te kijken. Ik heb lelijke verwondingen gezien van een omgevallen pot vuurwerk. Vergeet ook niet hoeveel mensen vuurwerk gaan afsteken onder invloed van een paar of meer glazen drank. Om het nog niet te hebben over de extremen, zoals de vuurwerkbommen of de dierenmishandeling, en de materiële schade in de openbare ruimte en particulier. De parkeersensoren van onze auto zijn sinds afgelopen nacht ook stuk…

Een paar jaar geleden was ik voor nieuwjaar in Londen. Heerlijk rustig en schoon op straat, en een fantastische vuurwerkshow bij de London Eye - zo kan het ook!

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja je eigen huisdieren uiteraard binnenhouden. Het gaat niet alleen om huisdieren hoor ... Ganzen en eenden waren dit jaar ook de dupe.

10. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Inderdaad! Ik heb een tijd in de VS gewoond en waar ik zat deden ze ook niet aan vuurwerk.

Nu woon ik in een tamelijk rustig en klein dorp ... 300 inwoners waar ook nauwelijks vuurwerk wordt afgestoken wel een geweldige traditie is dat iedereen net na twaalven bij de kerktoren verzamelen waar de klokken 'gesmeerd' worden. Iedereen mag dan de klokken luiden. Tot 1 uur.. Met een borrel. Zoveel leuker en gezelliger dan vuurwerk.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Dit dus!!

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Klopt op oud en nieuw amper of geen vuurwerk tenzij de shows. Maar kom eens rond 5 November, dan is het hier pas erg. Vuurwerk, bonfires en drank.

13. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik denk dat het vuurwerk afsteken hier sowieso een heel pak minder word gedaan, maar van mij mogen ze het verbieden. Ik vind het dan een beter idee als elke gemeente zelf een vuurwerkshow geeft. Dus één keer vuurwerk op een centrale plek.
    Vind dat er veel te veel ongelukken mee gebeuren en het brengt vaak ook overlast omdat vele al een week op voorhand beginnen ermee.

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik zou het prima vinden als particulier vuurwerk afsteken verboden wordt. Dierenleed (zowel huisdieren in paniek als mishandelde dieren op straat), de hoeveelheid ongelukken veelal bij jonge mensen, de enorme zooi die het achterlaat zijn in mijn ogen goede redenen om het af te schaffen. De gemeente kan de opruimkosten in professionele vuurwerkshows steken die gespreid over de stad gegeven worden.

15. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Een dier is volgen de wet een ding een eigendom het enige waarvoor de mensen gestraft worden is vernieling van iemands eigendom. Ik vind dat de wet dierenmishandeling aangepast moet worden de straffen moeten veel hoger liggen als in Amerika. Ook vind ok dat er strenger gecontroleerd mort worden te veel illegaal vuurwerk!

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik vind het onzin om het af te schaffen door de mensen die letterlijk stunten met vuurwerk... Ik sta op gepaste afstand met mijn kinderen die een veiligheids bril op hebben.. Heb zelfs aan een jong kindje extra gegeven.. Koste 1 of 2 euro ofzo maar mijn kleine kinderen waren de enigste hoor met die bril en alleen mijn kids stonden ver van vuurwerk af.. Mijn oudste mocht helpen met afsteken nadat het meeste al was afgestoken en kleine potjes.. Geen gevaarlijke rot dingen en meteen weg rennen op een zeer gepaste afstand kijken.. En hij was de enigste hoor die dat moest van
    Mij/ons .. Strijkers werden er gegooid richting ons.. Verschrikkelijk lawaai.. Ja dat waten dronken lui.. Wisten niet dat hun hartje tikte geloof ik.. Maar door zulke (achterlijke ) mensen word het voor ons die verantwoord met vuurwerk om gaat verpest .... Vind ik echt triest.. Overigs mijn hond husky 2 jaar is de grootste mietje die er bestaat.. Maar gaf niks om de harde knallen hoor .. Kat lag heerlijk boven...

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gunpowder, treason and plot...

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Haha, ja in Amerika mag vuurwerk op veel plaatsen niet, een vuurwapen wel. En de dieren die je doodt met dat vuurwapen mag je opeten!

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Guy Fawkes!

20. Aloe

Aloe Niet meer actief

Verbied gewoon al het knalvuurwerk.
    Laat siervuurwerk alleen afgestoken worden tussen 22:00 en 02:00.
    Vuurwerk onder de 18, echt niet!

Dan kom je naar mijn inziens al een heel eind.

Deel Deze Pagina