Vuurwerk verbod!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Vagans, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Dat zou het beste en leukste zijn maar velen kunnen zich niet eraan houden en zo gebeuren ongelukken dus een verbod lijkt mij nuttig, hoe zuur ook voor degenen die zich wel aan de regels en veiligheid houden.
    Per wijk een show georganiseerd vanuit de gemeente en we kunnen allemaal een half uurtje genieten. Scheelt echt veel geld vanuit allerlei hoeken!
    Bijvoorbeeld ziekenhuizen die overuren draaien die dagen, brandweerkazernes die vaak uitrukken, politie agenten en dan nog niet te beginnen over de bakken vol geld die mensen eraan uitgeven!

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Maar juist omdat vele zich er niet aan houden denk ik dat da met een verbod ook niet gaat gebeuren en doordat de mensen het illegaal moeten aanschaffen de gevaren juist groter worden.

Daarnaast is er ook geen reet aan oud en nieuw zonder vuurwerk natuurlijk...

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik ben voor! :D ik heb zo'n hekel aan vuurwerk :) het geknal wordt steeds harder en de kinderen met vuurwerk steeds jonger.

4. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ze moeten inderdaad beter controleren. Zijn vast te lui daarvoor en schakelen ze iets in wat averecht werkt. Al ben ik zelf hartstikke bang voor vuurwerk en durf ik rond die tijd in december mijn hond niet meer uit te laten.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Woon in Hilversum en vind het echt niet leuk !!
    Kan me stiefdochter niet eens met mijn vriend lekker vuurwerk afsteken was afgelopen jaar zo leuk :(
    Ik heb niks met vuurwerk maar hoort er toch bij vind ik.

Dus aankomend jaar gaan we lekker naar me moeder een gemeente verder op ;)

6. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik stel voor: geen vuurwerk binnen 100 meter van een huis. Ik haat oud & nieuw door dat %&%@# vuurwerk.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    #27 edelweiss, 25 apr 2014
    Laatst bewerkt: 25 apr 2014
    O dat zou fijn zijn!! Een landelijk verbod

Ik ben nu weer eens aan het wachten Tot het 12 uur is en ik een oversture kleuter uit bed kan halen vanwege vuurwerk en dan morgen avond ook weer.
    Ik ben het echt kotsbeu

8. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.048
    113
    Hier
  9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mijn hemel wat een knal :$ niet normaal! Dood eng zeg, je zou er maar naast staan...

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik ben hier ook meer een voorstander voor. Verbieden vind ik zelf ook een stapje te ver gaan.
    Er zijn genoeg plekken waar je samen vuurwerk kan afsteken.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Die bom was echt heel heel heftig , woon een kleine twee straten daar achter en we zijn toen gelijk gaan kijken.

Trouwens het wordt alleen een verbod in het centrum begreep ik van mijn schoonzus die dat op het nieuws had gezien. Dus de rest van Hilversum kan wel vuurwerk afsteken. Alleen niet in en rond om het centrum...

12. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mee eens!

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zou het erg jammer vinden..

14. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik weet niet echt wat ik er van moet denken, mijn zoontje van 4 jaar is bijvoorbeeld heel erg gek op vuurwerk en elk oud&nieuw gaan we met zijn drieen samen naar de vuurwerk kijken, even buiten wandelen, dat doen we eigenlijk al vanaf dat die geboren is, elk jaar een stukje verder,
    zouden ze die vuurwerk op afgesproken plekken afsteken, ben ik bang dat het in ons woonplaats ergens is waarvoor je lang moet lopen dan denk ik weer nee ik wil niet dat mijn zoontje en eventueel dan mijn dochter dat later helemaal moet doen, ze blijven dan ook best lang weg misschien

dus ik weet nog niet wat ik er van moet denken ;)

15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mee eens! Gesodemieter ieder jaar weer...

Deel Deze Pagina