harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendysunny, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    Ik heb veel harde buiken.

Ik hoef maar even te draaien of de buik is hard. Het duurt daarna elke keer zo'n half uur voordat ie weer normaal aanvoelt.

Ik tel de harde buiken niet... weet wel dat het e rveel meer zijn dan bij de vorige zw schap.

De vk adviseerde mijn urine te testen op blaasontsteking... dat heb ik gedaan en heb ik niet.

Wat kan ik verder doen aan de harde buiken?

2. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik zou het zeker in de gaten houden meid!

Misschien moet je het iets rustiger aan doen?

Ik zou voor de zekerheid nog een keer je urine na laten kijken. Ik had mijn urine op vrijdag na laten kijken en dat was schoon en maandag nog een keer voor de zekerheid en toen had ik wel blaasontsteking.

Ik heb al vanaf week 22 harde buiken en met 26 weken in het ziekenhuis opgenomen met weeën. Na een inwendige echo bleek mijn baarmoederhals te kort te zijn voor het termijn wat ik was. Hierdoor kan er sneller ontsluiting ontstaan. Ik heb gelijk 2 spuiten gekregen voor de longrijping omdat ik de 40 weken niet ga halen. Nu zit ik thuis aan de weeënremmers om proberen de zwangerschap te rekken. Iedere week moet ik op controle bij de gyn komen en dan meet hij de baarmoederhals weer op. Verder heb ik dus bed/bankrust en mag ik niks doen.

Ik wil je niet bang maken, maar je moet de harde buiken wel serieus nemen. In het begin deed ik dat ook niet, maar er blijkt dus wel dat er iets aan de hand is.
    Veel sterkte.

3. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Als je darmen van slag zijn, kan je ook last krijgen van harde buiken, dus bij diarree of obstipatie. Of inderdaad blaasontsteking.

Maar helaas was het bij mij ook het geval dat ik heel veel last had van harde buiken, die niet over gingen. Ik liep gerust een paar uur met een keiharde buik rond en dat ging ook niet over door rustig te gaan zitten ofzo. Zoveel harde buiken is toch een teken dat je het rustiger aan moet doen. Ik moest uiteindelijk met 27 weken stoppen met werken, omdat het ook niet over ging. Ik heb ook wel eens gehoord dat je bij een tweede of volgende zwangerschap meer last van harde buiken kan hebben dan met je eerste.

Harde buiken kunnen overgaan in weeën, dus het is wel belangrijk het serieus te nemen als je er zoveel last van hebt!

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    hoi meiden, ik ben 20weken en weet niet of ik ooit eens harde buiken gehad heb. Hoe kan je ze herkennen? Wat voel je dan precies?

Ik heb wel dat ik na het eten soms heb dat mijn buik heel strak aanvoelt. Ik weet niet of het een harde buik is of gewoon dat mijn eten even moet zakken. Het is niet pijnlijk ofzo.

5. Seth

Seth Niet meer actief

idd Goed je rust nemen....!! zeker als je een drukke peuter rond hebt lopen....!!!

ennuhhh bij een tweede of volgende zwangerschap krijg je vaak veel meer harde buiken dan bij de eerste.....
    vervelend... maar tis zo....

volgens mijn vk komt het omdat je lichaam, "al weet" wat van hem verwacht wordt... en dus gelijk reageert...

6. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    idem hier, ook veel harde buiken en moet het ook rustig aan doen.
    ze zijn iets minder frequent, maar toch nog enkele keren per dag..
    onderzoek wees uit dat met de baby alles meer dan ok is, hoog, goede baarmoederhals, niets om me zorgen over te maken.
    Maar ik moet het wel stukken kalmer aan doen..

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    en ja.. bij een 2e heb je meer kans op harde buiken

Deel Deze Pagina