ik heb hier een nestje pups (duhhhh ) en nu is het zo dat er 1 pup je heel veel moeite heeft bij de anderen te komen qua gewicht. deze pup is altijd al de kleinste van het nest geweest en daardoor werd hij verdrukt door de andere pup met drinken bij mams. hierop ben ik na 1 week gelijk gaan bijvoeden met een flesje en kwam hij weer goed aan. het leek beter te gaan. maar sinds een 2 weken gaat het weer slechter. ondertussen krijgen de pup brinta en dat vind ze toch wel heel lekker. dus vanaf eergister begonnen met een puppie brok geweekt te geven en was blik voeding. ook hier eet het veel van (als hij klaar is is hij tonnetje rond) maarja er is wel een verschil. hoewel ze als eerste liep en gromde en blafte. blijft ze echt klein. ze is nu 430gram met 5,5 week dit terwijl broetjes en zusjes rond de 650/750 gram zitten. ik maak me toch wel zorgen om deze pup. wie weet of dit veel kwaad kan?
wat is het voor soort hond/. Als ze echt heel actief is en goed mee doet, zou ik me denk ik nog niet echt zorgen maken. Anders even laten nakijken bij de dierenarts?
Hoe was ze bij de geboorte? Ook al kleiner dan de rest? Kan best zijn dat ze in de baarmoeder ook al wat minder ruimte had om te groeien namelijk. Als ze het verder prima doet, zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Natuurlijk wel goed in de gaten houden dat ze geen rare dingen gaat vertonen.
dieren arts heeft haar gezien maar die zegd dat je altijd wel een achterblijvertje hebt. ze doet gewoon mee en is soms ook nog brutaal ook het zijn jack russeltjes. moeders is niet groot ik schat een kilo of 5 en paps netzo dus heel groot worden ze niet maar toch
Raar lopen, slecht gaan eten, onverklaarbaar piepen, en echt achterblijven in haar doen en laten in verhouding met de rest.. Maar zoals ik het lees is ze gewoon een minitje die waarschijnlijk gewoon door minder ruimte in de buik wat kleiner is.. Ik zou me er niet druk om maken! Je kan haar eventueel wel iets langer houden voordat ze naar de nieuwe baasjes gaat, zodat ze goed op gewicht is als ze vertrekt..
ze blijft sowieso 2 weken langer dat hadden we al afgesproken met de kopers. voordat we dit wisten nee eten doet ze goed. lopen ook.en ze doet alles wat de andere ook doen.ze mist alleen wat puppy vet en elmo ik zal eens even kijken
als je haar zo ziet vind ik het wel mee vallen kwa grote verschil ps geef ze ook regelmatig PENS (supermarkt heeft dat in diepvries wit met groene verpakking) pens zitten bacterien in die goed zijn voor de darmen, verse pens is beter, maar die geur............. helemaal als je het gaat koken dat is niet aan te raden om in huis te doen
awwwww *smeltsmelt* Ik zou me ook niet al te veel zorgen maken zolang de pup gewoon goed eet en lekker mee doet met de rest. De ene is nou eenmaal wat kleiner dan de ander. Mijn ouders hebben ook een jack russel en die was ook kleinste van het nest en ze is nu nogsteeds klein (word vaak gevraagd of het een puppy is) ze is alleen al ruim 8... Ze is alleen nooit echt groot geworden
ik haal het wel uit de vriezer dan lijk me niet verstandig pens te geen koken met zwangerschap misselijk heid
Ik zou zelf eerder zeggen dat links boven het ukkie is (de linker van de 2 vlak naast elkaar) Links onder vind ik echt niet klein! Verse pens kan je overigens wel in kleine stukjes krijgen hoor... Al zou je ze ook alle 4 aan 1 lap kunnen laten eten!
en toch is die links onder 200 gram kleiner als die witte hij mist echt dat puppie vet. echt tenger is ze maar dat is mama ook
Lief zeg! *denkt terug aan Guusje, toen ze nog puppy was* Ik vind haar vanaf hier ook niet zorgwekkend mager maargoed, foto's kunnen behoorlijk vertekenen (zie er zelf ook dikker uit op foto dan in werkelijkheid...hahahah).