Vuurwerk....

Discussion in 'De lounge' started by melody, Dec 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    nou ik ben dus niet onploft en heb me weer n dag zitten verbijten en vervolgens krijg ik van mn man te horen, dat ik het verkeerd doe.

Dus eigenlijk voor hem ook n vuurpijl dan he... :rolleyes:

2. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Nou idd lol... Enne het is gelukkig maar 1x per jaar.... 8)

Allemaal alvast een gelukkig nieuwjaar.... :D:D

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik kan me er persoonlijk ook niet zo druk om maken.

Vind het eigenlijk ook wel weer gezellig, zo dat geknal op de achtergrond. Geeft me weer dat heerlijke nostalgische gevoel dat oud&nieuw er weer aankomt :D

Maar als je erg bange huisdieren hebt is het wel minder ja. Gelukkig maakt m'n hondje zich er totaal niet druk om. De katten zijn wel wat onrustig maar die houden we rond deze dagen gewoon lekker binnen.

4. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Oh ik vind het leuk....
    Vooral het siervuurwerk, ik vind het prachtig...
    En de knallers ook.
    En een paar jaar geleden had ik zelf zo'n melkbus, waar carbid in moet.
    Geweldige knallen kwamen eraf.
    Okay ik schrik soms wel even, vooral als er iemand een melkbus afschiet, zeker tussen 2 flats.
    Maar ik kan me er niet aan ergeren, en mijn huidieren zijn er al angewend denk ik, ze malen er niet om...
    Maar nou komen mijn katten ook niet buiten dus misschien dat dat ook scheelt.

5. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Ik vind het ook leuk!
    knallen horen er ergens bij bij deze tijd, soort van opbouwen naar de jaarwisseling toe, maar niet expres voor mensen hun voeten en dieren uiteraard, maar verder wel leuk
    en we hebben zelf ook wat siervuurwerk klaarliggen voor morgen... vind het altijd erg gezellig met z'n allen op straat :)

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik vind het dood eng die knallen, maar dat komt omdat er bij ons in het dorp vroeger ook veel knalvuurwerk naar winkelend publiek gegooid werd. Ik durfde echt vanaf 28 december de straat niet meer op. Nu heb ik dat gelukkig minder, ik ga gewoon met de auto naar de supermarkt en dan gelijk de auto weer in. Ook hebben we hier minder last van knalvuurwerk onder een kinderwagen of zo.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    He bah, het is hier veel te mooi weer. Kunnen die kids de hele dag ongestoord knallen en heb ik de grootste moeite mijn katten binnen te houden. Als het regent willen ze niet naar buiten, maar nu vliegen ze tegen de ramen op.

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Verschrikkelijkkkkkkkkk!

Siervuurwerk vind ik mooi, maar alleen mooi op het moment zelf (12:00)! Knallers mogen van mij echt minder! Wat een kabaal! Hier is het al een week lang elke avond raak... wat een geknal... Hopelijk knallen ze alles op vanavond zodat morgen rust heerst hier!

De kat van ons is nu al een week binnen, mag van mij niet naar buiten... Als iemand wat zou gooien gaat onze kat er netjes achteraan! Veel te gevaarlijk dus nu voor de diertjes!

9. lykel

lykel Actief lid

Oct 26, 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik vind het wel leuk al dat geknal. mijn honden zijn er ook niet bang voor. lijkt me ook stuch want met trainen leren ze het ook. maar ik vind dat dit er allemaal bij hoort

10. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hihi... zit ik gisteren doodleuk hier adviezen uit te delen over puppies en vuurwerk, en ons eigen hondje is er nu zooooooooooo erg aan toe. Die is echt helemaal van de waps vandaag... Eén keer wezen wandelen al vandaag, en dat was bijna niet te doen. Overal geknal, de ene nog harder dan de andere, en de hond maar aan de lijn trekken dat íe naar huis wil. hij heeft gepoept en geplast, maar alleen het hoognodige... ;)

Verder schiet 'ie bij elke knal verder de kamer in, en toen ik straks een keer de deur naar de (donkere) berging open had staan, heeft íe daar een uur gelegen... Nu zit ik hiet te forummen, en heb op de achtergrond wat rustige muziekjes opgezet; vindt hondje wel fijn, geloof ik. Hij ligt hier onder mijn bureau en wijkt geen moment van mijn zijde... :confused:

11. Niet meer actief

Hier nog zo'n bang hondje van 13! Rilt de hele dag door. En maar hijgen :(
    Ik heb er 2 en de ander van drie vind het allemaal wel prima!Schrikt nergens van,

Toch sneu voor die dieren!

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Kabouter Klus, een tip voor je pup, ga hem niet proberen te kalmeren of zo, als je hem nu extra aandacht geeft en bijvoorbeeld iets ekker als hij bang is bevestig je hem alleen maar in zijn angst.

Mijn katten kijken nu niet op of om. Ze liggen al de hele dag te pitten en zijn in vergelijking met andere jaren bijzonder rustig.

13. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    "Kabouter Klus, een tip voor je pup, ga hem niet proberen te kalmeren of zo, als je hem nu extra aandacht geeft en bijvoorbeeld iets ekker als hij bang is bevestig je hem alleen maar in zijn angst. "

Jaja..... ik weet ut.... Ik ga 'em ook niet zitten betuttelen of zo, want ik weet dat dat averechts werkt. Mijn lief doet dat jammergenoeg wel, maar goed.... Is ook zielig...... Hij ligt nu nog steeds onder mijn bureau en heeft geen poot bewogen, de arme ziel...

De hond dan, hè! Niet mijn lief.... :D

14. Hoi,

Je mag je pup wel afleiden met een favoriet speeltje hoor. Mijn junior was vorig jaar ook een pup met oudjaar en we hebben tijdens het knallen veel met hem gespeeld, hij lette helemaal niet meer op andere dingen! En nu ligt hij voor pampes in de woonkamer en buiten lijkt het of de 3e wereldoorlog is uitgebroken. Vreselijk................

Succes voor alle lieve diertjes!

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou ke kunt idd wel merken dat er zwaarder vuurwerk verkocht is.

16. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    @Kabouter klus
    :) idd mij advies geven....met onze pup gaat het nog steeds uitstekend ligt lekker in zijn bench te slapen en speelt nog gewoon achter in de tuin.Hopen dat het goed blijft gaan.Ik weet niet hoe oud je hondje is maar die van ons is echt nog piep jong 7.5 weekjes denk dat hij het allemaal niet zo in de gaten heeft want alles is natuurlijk nieuw voor hem.

Liefs Claudia

Share This Page