Hoi hoi, Ons kleintje kon van de week opeens uit zichzelf gaan zitten! En vandaag liet mijn man haar in de huiskamer, komt hij terug uit de keuken en staat mevrouw opeens rechtop aan de salontafel. Wat leuk en schattig haha. Ik vroeg mij af welke ontwikkelingen wij binnenkort nog meer kunnen verwachten. Is de kans groot dat ze binnenkort al zelfstandig kan staan en eventueel zelfs gaat lopen? Hoe ging dat bij jullie kleintjes? Liefs
Wat leuk he die ontwikkelingen he? mika staat al met 9.5 aan alles waar hij zich kan vast pakken.loopt aan de hand loopauto.maar los staan of zelfstandig lopen ho maar haha.we wachten af kunnen wel merken dat het hem soms frustreerd.
Zitten en staan gingen hier ook snel achter elkaar. Ze was toen net 9 maanden. Het lopen liet nog wel even op zich wachten, dit deed ze met 13 maanden. Maar ieder kindje is natuurlijk anders! Dus lekker genieten van de ontwikkelingen van je vlotte meid, zou ik zeggen
Langs de tafel lopen kwam trouwens wel snel na het staan! Maar ik bedoelde met lopen natuurlijk los lopen
Hier staat en loopt ze langs meubels sinds ze 7 maanden is, inmiddels 10 maanden en nu staat ze soms los, maar echt los lopen durft ze nog niet, ze loopt soms wel even achter een loopwagentje aan.
Het gaat opeens heel erg hard. Max is nu 11 maanden en kan de laatste twee weken ineens heel erg veel. Hij kan nu goed en snel kruipen op zijn knieën, hij gaat staan overal waar hij maar staan kan en begint nu voorzichtig stapjes te zetten langs de tafel. Nog 3 weken en dan is hij alweer 1 jaar. Wat gaat het toch hard.
Leuke datum is ze geboren!!! mijn dochter is precies 1 jaar ouder. Hihi elk kindje heeft een eigen volgorde met ontwikkelen. Mijn dochter zat al met 5 maanden en stond al vrij snel (weet alleen niet meer uit mijn hoofd wanneer, pff en zolang geleden was het ook weer niet) 1 week voor haar verjaardag zette ze haar 1e losse stapjes en maand later liep ze pas echt. Ze vond het eng. Nu nog is ze heel voorzichtig, denkt eerst heel lang na voor ze over een drempel oid loopt. Ontwikkeling gaat idd heel erg snel!!!!
Hier ging ze zelf zitten met 6 maanden en met 7 geloof ik staan. Inmiddels staat ze soms los, maar zodra ze dat door heeft schrikt ze en valt ze of om of ze grijpt zich alsnog vast Maar gaat inderdaad snel he, pff, ze gaat me in een tempo de kamer door. En man, zo nieuwsgierig! Alles, maar dan ook alles moet ze volgen en mee maken. Maar heerlijk vind ik het wel! Genieten met volle teugen!
Leuk hè, die ontwikkelingen! Ik geniet er volop van! Hier een beetje een vreemde volgorde, haha! Zoontje ging tijgeren met 7 maanden, met 8 maanden kruipen en zich optrekken tot staan, en met 9 maanden kon hij pas voor het eerst los zitten. Hij kon tot 9 maanden niet in de kinderstoel, omdat hij dan opzij zakte, terwijl hij toen al wel kon staan. Nu is hij 9,5 maand en af en toe maakt hij een voorzichtig stapje aan de salontafel. Ben benieuwd wanneer hij echt gaat lopen!
Het gaat zeker snel! Hier met zes maanden ging ze in twee weken, zitten, kruipen en staan! Moeders werd daar toch even emotioneel van
Hier ging het vooral rond zijn 1e verjaardag hard, ineens zelf gaan zitten, kruipen, trap op klimmen, de eerste woordjes zeggen... Gaan staan en overal langs lopen kon hij hier op dezelfde dag ongeveer, dat was met 10 mnd. Maar nu met 15 mnd loopt hij nog steeds niet los, maar wel bijna! 1,5 mnd geleden ineens af en toe paar stapjes (stuk of 3-5). Maar sinds afgelopen weekend echt hele stukjes los (stuk of 15 stapjes)...
Ben ik de enige die een beetje moeite heeft met alle ontwikkelingen? Het gaat zo snel! In mijn openingspost had ik het erover dat ze ging zitten en opeens ook ging staan. En sinds vanochtend zegt ze steeds mama en dan niet op een vage manier zoals ze me altijd "wawa" noemde, maar echt een glasheldere "mmmama.." Gaat echt zo hard! Het babygehalte wordt steeds lager! Ik ga het wel een beetje missen hoor.
hihi, hier sinds gister ook ineens mama! En nee hoor, ik heb er ook moeite mee! Vanmorgen bleef ze ineens staan toen ik haar neer zette, dat was ook nog niet eerder. Vind het zo hard gaan, ze is echt geen baby meer voor mijn gevoel. Ik mis het ook, maar vind het communiceren ook wel erg leuk moet ik zeggen. En ik verheug me ook wel op andere periodes. Maar nu is een vriendinnetje zwanger en dan gaat het toch ook wel weer kriebelen