Vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door mama4life, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier heeft vriendlief in de uitrukploeg gezeten met oud en nieuw de ellende die ze naar hun hoofd kregen is gewoon weg niet normaal

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Heb er ook echt een hekel aan. Krijg er de rillingen van!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry ik vind sommige ook enorm zeuren. Het is bijna oud en nieuw. En tja je mag het nu nog niet afsteken, maar goed er mag zoveel niet wat ook word gedaan. Niet om dingen goed te praten maar ieder jaar is het weer het zelfde gezeur. Zet je er over het is een paar dagen en dan is het klaar. Je kunt er toch niks aan doen, je vreet je zelf nu alleen maar op.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

ligt eraan waar je woont he, ik woon best wel rustig en hoor ook knallen enz,...maar als je in een drukke stad of wijk woont en ze knallen het vuurwerk voor je huis af zou ik ook niet echt blij zijn denk ik :)

je hebt wel gelijk, het is een weekje per jaar en die vuurwerkstokers hebben alleen zichzelf ermee,...neer het nieuwjaar is is hun vuurwerk bijna op :p wat heb je er toch aan om om 13u smiddags ofzo een pijl af te schieten? je ziet niks haha:p

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou zoals vanacht kan ik er zeker wel wat aan doen ik bel gewoon de politie in die zijn er heel fel op en die 3 jongens van vannacht vieren geen oud en nieuw dus je kan er zeker wat aan doen.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij wonen in een doorgaande straat richting het centrum, met een tunneltje halverwege de straat.... Ze knallen daar ook enorm.
    En natuurlijk schrik ik me soms kapot, ook als ik in bed lig en mensen komen terug van het stappen. Maar ik kan me er wel druk km maken maar het heeft toch geen zin. Politie bellen doe ik niet, ben zelf ook jong geweest en toen vond ik het ook schitterend

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

politie bellen zou ik niet snel doen, de meeste jochies zien er het kwaad niet zo van in, ik zou eerst proberen die jongens te vragen om geen vuurwerk meer af te stoken na 22u

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Tja en ik vind dat echt triest, sorry dat ik het zeg. Ben jij niet jong geweest? Nu zijn deze 3 opgepakt en staan de volgende 3 alweer klaar om verder te knallen. Een gebed zonder einde wat het word alleen maar erger de komende dagen. Laat de politie zich toch bezig houden met serieuze dingen inplaats kwajongens streken van pubers

9. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou geen paar dagen horen te zijn. Het mag maar afgestoken worden op 1 dag.Ik vind het bloedirritant dat het hier onderhand al twee weken knalt (Vinexwijk in een middelgrote stad). Om nog maar te zwijgen over de vuurwerkschade die ieder jaar weer ontstaat. Van mij mag dat vuurwerkverbod er wel komen. Laat het afsteken maar over aan professionals. Dan heb je nog een mooiere show ook.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

om 4 uur snachts met een zatte kop tja ik kan er zelf iets van zeggen maar dan blazen ze mijn brievenbus op.

ja ze zijn oud en wijs genoeg om te weten dat het niet mag.

mijn zoon durft niet te gaan slapen. daar moet een van ons naast blijven liggen tot hij minimaal een uur slaapt. omdat hij zo bang is bij een harde klap giert hij het uit.

wat ik eerder al zei hier is het elk weekend raak vrijdag op zaterdag nacht en zaterdag op zondag nacht altijd om 12 uur omdat jan piet henk klaas of klara 21 25 50 65 word of 80 jaar getrouwd zijn ect er gaat gaan week voorbij of er word vuurwerk af gestoken. dus ja ik bel de politie simpel

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier wordt ook al driftig geknald, ik zie echt de lol hier niet van in. Hoor ook alleen maar illegaal vuurwerk. Oudjaarsdag vuurwerk OK, en carbidschieten hoordt er ook bij... maar hou het dan ook bij 1 dag. Hier zitten we al dagen in de knallen van illegaal vuurwerk. Slechte controle van de politie vind ik, als ze hun targets nog willen halen dit jaar moeten ze er nu bij zijn haha ;)

12. tuc

tuc Niet meer actief

nou ik vind het niet kinderachtig om de politie te bellen, hier lijken het wel bommen. Op oudjaarsdag hoor je mij niet...dan mag het maar hou je gewoon aan de regels.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Op onze hoek wonen studenten en die hebben zojuist geloof ik hun hele knalpakket de lucht in geblazen..

Met gevolg zoonlief overstuur wakker ( slaapt precies aan die kant )

14. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Weet niet wie t zei, maar ging t idd om n paar knallen dan zou k me er niet zo druk om maken... Maar t is de hele dag, van ´s morgens vroeg tot na 1 uur ´s nachts! t Gaat om kids die amper 10 zijn en dan zo´n geweldig voorbeeld van de ouders krijgen... :$

t Is geen legaal vuurwerk en 2 van die jongens zijn dit jaar al es meegenomen door de politie... Lijkt mij dat je als ouder zijnde (ik zou er zelf echt niet vrolijk van worden als t mijn zoon zou zijn) eens n goed gesprek zou hebben met je kind... ;)

Vind t wel makkelijk gesteld dat dieren er wel overheen komen, je zou zelf ook niet zo behandeld willen worden... Dat iemand jou dagenlang de stuipen op t lijf jaagt en er dan voor t gemak maar van uitgaat dat je t toch wel vergeet... :( Of ze t nou vergeten of levenslang onthouden maakt voor mij geen verschil... Nu zijn ze bang, nu is t strafbaar om vuurwerk af te steken, dus nu vind ik dat er van mij (harder) gestraft mag worden...

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

had je nog gebeld ts?

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk dat je met een vuurwerkverbod totaal niks opschiet. Ik verwacht dan juist een toename van meer illegaal en dus gevaarlijker vuurwerk.

Bovendien...een vuurwerkshow op bepaalde locaties. Moet je net hopen dat dat in jouw dorp of stad gebeurt. Bovendien hebben mensen met jonge kinderen dan mooi het nakijken, want die kunnen dan niet van het vuurwerk genieten, omdat hun kleintje op bed ligt.

Tradities hoeven niet om zeep geholpen te worden. Begrijp best dat men bang is voor vuurwerk of een hekel heeft aan dat geknal (van mij mag er wel alleen siervuurwerk bestaan). Maar ik snap ook niet dat je drie dagen voor oud en nieuw al vuurwerk kunt kopen. Je kunt er dan de donder op zeggen dat dat meteen afgestoken gaat worden. Waarom niet alleen op Oudjaarsdag? Zeker vanwege de drukte dan in de winkels.

17. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    moet niet gekker worden. bij ons op het pleintje stond een groepje jongens van 8 hooguit 10 vuurwerk af te steken. later stond er ook nog een jongetje van 3 tussen. ik snap dat echt niet hoor.

ik denk dat het ook niet echt een idee is om op een centraalpunt het vurwerk door de gemeente te laten afsteken. ik denk dat dat weer rellen worden.

18. Within

Within Niet meer actief

Hier verzameld alles zich op 1 plein... Alles er omheen word dichtgetimmerd, er is een parkeer en verkeerd verbod en de brandweer en politie staan er standaard bij. ME staat dan om de hoek paraat, om het een "leuk" feestje te houden.

19. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Nee ben er eerst nog ff heen gelopen om t zelf te proberen, maar wel duidelijk aangegeven dat (mocht t voor oudjaarsdag nog es zo gaan) ik wel ga bellen...

Werd niet bijzonder op prijs gesteld, maar daar heb k maling aan... Als hun zich aan de regels houden is er niets aan de hand, k moet me aan dezelfde regels houden... ;)

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik word hier ook knettergek! Kat is doodsbang, ik schrik me steeds een hoedje.
    Echt, ik ben zo blij als die ongein weer afgelopen is

Deel Deze Pagina