Mijn man is in november begonnen bij een nieuwe werkgever. Contractueel is het volgende vastgelegd omtrent uitbetalen salaris: De maandelijkse afrekening zal geschieden voor het einde van de maand. Nu heeft hij begin december pas het salaris van november gekregen, dat zagen we als opstartproblemen. Nu geeft zijn baas ineens aan dat hij zijn salaris een maand later krijgt dan hij gewerkt heeft. Rond de 25e van de opvolgende maand. Als ik op internet zoek, zie ik dat je recht hebt op verhoging wegens vertraging tov afspraken in het contract. Nu willen we het natuurlijk gezellig houden, dus zullen we daar niet zomaar over beginnen, maar ik ben wel erg geïrriteerd. Iemand die hier meer kennis over heeft of hier ervaring mee heeft?
ik krijg mijn loon ook altijd zo laat. december krijg ik pas 25 januari uitbetaald. Bij mijn vriend net zo, alleen dan elke 20e.
Dank voor je reactie. Ik heb tot nu toe altijd ervaring met salaris betaling in dezelfde maand, ik krijg mijn salaris over januari uiterlijk 21 januari, en hetzelfde voor iedere volgende maand. Is het ook op deze wijze vastgelegd in jullie contracten?
Overal waar Ik gewerkt heb kreeg ik mijn salaris altijd pas een maand achteraf... Dus in januari voor december enz enz.
Ik krijg in januari salaris op 25 januari, dit is salaris over januari en ORT van december. De ORT van januari krijg ik op 25 februari met het salaris van februari. Dus basis salaris op de 25ste van die maand, ORT een maand later.... ORT=onregelmatigheidstoeslag Extra gewerkte uren worden op verzoek uitbetaald, of 2x per jaar
Dit verschilt in mijn ervaring bij wat voor een soort contract. Bij een nul uren contract kreeg ik pas een maand later betaald, bij een vaste uren contract iedere 25e/26e van de maand.
Ik weet eigenlijk ook niet beter dan dat je je loon een maand later uitbetaald krijgt. Nu werk ik in de zorg en is de onregelmatigheid toeslag natuurlijk elke maand anders. Maar mijn man werkt op kantoor en daar is het ook de maand er na pas. Bij elke werkgever heeft hij dat.
Ik krijg in januari het loon voor de uren die ik heb gewerkt in januari. Zelfde maand dus. Bij mijn vorige werkgever ook. Bij mijn partner net zo. Wettelijk mag het een maand later. Dus uiterlijk eind feb het loon van januari. Persoonlijk vind ik de zin in de arbeidsovereenkomst daar niet erg duidelijk in.
Dank voor jullie reacties, dan hebben wij tot nog toe altijd te maken gehad met werkgevers die dezelfde maand uitbetalen. Even aan wennen dus.
Dat ben ik met je eens, in het artikel ervoor wordt gesproken over het salaris betreft xxxx per maand, als je dit artikel daar achteraan leest is de interpretatie dat het over de maand gaat dat de werkzaamheden verricht zijn. Als er niet conform contract wordt betaald schijn je wel recht te hebben op een vergoeding. Het is gewoon ontzettend onduidelijk allemaal en dat ervaar ik als vervelend.
Het kan inderdaad een maand later. En dat vind ik niet heel vreemd, maar in dit geval is het salaris van november dan wel eerder uit betaald en dat komt heel onbetrouwbaar over, vind ik.
Nee hoor, zoals ik het lees zoals het in jullie contract staat hoort hij het in dezelfde maand voor deze afloopt uit te betalen. Anders had er wel gestaan, in de daarop volgende maand, of iets dergelijks.
Hier ook maand erna maar dat komt omdat ik elke maand andere uren heb. Wist dat ook op voorhand. Krijg elke keer de 15e uitbetaald of het moet weekend zijn dan kan het een dag eerder of later zijn.
Ik krijg mijn salaris ook een maand later uit betaald. Dus dec krijg ik in jan en mijn salaris krijg ik per 4 weken.
Mijn vriend en ik krijgen allebei rond de 20e uitbetaald en dit zijn betalingen vanaf de 15e van de vorige maand t/m de 14e van de huidige maand. Alleen de eerste maand werd zeg maar 'vooruit' betaald zodat je wel gewoon een loon kreeg na 1 maand.. Maar even voor mijn beeld, de mensen die achteraf betaald krijgen, betekend dat dan ook dat je als je op de 1e van de maand ergens begint je dus moet wachten op eind de maand erna voor je je eerste loon krijgt? Ts: dezelfde vraag eigenlijk voor jou, zoals ik het lees zou dat dus ook betekenen dat je man pas eind januari weer loon krijgt? Dat lijkt mij toch ook niet helemaal ok..
Ik krijg mijn salaris einde vd maand, rond de 28e of 29e (wel van dezelfde maand). Zelf is het raar om salaris te krijgen op de 15e terwijl de rest vd maand er nog voor moet werken?
Hier ook tussen de 21e en 26e van de maand het salaris. En ook altijd over de maand waarin het salaris gestort wordt. Vind het raar dat je man het salaris van november begin december krijgen en het salaris van december pas eind januari. Dat is niet consequent en zou ik niet prettig vinden.