Ik ben geen fan, maar heb boter op m'n hoofd...Ik ben puur geen fan meer omdat ik door de zwangerschap slecht slaap en peuter zowieso al monsterlijk slecht slaapt dus elke knal geeft mij stress 'oh nee straks wordt hij wakker'...Maar.... Zelf als puber ook het nodige afgestoken (legaal welliswaar en oh wat vond ik het toen stoer) dus ja...Ik mag niks zeggen vind ik dan... Ik heb een heerlijk huis in een 'Dramawijk' en moet zeggen dat ik het dit jaar voor het eerst nog een soort van rustig vind...Ik heb morgenavond/nacht waarschijnlijk meer last van dronkelui met hun vandalisme lees; (mn buxussen in pot bij de voordeur op een vreugdevuur gooien etc.) dan overdadig vuurwerk...Nu heb ik ook wel het idee dat er extra surveillance is vanuit de politie heb ik het idee hier in de wijk... Kortom, een heel lulverhaal over dat ik vuurwerk nu als suf broedende kip helemaal kak vind, maar mijn eigen jeugd niet ben vergeten dus we denken maar aan leuke andere dingen!
Wat ontzettend sneu! Ik heb zelf ook veel last gehad van angstklachten dus het grijpt me aan dat zo’n jong meisje daar al onder moet lijden..
Ik snap je wel als je zegt dat je ze niet in je omgeving hebt maar ik werk dit jaar voor het eerst in de thuiszorg en ik vond het vanavond al niet grappig waar ik langs/doorheen moest rijden dus ik ben vreselijk opgelucht dat ik op oudejaarsavond zelf niet hoef te werken. Ik ben geen vuurwerkfan maar het lawaai kan ik deze paar dagen best verdragen. Maar voorbeelden zoals dat er dingen beschadigd worden of wat ik wel eens meegemaakt heb, naar rijdende auto’s gegooid wordt, dat vind ik echt idioot en asociaal. Ik vind het verder zonde van het geld en gevaarlijk dus ik ben voorstander van alleen maar vuurwerkshows toestaan maar zolang ik er niet mee lastig gevallen word, moet iedereen het ook verder zelf maar weten..
Als hij al een maand last heeft van bedplassen, dan kan die ene dag er ook nog wel bij. Ik vind eerder vuurwerk afsteken echt asociaal. Voor alle dieren en mensen die er echt last van hebben. Kom op, het knallenn echt niet kunnen laten, doe even normaal. Wat mij betreft hoort vuurwerk er wel bij, maar dan vanaf 12 uur en dan hooguit een uur. Om het nieuwe jaar in te luiden. Verder vind ik het echt onzin.
Hier komt er geen vuurwerk in en ik ga met oud en nieuw niet de straat op. Er lopen nog steeds idioten met vuurwerk (ben zelf destijds bekogeld en beschoten ermee) Of t vuurwerk doet niet helemaal wat t zou moeten romeinse kaars ontplofte in de handen van een schoolgenoot, 1 vinger over. Grote vuurpijl van mn vader kwam de grond amper af (te weinig stuwkracht omhoog) en die hele lading die hoog in de lucht moest gaan, ging op net een meter hoogte af). Prachtig die vuurwerkshows, achter glas of op tv. @chrystel73 Heeft je dochter misschien iets aan bach bloesem rescue tinctuur? Ken t via mn ex, die was er idolaat van en had de hele collectie ongeveer (zijn naast rescue nog andere van bach bloesem). Maar t schijnt serieus te helpen met angsten en zenuwen en niet duf/murf te maken.
Wat zijn sommige mensen egoïstisch en aso om al eerder vuurwerk af te steken! Maar nee diegene die tegen vuurwerk zijn, zijn tuttebollen.. Hier een grote hond die zich telkens rot schrikt van de knallen en ligt te bibberen. Leuk joh! Ik baal nu ook dat we dit jaar niet in België overnachten (i.v.m. zwangerschap) want daar zijn ze niet zo aso met vuurwerk..
Ontzettend sneu voor je dochter. Nog gefeliciteerd! Ga je dan ook bij iedereen aanbellen? Genoeg mensen zoals @chrystel73 , haar dochter is doodsbang op haar verjaardag. Dan plas je nog maar een dag langer in bed, die ene dag maakt dan ook geen verschil meer.
Mijn man is dol op vuurwerk. Geen aso hoor, gewoon een hoogopgeleide man wonend in een zeer nette gemeente. Vroeger altijd illegaal maar allang niet meer. Hij werkt vrijwillig in een vuurwerk winkel voor de lol aan het eind van het jaar omdat de lieverd het zo leuk vindt. Wij kopen alleen sier vuurwerk maar wel zoveel dat de hele buurt ervan meegeniet. Alles veilig (daar let hij dat wel weer heel streng op) en kindjes op afstand. Nooit steekt hij wat af eerder dan mag (ja behalve een klein lichtolletje in de tuin voor onze dochter 1 of 2 keer per jaar) Ik ben er ook op tegen dat al die ratjes met enorme bommen over straat gaan. Ik zelf ben echt een bange poeperd en schrik bij elk mini knalletje. Dan wil ik het liefst de politie bellen om ze te verraden. Ook vind ik het zielig voor de dieren. Maar ik kan de passie van mijn vriend wel waarderen en laat hem dan ook zijn gang gaan. Hij veranderd altijd weer in een jongetje van 18 met oud en nieuw en stiekem vind ik dat best leuk
Ik vind het een leuk filmpje, beide zijdes komen aan bod op een (voor mij althans) leuke manier. https://www.dumpert.nl/mediabase/7591681/b9486665/hoe_overleef_je_oud_nieuw.html
Bij ons valt het nog mee met het geknal. Vorige jaren was het erger. Oudste is nu bijna 7 en mag vandaag voor het eerst ook wat vuurwerk. Gewoon wat knalerwtjes etc. Na het avondeten steekt papa wat siervuurwerk voor ze af. Zodat ze toch wat gezien hebben mocht ik ze niet wakker krijgen vannacht. Van ons zouden ze alleen vandaag wat af mogen steken en niet eerder.
Hier heb ik niets met al die knallen! Het siervuurwerk vind ik prachtig om naar te kijken. Ik heb er gewoon verder niets mee. Heb ook nog nooit vuurwerk afgestoken. Schijnbaar ben ik daarin een echt watje Mijn kinderen vinden die knallen ook helemaal niets. Gisteren zag zoon dag er vuurwerk tegen zijn school werd gegooid en hij raakte helemaal in paniek en zei tegen zijn vader "papa papa we moeten de politie bellen, mijn school! Mijn school!!" Waren jochies van een jaar of 7/8 jaar rond 9 uur s'avonds? Sorry maar euhm wat doen die kinderen zo laat alleen buiten en wat doen ze met vuurwerk?
Ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan die knallen ik schrik mij elke keer een hoedje en ga dan ook liever niet de straat op in de avond. Vanavond moet ik werken in de thuiszorg en eerlijk gezegd zie ik er tegenop. Ik werk in een wijk waar altijd veel gedoe is tijdens oud/nieuw en het wel oorlog lijkt. Gelukkig heb ik met de manager kunnen regelen dat mijn collega en ik samen 3 routes werken en ik mij een stuk veiliger voel (hoop ik) Sierwerk vind ik echt super mooi en heb ik geen problemen mee.
Ik kan echt nog geen cent uitgeven aan vuurwerk, vind het zonde geld ik kijk wel hoe andere voor kapitalen de lucht inschieten. Zou dat vuurwerk verbod prima vinden dan moet de gemeente maar show organiseren. Er zijn namelijk altijd mensen die denken dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden en toch eigenwijs en vooral zeer irritant eerder dan toegestaan vuurwerk gaan afsteken. Waarom houden mensen zich niet gewoon aan de regels? Maar dat is voor sommige te moeilijk en teveel gevraagd blijkbaar.......
Ik heb echt een hekel aan dat knalvuurwerk. Hier is het al een tijdje bezig eind november al. Siervuurwerk vind ik wel leuk om te zien het liefst achter het raam. Ik zie hier gewoon jonge jochie van een jaar of 8 al vuurwerk afsteken. Ik vraag me dan af wat bezielt die ouders? Ik vind het abnormaal als ze zo jong al vuurwerk afsteken maar blijkbaar ligt dat aan mij. Mijn kinderen kunnen dat dus echt vergeten op die leeftijd ( en een aantal jaren daarna ook). Ik zal sowieso nooit knal spul kopen. Vl gaat wel wat siervuurwerk halen ook vooral omdat de kids dat wel leuk vinden. Als ze het nou een bij oud en nieuw laten maakt het al een heel verschil. Gelukkig geeft onze hond er niet om. Als het afgeschaft zou worden dan stem ik zeker voor
Hier is het al erg met knallen,gelukkig is de poes niet bang. Ik hou haar wel binnen morgen. Ik ben eens in den Haag geweest bij familie en daar maken ze brandstapels met ouwe fietsen erop en allerlei andere troep midden op de weg en overal staan mensen bij olievaten met vuur te kletsen. ik vond het ook een leuk filmpje!
Om het eerste deel moest ik smakelijk lachen, leuk gebracht! Maar vanaf die bibberende hond krijg ik alweer wurgneigingen.
Hier ook een man en kinderen die het geweldig vinden! Staan al de hele ochtend buiten. Maar mogen het ook niet eerder dan alleen vandaag. Ik zelf schrik mezelf iedere keer het leplazerus van die .... knallen. Onze overburen hebben heel hard knal vuurwerk. Ikzelf sta bijna de hele dag bij onze paarden, ons veulen schrikt er ook echt heel erg van. Zo zielig! Vind sier wel mooi om naar te kijken maar daar houd het dan ook wel mee op. Fijne jaarwisseling alvast gewenst voor iedereen!
Hier is het allemaal vrij rustig. Wordt wem wat geknald maar niet overdreven. Er wordt hier weinig gesloopt. Gelukkig is onze hond er niet bang van. Die hoort het niet eens meer geloof ik. Mijn zoontje geeft er ook niks om. Wel echt heel sneu voor dieren die bang zijn en alle mensen en kinderen die bang zijn. Ik laat hey allemaal maar gewoon gaan. Maar als ik zie dat ze gewicht bij auto's staan of in tuinen oid gooien dan zeg ik er wat van. Die kinderen hier doen heel stoer maar als je ze aanspreekt poepen ze in hun broek.
Opzich een leuke video, maar het laat inderdaad goed de werkelijkheid zien. Overal waar ik heb gewoond waren dit soort vernielingen iig te zien. Het filmpje is mijn ogen niet overdreven. Elke keer in januari staan mensen bv letterlijk in de kou op de bus te wachten door vuurwerk. Die boom dan ook die omgaat... Het maakt mij alleen maar kwader en feller.