Ik hoor al een paar dagen constant geknal. Heb er geen problemen mee.. die paar dagen per jaar gaan ze hun gang maar.
Geen vuurwerk, haat knallen, heb er niets mee. Mn kinderen bekijken vuurwerk vanachter het raam, de knallen zijn zo hard dat ze oorkappen op hebben. Waarschijnlijk van die cobras.. ..we kijken boven naar prachtig siervuurwerk. Kinderen zijn 6,3,1.
Ik hoop dat ik niet beledigend over kom....maar hier maak ik me zorgen om. Een 10- jarige jongen gaat bedplassen omdat hij vuurwerk wilt afsteken? Er is zeker meer aan de hand?
Ik heb net het overlastmeldpunt gebeld omdat het makelaarskantoor hier 5 volle containers aan de weg gezet heeft en verder gewoon gesloten zijn. Er is geen ophaal vandaag. Simpele zielen hoor, kun je zelf toch bekijken op de afvalkalender? Ze krijgen iig een dikke boete van handhaving en er is een speciale gemeente wagen voor uitgerukt. Je huis of auto zou in de fik vliegen door die dommigheid.
Geen probleem mee, hier word flink geknald en altijd prachtig duur vuurwerk wat om ons heen afgestoken word. Oudste durft dit jaar naar buiten hartstikke trots op hem. Hij loopt met vriendjes op het plein achter met zn knalerwten en af en toe komt hij om een sterretje vragen. Heeft wel een vuurwerk bril op voor de zekerheid. Wij kopen voor z'n 30 euro wat potjes voor de kinderen om straks naar te kijken.
Voor mij hoeft het niet...vuurwerk... Maar papa en de jongens van bijna 8 en 10 vinden het erg leuk. Dus daarom altijd wel wat vuurwerk. Ze houden zich nu netjes aan de tijden qua afsteken. Ze mogen van mij ook niet morgen nog doorgaan, terwijl de neefjes dat wel doen. De jongens zijn nu nog erg plichtsgetrouw, maar ik heb niet de illusie dat dat zo blijft. Ik hoop er wel over in gesprek te blijven, maar het blijven wel jongens die opgroeien...
Om 12 uur wat mooi siervuurwerk afsteken, dat moet dan maar. Maar waarom nou eerder, en waarom al die knallen? Ik vind het triest dat mijn kat van 18 zich al 2 dagen verstopt op zolder omdat ze doodsbang is, mijn lieve peuter niet naar buiten durft, de dieren op de kinderboerderij al dagen staan te trillen van angst, oudere mensen niet kunnen slapen, asielzoekers en anderen worden geconfronteerd met hun oorlogsverleden, vogels en andere dieren niet hun dagelijkse gang kunnen gaan, en ik heel de dag stijf sta van de adrenaline. Want laten we wel wezen: vanuit natuurlijk oogpunt reageert ons lichaam op de knallen als ware het gevaar.
Geweldig,de eerste prullenbak hier word al opgeblazen. Wat een aso's zijn dat toch die tegenover me wonen. De hele dag gaan hun rotkinderen maar door. Ik woon ook niet echt in een geweldige wijk.
Oké bij deze, ik haat vuurwerk. Er staan hier van die snot jochies (lees 10 a 12 jaar) illegaal vuurwerk af te steken naar rijdende auto’s, lopende mensen noem maar op. En het enige wat mijn zoontje vanmiddag in de kinderwagen zei was “ boe, boe, boe!” Het kind is 1 jaar, hij hoort het niet nu al leuk te vinden.
https://www.dvhn.nl/groningen/We-gaan-NIET-naar-Duitsland-voor-vuurwerk.-Rij-van-driehonderd-meter-voor-Aldi-en-Combi.-Sta-je-daar-te-blauwbekken-24005438.html?fbclid=IwAR3mD6EfKHo4o8KO0T_976GyEOZoaNwQuFLk9wPaaR1BdRalu49jU0BX_f0 Ff luisteren
Ik geef echt niks om vuurwerk, zeker dat carbid schieten, dat heeft toch niks meer met vuurwerk te maken! ik ben ieder jaar weer vol verbazing dat mensen daar hun geld aan uit kunnen geven (maar goed, ieder z’n ding). Hier ook al dagen voor oud&nieuw geknal, al een week iedere avond. Ik moet ook al jaren mijn hondje naar mijn moeder brengen met oud & nieuw, daar is het een stuk rustiger, anders loopt ze de hele dag en nacht in elkaar gedoken en hijgend achter me aan. Nu met haar suikerziekte zijn haar waardes torenhoog van de stress! Zo zielig! Dus voor mij hoeft het niet. Ik vind om 0.00u wat siervuurwerk prima maar dat loze geknal de hele dag/avond hoeft voor mij niet.
De overbuurman en zijn vrienden stoppen maar niet. Volwassen mannen die giechelend uit hun dak gaan en hele dozen aansteken. Dat is leuk als je eigen kinderen pubers zijn, maar ik heb nog kleine kinderen die gewoon willen slapen. En ik eigenlijk ook. Wij waren zo moe dat we rond 21.00 uur naar bed zijn gegaan haha. Wie weet hoe ik tegen die tijd ben, maar tot die tijd zijn dat soort mannen flink irritant.
Hier gaan ze nog keihard tekeer... kids zijn inmiddels wel weer in slaap gevallen. Mij lukt het nog niet
Hier is er een woning in brand gevolgen door een vuurpijl die via een dakraam naar binnen geschoten is. Jottem hoor, dat vuurwerk . Dit filmpje circuleert op social media, "we" worden weer mooi afgeschilderd en het ergst is dat ik ze nog gelijk moet geven ook.