Vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 28 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wat een onzin. Dieren zijn van nature angstig voor vuurwerk en terecht.

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wat hebben wij genoten van het vuurwerk, wat wij zelf hadden gekocht en ook anderen. De kinderen van 9 hadden rotjes en grondbloemen en de grotere lekkere knallen en potten.
    Vanaf 18 uur hebben we steeds wat afgestoken en het mooiste bewaard voor 12 uur.
    Heerlijk om dit met je gezin te doen en te zien hoe prachtige die kinderen dit vinden.
    We hebben daarna alles opgeruimd en binnen nog een bol gegeten en gaan slapen. Ik vind het niet meer dat logisch dat je opruimt..

3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Dan ben je een van de weinigen. Wij moesten serieus slalommen om de klerezooi heen en beide auto’s door de wasstraat want volledig goor van de rode papier troep en oranje buskruit

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier in de buurt ruimt iedereen zijn zooi op, waarschijnlijk draagt dat ook bij.
    Wel heeft mijn man ook de auto's gewassen, dat was wel nodig.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Helaas vinden heel veel mensen het niet meer dan normaal om hun zooi te laten liggen en van allerlei vernielingen aan te richten met hun vuurwerk.

Waarom zou je het ook verantwoord af steken als je ook gewoon een prullenbak of verkeersbord kan opblazen?

Zo jammer

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier in de gemeente krijg je per vuilniszak vuurwerkafval 1 euro.
    Het is hier heel schoon.

Als de jongens ouder zijn gaan we ook in de ochtend rond in de buurt om vuilniszakken te vullen. Al ligt er nooit zo heel veel.

7. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik begrijp misschien gewoon de fascinatie voor knallen niet zo? Ook niet voor mensen die het gaaf vinden als hun motor/brommer enorm veel herrie maakt. Ik snap het genot er niet van. Wat er zo leuk aan is? Ik veroordeel hier niet mee, maar ik begrijp het gewoon niet. Maar zo zullen andere mensen wel dingen van mij niet begrijpen

Roanna en Sado vinden dit leuk.
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben een schijtluis met vuurwerk, zeker als ik de dagen rondom de jaarwisseling het nieuws lees. Wat veroorzaken een paar idioten toch veel ellende. Die arme kinderen in Breda :cry: het ziekenhuis in omdat iemand een mortier afschiet. En dan nog alle andere berichten: twee doden te betreuren door vuurwerk, ogen en vingers kwijt, weer veel schade aan auto’s en huizen. Ik ben echt blij dat op ‘ons’ pleintje geen vuurwerk wordt afgestoken. Dat voelt een stuk veiliger!

Toch kan ik na middernacht ook genieten als ik vanuit de slaapkamer naar buiten kijk. Op een veilige afstand vind ik dat hoge siervuurwerk echt prachtig. Ik zou er zelf geen geld aan willen uitgeven, maar een gratis vuurwerkshow waarvoor ik het huis niet uit hoef, heeft toch wel zijn charme. Het hoort er wel echt bij en als het over een aantal jaar niet meer mag, zal ik het wel gaan missen.

Toch ben ik er van overtuigd dat het over 20 of 30 jaar echt verboden is. De gewonden, de materiële schade, de CO2-uitstoot, gestresste dieren (we zien wat het met huisdieren doet, wat denk je dat het met de wilde dieren doet?) Op termijn is dit niet houdbaar. Maar ondanks dat ik het prima zou vinden als het verboden wordt, zal ik de eerste paar jaarwisselingen zonder vuurwerk ook wel saai vinden, denk ik. Dus kijk ik nu altijd nog maar naar buiten met het idee ‘nog van genieten nu het nog kan’.

Bailey07, Roanna, meintje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Dat heb je super goed verwoord! Helemaal mee eens.

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier hebben de kids zich ook vermaakt al had ik wel discussie met iemand die vond dat mijn kinderen METEEN het vuurwerk op ging ruimen en dat verbood ik per direct .. zeik mensen hoor .. in de ochtend oké maar niet meteen .. wie weet wat er nog af kan gaan ineens ..
    boze gezichten maat daar heb ik echt maling aan en heel aso mijn kids moesten dit gewoon negeren .. nu is alles opgeruimd hoor

11. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Dat snap ik dan ook wel weer. Dat is gewoon gevaarlijk. Dat had ik ook niet gedaan hoor!

puzzelstukje vindt dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Gooien ze het in de prullenbak is het nog niet goed :rolleyes:

Sarcastisch he ;)

puzzelstukje, peque en gitaartje vinden dit leuk.
  13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit is dan weer niet aso als het gewoon binnen toegestane tijden gaat. Hier heb je het over veiligheid.

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
  15. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Precies, hier gooide mijn moeder het vuurwerk gewoon in de plee als mijn broer zich niet aan de regels hield.

Madelie vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat ze daar meteen veel van leren;)

17. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja en nee, hij schiet sinds drie jaar carbid. Weliswaar zo veilig mogelijk, maar ik houd er helemaal niet van.
    Ik heb zelf een ooit bijna een “strafblad” overgehouden aan het aso gedrag van kinderen. Heel schaamtevol om thuis te komen van school en je moeder hangt net op met de politie dat je verhoord moet worden. Ik liep zonder vuurwerk als tiener langs de beek achter bij onze wijk, na twaalven, met nog twee jongens kameraden. We kwamen twee jongens tegen, ik kende ze niet van naam, zeiden dat ze een bom hadden gemaakt om een voordeur op te blazen. Dit geloofden we niet, en hij liet een flesje zien, zon klein shot flesje alcohol. Wij liepen daarna rustig door, wel een beetje nieuwsgierig natuurlijk achterom kijkend. En ja hoor, echt een dikke knal en wij rennen natuurlijk. Verder geen schade gezien maar we voelden al wel dat dit niet pluis was dat we hier per ongeluk een beetje bij waren. De jongen is opgepakt en heeft onze namen genoemd als medeplichtig. De agent was ook echt streng in verhoor. Echt niet tof met je moeder naast je. Maar gelukkig werd ik wel geloofd. Maar dat dreigen met als ik die bom had gezien dan was ik medeplichtig geweest... vond ik echt indrukwekkend.
    Hij dwong mij eigenlijk om te liegen.

Verder ben ik het wel eens met afschaffen en dan 1 groot vuurwerk georganiseerd door de gemeente. Geen doden en gewonden meer, geen schade posten, geen rommel meer. Minder uren dat dieren en mensen bang zijn. Beetje rekening houden met elkaar.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Wow wat erg zeg!

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier heb ik vandaag kapotgeslagen champagneflessen staan opruimen uit het gras op hondenuitlaatplekken en speeltuintjes...

Wij ruimen het vuurwerk dezelfde avond altijd al op.

CoffeeJunkie en Krabje vinden dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Hier veel vuurwerk in de straat geweest. Wij zelf hebben een klein aantal siervuurwerk potten gehaald. Verderop een paar buren die naar België zijn geweest voor siervuurwerk. Was erg mooi. Dit jaar heeft mijn zoontje voor het eerst vuurwerk gezien en hij vondt het prachtig. Verder geen overlast gehad in onze straat of op dorp

Deel Deze Pagina