Vuurwerk

Discussion in 'De lounge' started by Krabje, Dec 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben niet tegen vuurwerk, het hoort er voor mij bij. Ja ook die kl*te rotjes:roflmao:.
    Maar wel alleen op oudjaarsdag, nu afsteken vind ik aso.
    En ik vind de inkorting van de tijd naar 18 uur ook een beetje overdreven. Vond het prima vanaf 10 uur s ochtends. Dan kom je lekker in de oudejaarsstemming.

A new day and Aszz like this.
  2. genaio22

genaio22 Actief lid

Dec 15, 2013
    320
    189
    43
    Jeetje wat een schrik, hier ben ik dus ook bang voor bij de ‘hang jeugd’ in mijn straat. Dat iemand het niveau van een dronken vlieg heeft en daardoor zelf z’n vingers eraf knalt kan me niet schelen, alleen de ellende is dat het grappig is om naar andere mensen en dieren te gooien. Daarom haat ik vuurwerk vanuit het diepst van mijn hart hier beginnen ze al met cobra’s etc eind november, gister is dochter er ook door wakkker gemaakt er ligt een portiek brievenbus uit. Wat mij betreft mag het verboden worden en gewoon 1 vuurwerk spektakel, ik snap al die mensen die roepen betutteling ook niet mij iets te vaak gebeurd dat ik schade aan fiets/auto of raam heb gehad door een stelletje halfbezopen !@?! Mensen.

Zusterke likes this.
  3. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

Jan 3, 2016
    387
    90
    28
    Ik ben best verbaasd dat zoveel mensen het prima vinden (of zelfs leuk vinden) dat de regels van t vuurwerk niet nageleefd worden door henzelf, anderen of eigen kinderen. Ik vind het raar dat je je kind leert dat de regels er zijn maar dat je je er niet aan hoeft te houden.
    Misschien voelt het als betutteling maar regels zijn er niet voor niets. Er hebben veel mensen (en dieren) last van en het is ook nog eens heel gevaarlijk.

MyMiracle, Zusterke, masami and 9 others like this.
  4. Manolito

Manolito Fanatiek lid

Sep 12, 2016
    2,654
    2,101
    113
    Heb zelf niks met vuurwerk.
    Vind het weggegooid geld.
    Maar dat moet ieder voor zich weten.
    Wel vind ik het irritant als er ver voor oud en nieuw al wordt afgestoken.
    Met name voor de dieren.
    Op oudjaarsdag kan je er rekening mee houden.
    Hou je je dieren binnen of zo.
    Ze zijn echt bang.
    Zo sneu vind ik dat.
    Ook vind ik het irritant dat veel mensen die vuurwerk afsteken te lui zijn om het de volgende ochtend op te ruimen.
    Daarom mag het wat mij betreft afgeschaft.

Zusterke and Hommeltje like this.
  5. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Wauw.. wat een idioot :eek: :mad:

6. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Wow das echt een vuurwerk aso!
    Dit kan gewoon echt niet.

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Van mij mag het afgeschaft worden. Mijn zoon met autisme snapt simpelweg niet dat mensen zich niet aan de regels houden, schrikt steeds van de knallen , het is voor hem onvoorspelbaar, raakt erdoor overprikkeld overziet het allemaal niet meer en krijgt dan paniek aanvallen.

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Hier vuurwerk liefhebbers en in de buurt is het ook goed raak .. gezellig
    Wij zijn vandaag naar Duitsland geweest .. veeeeel sier vuurwerk wel paar honderd lichter maar ja leeg met 5 mannen ..
    wij hebben net wel even 2 potten sier vuurwerk afgestoken onder het mom van ‘ even kijken of het mooi is haha )

Helaas eerst 31dec oudejaarsdag eerst begrafenis ..

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal eens met dit!

Hier valt t nu nog mee gelukkig.
    Maandag rond 18.30 steken we hier voor de kindjes in de wijk wat vuurwerk af.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben er blij mee pas vanaf 18. Vriend is bakker en werkt dus veel nu. Ook van zondag op maandag. Hij kon echt nooit slapen ma zn werk dan. Zit je dan op Oudjaarsavond met een man die doodop is. Lekker gezellig. Gelukkig heeft de regel vanaf 18 wel een beetje geholpen.

11. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

Apr 30, 2016
    1,408
    952
    113
    Ik heb echt een hekel aan vuurwerk, niet een beetje echt enorm, maar ach nu laat ik het maar gebeuren. Ondanks dat ik het nu nog niet nodig vind en hier de nodige grote pijlen de lucht in gaan, bel ik er de politie niet voor na. Zonde van mijn tijd.

12. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

Apr 30, 2016
    1,408
    952
    113
    Hier ook zoiets meegemaakt. Stond in een halletje bij een flat toen ik iets hoorde vallen, dacht er op dat moment niks bij tot ik een soort sisgeluid hoorde en dus te laat was met uit het halletje te komen. Heb twee dagen langs alles verdoofd gehoord.

13. JoyLex

JoyLex Lid

Dec 16, 2018
    34
    13
    8
    Female
    Nooit een hekel aan gehad. Maar de laatste tijd krijg ik er steeds meer de schurft van.
    Wordt hier al week van te voren dagen en nachten geknald. Of zelfs naar mensen met honden(Waaronder ik) toe gegooid. Dus ook ik ben iemand die de politie belt.
    Oudjaarsdag prima. En had van mij ook best 10 uur s'morgens mogen beginnen. Maar die andere dagen dus niet. Mijn hond poept met moeite in de achtertuin als ik er maar strak langs sta en als het wel knalt dan rent ze half poepend weg. Dus qua dierenwelzijn enorme haat aan vuurwerk. Maar het meeste is tegenwoordig dan ook illegaal en dat zijn knallen die je in 1940 ook hoorde, niet normaal dus.

14. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

Feb 15, 2016
    1,556
    962
    113
    Female
    Ik werk in de thuiszorg en moet dan nog laat over straat.
    Gister zat ik iets na te lezen in mijn auto en dan vinden van die hang pubers het grappig om vuurwerk naar mijn auto te gooien

Dan heb ik er wel de pest in hoor..
    Voor de rest vind ik het wel mooi, van een afstandje binnen de legale tijden.

15. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik kreeg als kind ook een verdwaalde vuurpijl vlak langs mijn gezicht. Sindsdien haat ik het echt. De katten zijn extreem bang. De kinderen schrikken er van (hier ook een zoon met autisme) onze puppy gaat gelukkig nog goed. Maar mocht er een idioot vuurwerk naar haar gooien, dan is ze ook meteen bang voor de rest van haar leven.

Ik snap het nut ook niet om nu al af te steken. Bewaar dat lekker tot maandag. Dan is het feest, dan mag het.
    En idd: fijn als je je kinderen leert dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden...

We zijn net verhuisd dus nog geen idee hoe het hier is. Ik verwacht wel veel, maar hier in de straat denk ik echt pas maandag om 12 uur. In de omgeving nu wel al veel jongeren

16. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Ik vind er niks aan, ik vind het ook niet mooi die paar glitters in de lucht die enkele seconden duren, de herrie enz enz. Van mij mag het afgeschaft worden. Hier beginnen ze in het dorp al begin december met die herrie, en ook vooral volwassenen. Van mij mogen hun handen aan het vuurwerk blijven plakken. Moet je je maar aan de regels houden....

17. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Hier ook zo'n zeikerd :D ik heb er zelf een hekel aan (knalvuurwerk dan) en 1 van mijn honden is doodsbang. Mag van mij best hoor, oudjaarsdag van 10 tot s nachts. Maar nu al vind ik storend.

Het verbaasd me dan ook echt dat er ouders zijn die het oké vinden als er nu al wordt afgestoken.

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Ik haat het ook. Maar eigenlijk sinds we kleine kinderen en een hond hebben. Ik ben al zo blij als ze slapen..
    Er wordt hier veel geknald. Zeker sinds eind november. En dan zo rond 22:00 savonds. Te kort om te ontdekken waar het vandaan komt, lang genoeg om wakker te worden. Hond blaft, is niet bang gelukkig, maar blaft iedereen wakker.

Mijn man vind het fantastisch. En hij heeft de jongste ‘aan zijn kant’. Die glanst helemaal als hij vuurwerk ziet. De oudste en ik kruipen tegen elkaar aan met gehoorbescherming op en oordoppen in :roflmao:

Ben wel blij dat het knallen op oudjaarsdag pas rond 10:00 begint en dat het na 02:00 zo goed als over is. Nieuwjaarsdag maken ze de restjes vaak nog op in de vroege avond..:evil:

19. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Bah, ik haat dat woord, 'betutteling' ...

Maar ik ben in dit geval dan ook een vuurwerk hater. Heb het hele feest ook nooit begrepen en ervaar er alleen overlast van.
    In onze straat wordt alleen vuurwerk afgestoken zodra het nieuwe jaar is ingegaan, verder nooit. Wel in het dorp, maar hier niet.
    Onze buurman (politieagent) heeft altijd illegaal vuurwerk dat echt niet goed is voor ogen en oren (en daar heeft hij de grootste lol om). De overbuurman is ook altijd fanatiek en heeft elk jaar bijna ongelukken veroorzaakt omdat hij teveel drinkt en geen goede inschattingen kan maken. Zie je, in mijn ogen zijn nieuwe regels geen betutteling, maar bescherming. Omdat veel mensen dat schijnbaar nodig hebben om veilig en gezond te blijven.

Daarnaast vind ik het onnodig slecht voor het milieu, zielig voor dieren en mensen met rietendaken die de hele nacht in de stress zitten.
    Professioneel siervuurwerk kan ik wel mooi vinden trouwens, maar hoeft van mij ook niet.
    Wij hebben nooit vuurwerk gekocht. Mijn zoontje vindt het nu nog gevaarlijk spul.

littlemunchkin and Melief like this.
  20. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Ik heb niets met vuurwerk, ja georganiseerd, hoogzomer op een camping, dan is het mooi.

Ik heb ooit in december in het EMC gelegen (werd geopereerd aan een pees die was losgelaten) en lag op dezelfde afdeling met een jongen van 16 die een bommetje had gemaakt. Hij had nog een pink en een wijsvinger aan zijn hand... van zijn grote teen wilde ze een duim maken. Supererg voor hem!
    Ik was ook 16 en dit heeft zoveel indruk op me gemaakt.
    Ik snap dus ook echt ouders niet die vuurwerk voor kinderen kopen en ze aanmoedigen.

Hier hoor je al besteel knallen vandaag trouwens, nu is mijn hond stokdoof en ze slaapt er gewoon doorheen, maar dat is ook jaren anders geweest.

CoffeeJunkie likes this.

Share This Page