Vuurwerk

Discussion in 'De lounge' started by Krabje, Dec 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Hier al sinds oktober dagelijks een of meerdere harde knallen.
    Klein vuurwerk wordt ook al afgestoken, maar dat is van dat spul dat het hele jaar mag worden verkocht (en gebruikt?)
    Oudejaarsdag zal het wel weer los gaan. Hier wordt toch niets gedaan aan de meldingen. Heb iig nog nooit handhavers gezien hier.
    Siervuurwerk vind ik ook niet vervelend. Het zijn de knallers waar ik een hekel aan heb.

2. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

Jul 11, 2015
    1,035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Net voor de derde keer zoontje van 2,5 naar bed gebracht. Hij is doodsbang voor de knallen. En die worden helaas al veel afgeschoten hier. Ik kan ze wel wurgen momenteel. GRRRR

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik vind het wel mooi om te zien, maar wij kopen het niet zelf. Wel sterretjes, die vind ik leuk! :thumup:

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Ik vind het leuk en het hoort er ook wel bij vind ik. Afsteken op centrale plaatsen vind ik niet leuk. Juist zo gezellig om thuis te vieren met kinderen erbij en dan wat af steken.
    Weken van tevoren vind ik het niet kunnen. Gebeurt hier ook weinig.
    Nu al wel meer sinds de verkoop begonnen is. Ik schrik me soms rot. Laat de politie maar meer controleren hierop vind ik.
    Oudjaarsdag de hele dag vind ik prima
    Dan kan iedereen er rekening mee houden.
    Ik vind het vuurwerk wel erg duur. Mijn zoontje wil heel graag kijken, maar geen idee wat een beetje een leuk pakketje is. Niet te hoge pijlen dan ziet mijn dochter niks vanuit de huiskamer haha.

5. Emama

Emama Bekend lid

Jun 13, 2016
    792
    118
    43
    Onze kleine meid is er ook helemaal weg van ze is bijna 4 maar vind het erg leuk. Ze wil de hele dag door vuurwerk afsteken hahaha zegt ze
    Vooral de knal erwtjes zijn de bom

Wij zelf vinden het ook wel leuk hebben ook een aantal dingen gehaald maar vind max 100 euro genoeg

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik vind vuurwerk wel mooi en geinig. Heerlijk vond ik het als kind/puber buiten beetje met rotjes knallen en savonds bij de Chinees kijken want die pakt uit!

Nu als moeder denk ik regelmatig tyf op met die kut rotjes nu mijn dochter elke avond doodsbang is, huilend wakker word en ik bij der moet liggen.

Zal wel karma zijn :roflmao: deed zelf vroeger ook

7. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Absoluut voor een vuurwerkverbod! Voor mij hoe sneller hoe beter. Ook hier al weken last van het geknal. Met oud en nieuw een beetje vuurwerk leuk maar dan liever georganiseerd in 1 show. Voor de rest is het gewoon puur overlast en geldverspilling als je het mij vraagt..

Olifantje, Zusterke and CoffeeJunkie like this.
  8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Ik vind vuurwerk verschikkelijk. En ben er ook wel 'bang' voor. Hebben kutkinderen vroeger verpest.
    Gelukkig is het dit jaar erg rustig hier in de wijk want ook wij hebben bange honden. De 31 ste afsteken vind ik prima. Maar het is toch van de zotte dat ik dagen van te voren al vrij moet nemen omdat anders mijn bange honden de tent afbreken thuis!
    1 jaar was het zo erg dat de achterkant van de deur helemaal vol zat met bloed uit hun nageltjes !

Ik sta er ook erg van te kijken dat hier gewoon moeders zitten die het goed vinden dat hun veel te jonge kinderen veel te vroeg vuurwerk afsteken!

En ik ben dan die zeiktrut die de politie belt om ze aan te geven. Al een aantal jaar op een rij gedaan. Dit jaar nog geen klotejochies tegen gekomen

Zusterke likes this.
  9. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Zusterke likes this.
  10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier ook blij als het weer over is. Ik gun ieder zijn ding maar elke dag wakker worden om zeven uur door een vuurwerkbom die in de wijde omgeving te horen is en om 12 uur s'nachts nog een paar hoeft van mij niet!

Mijn dieren vinden het ook niet prettig. Dat er op de 31e afgestoken wordt ok. Maar daarvoor hoeft van mij echt niet.

11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,768
    2,184
    113
    Ik vind het vreselijk!
    Woon sinds een paar maanden in een stad redelijk dicht bij de Duitse grens en vuurwerk wordt hier al vanaf oktober afgestoken.
    De afgelopen week lijkt het hier net oudejaarsdag, voortdurend knallen. Waar mijn meisje van 2,5 vervolgens steeds wakker van wordt.

Gister zag ik een groepje kinderen van niet ouder dan 8 zonder toezicht vuurwerk afsteken. Ik vraag me af waarom je die kinderen überhaupt een aansteker geeft, laat staan vuurwerk?

Ik ben blij als 't 2 januari is!

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben absoluut tegen een verbod haha
    Wat een tuttenbollen allemaal hier op ZP.
    Zoon van 15 jaar is hier gisteren met een grote groep gewoon de wijk ingegaan met allemaal een handjevol vuurwerk en er rijdt gewoon politie door de wijk maar dat maakt het juist zo spannend als je jong bent.
    Vanavond staat er een grote pot op het menu olv mijn echtgenoot want die doet lekker mee.
    Zolang ze geen cobra’s afsteken die ze ook niet hebben en niet naar mens en dier gooien mogen ze lekker hun gang gaan en morgen tot 18 uur wachten no way;)
    Wij hebben overigens ook een hond maar die heeft er maling aan.

13. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Zusterke likes this.
  14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Als je kijkt naar de hoeveelheid ongelukken, de hoeveelheid overlast en de hoeveelheid vandalisme vind ik het helemaal geen getuttebol. Denk dat er maar weinig mensen zijn die een probleem zouden hebben met vuurwerk als mensen er maar gewoon eens met respect mee om gaan(het is gewoon gevaarlijk spul, dat verdient dus respect) en zich gewoon aan de regels houden. Helemaal als ze dan ook nog de dag erna de boel netjes opruimen.

Maar ieder jaar is het weer mis, op alle fronten. Tja, dan krijgen mensen er een schurfthekel aan.

Ster88, pluk, Zara75 and 7 others like this.
  15. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Dan woon je in een buurt met aardig wat aso volk! Als jij voorbijgaat aan angst van mens en dier en overlast die het voor mens en dier veroorzaakt en willens en wetens, ondanks dat dit wordt aangegeven, het helemaal prima vindt dat regels omtrent vuurwerk aan de laars worden gelapt dan ben je in mijn ogen gewoon aso. Niks meer en niks minder!

Ster88, Bloem2310, Zara75 and 11 others like this.
  16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Leuke instelling dit. En precies de reden waarom meer en meer mensen de schurft aan vuurwerk beginnen te krijgen.

Ster88, pluk, Zara75 and 12 others like this.
  17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hier in de wijk wordt heel erg veel geknald. En dan vooral zwaarder vuurwerk. Er wonen hier veel pubers tussen de 15 en de 20. Veel stappend volk wat langsfietst op vr en za nacht. Ik word meerdere malen per nacht wakker van een enorme knal, en nee geen rotjes.
    Maar goed onze hond en kat vinden het prima, onze kinderen vinden het prachtig dus ik ga niet klagen.

Was altijd enorme vuurwerkfan. Tot vorig jaar. Er viel een enorme pot om gericht op ons huis. De kinderen waren voor het eerst buiten en heb ze weg kunnen grijpen en achter een muurtje gaan zitten. We zijn daar zo van geschrokken dat we dit jaar maar minimaal vuurwerk hebben gehaald.

Verder vind ik dat iedereen zich gewoon moet houden aan het afsteken op de tijden dat het mag.

18. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    En ook mede de reden als ooit besloten wordt een vuurwerkverbod in te laten gaan! En dat zou ik persoonlijk jammer vinden. Er bestaan namelijk ook nog normale mensen met fatsoensnormen die het leuk vinden om binnen de toegelaten tijden vuurwerk af te steken.

19. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

Jan 3, 2016
    387
    90
    28
    Jij vindt mensen tuttenbollen, dat mag natuurlijk. Maar ik vind jouw gedrag asociaal en gevaarlijk.
    We leven hier met veel mensen op een klein oppervlak, beetje rekening met elkaar houden is kleine moeite vind ik.
    Ik ben ook niet voor een verbod of alleen op vaste plekken afsteken. Maar ik heb er niks mee, dus waarom zou ik al week last moeten hebben van jouw gedrag?

Ster88, Bloem2310, MyMiracle and 4 others like this.
  20. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Goeie instelling meid! Top voorbeeld ook meteen voor je zoon. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt, die regels zijn er voor anderen hè, niet voor jullie.

En dat anderen daar last van hebben... ach... jullie lol is belangrijker, snappen ze vast wel.

#sarcasme uit.

Ster88, Zara75, MyMiracle and 8 others like this.

Share This Page