Ik rijd wel eens te hard, niet vreselijk te veel, maar zo'n 10 km te hard ja dat wel. Maar bij wegwerkzaamheden niet, dan hou ik mij aan de snelheid die dan geldt. Door rood ben ik wel eens gegaan, maar dat ie dan net op rood springt. Ik heb geen hond, maar anders zou ik de poep ervan wel opruimen, zo goor, hondenpoep aan je schoenen of kleding. Vuurwerk heb ik in een eerdere post al aangegeven.
Amen. Ik vind het ook niet normaal hoor dat ik hier direct als een aso wordt neergezet die haar kind niet kan opvoeden. Hij blaast geen brievenbussen op en bekogeld geen mensen en dieren want als die dat zou doen dan verdwijnt het vuurwerk direct in een waterbak om onklaar te maken. Het zijn gewoon blije pubers die hier al heel lang naar uitkijken, bij sommige mensen vraag ik me werkelijk welens af of ze ooit zelf kind zijn geweest. Wat een gezeur allemaal om niets. Het is een puber en geen kleuter meer waarbij je alles nog kan voorkauwen en sturen.Ik gun het die jongens gewoon net zoals al die andere ouders die natuurlijk ook allemaal aso zijn
Ik word liever voor een tuttenbol uitgemaakt dan voor een of andere aso, ik ben heel het jaar al een brave tuttenbol maar de laatste dagen van december een keer niet
Weetje, ik kan me er echt in vinden dat een stel pubers wat rotjes aansteekt voor de lol, maar hoe weet jij dat hij niet stiekem illegaal vuurwerk heeft? Of zijn vrienden of dat ze elkaar opjutten ? Wat als hij straks wel opgepakt wordt door de politie en dus op oudejaar de dag en nacht op het politiebureau mag doorbrengen? Dan is het eigenlijk jouw schuld toch? Ik ben geen opvoed expert maar 1 ding weet ik wel en dat is dat geen enkel kind een heilige is inclusief die van mij. Ik snap dan oprecht niet waarom ze met die groep niet ergens in de achtertuin mogen knallen? Maar perse op straat omdat het spannend is omdat het niet mag en er politie kan komen.
Ook weer zo’n reactie. Waar haal je dit vandaan? Waarom zou ik voor mijn kind zwaar vuurwerk gaan kopen? Oja ik ben natuurlijk een aso die haar kind met een rugzak vol met cobra’s op pad stuurt. Ik was even mijn nieuwe identiteit vergeten, moet nog even wennen wanneer ik in de spiegel kijk
Omdat ik alle ouders van deze jongens ken er daar komt geen illegaal vuurwerk in huis net zoals dit niet bij ons in huis komt
Hoe ben je daar zo zeker van ? (Ik bedoel het niet rot) maar mijn buurvrouw dacht tot gisteren dat haar zoon alleen knalerwtjes had, er is zo makkelijk aan te komen en mensen hebben echt sch!@t aan wat voor rotzooi ze kinderen geven als ze er zelf maar geld voor vangen. Het kan misschien ook aan de buurt liggen waar je woont maar hier gaan de cobra’s en nitraten keihard af dat je het 3 blokken verder nog hoort.
Waarom ik dit denk? Nou je hebt er nu geen enkele moeite mee om hem iets te laten doen wat niet mag, waarom zou ik dan denken dat je hem dat niet laat doen?
Ze geeft hierboven zelf aan het wel oké te vinden buiten de pas te lopen en dat haar kind buiten de gezette tijden vuurwerk afsteekt. En ja dat vind ik asociaal. Ook als een kind 15 is kan je een kind verbieden iets te doen wat niet mag. Hebben mijn ouders ook weleens gedaan toen ik jong was hoor. Niets mis mee. En we hebben het hier niet over hoverboards. Als daar een topic over was geopend hadden mensen daar ook zo hun mening over.
Mijn man steekt ook nu al vuurwerk af met de kinderen. Zoals ik al eerder zei hoeft dat voor mij niet en vind dat iedereen kan wachten tot 31 dec. Maar ik ga hem echt de les niet lezen. Hij bepaalt hierin zelf wat hij zijn kinderen meegeeft. Hij weet hoe ik erover denk, helemaal prima. En ik denk dat ik echt niet door het leven ga als een tuttebol. Dat heeft er niks mee te maken. Ik rijd ook wel eens te hard op de snelweg. Maar rijd dan wel weer een tiener klem die voor mijn huis keihard rijdt. En vervolgens scheld ik hem de huid vol. Dat vindt mijn man dan weer tokkie en stom. Tja we zijn allemaal echt niet heilig. Maar iemand een tuttebol noemen omdat je een wat roestige mening hebt over vuurwerk.. Neuh.
Het probleem is gewoon dat er 95% (? Hoop ik) blije pubers op straat lopen, en 5 % pubers die wel brievenbussen en andere zaken opblazen. Die verpesten het voor die andere groep, want daar storen mensen (in mijn ogen terecht) zich aan. Elk jaar gaan er weer auto’s in de fik, elk jaar worden hulpdiensten lastig gevallen, elk jaar raken er mensen gewond en worden (andermans) spullen vernielt, elk jaar wordt er vuurwerk naar mensen en dieren gegooid. Dat zijn ook kinderen van iemand. (Of erger: volwassenen) en ja daar lopen zeker ook kinderen bij waarvan de ouders dachten: dat doet die van mij nooit!
Omdat je me totaal niet kent Misschien eens wat minder in hokjes denken en niet direct ergens een oordeel over hebben en al helemaal geen conclusies trekken die nergens op zijn gebaseerd
Die 5% zijn geen blije pubers, dat zijn groepen die doorgaans al genoeg overlast veroorzaken en die oud en nieuw aangrijpen om nog meer rotzooi te schoppen. Om nu bij iedere knal die je hoort dit erbij te halen vind ik vreemd. Als hier jongens wat rotjes afsteken denk ik niet aan auto’s die in de fik vliegen of aan brievenbussen die worden opgeblazen.
100% heb je nooit maar met 99,9 % ben ik dik tevreden, dit zit wel goed. Zal vast aan de buurt liggen want hier nog geen cobra’s en nitraten gehoord.
Maar iemand die zijn kind eerder vuurwerk laat afsteken een aso te noemen moet wel kunnen? Roestig is doorgaans tuttig want zelf heb ik daar ook weleens last van
Er is gewoon een redelijk klein deel van de jongeren, en iets ouderen, die het verpesten. Maar ik vraag me soms wel af waar iemand woont, en met wat voor mensen in vredesnaam in de buurt? Vuurwerk naar mensen, dieren en auto’s. Wat de fuck. Ik herken dat gewoon echt niet maar misschien ben ik een simpele boeren trien Hier hebben de jongens met opa vanmiddag zeker 10 rotjes en 2 grondbloemen in hun tuin afgestoken. Mag het? Nee. En toch doen we het. Het is heel makkelijk om te roepen ‘dat zijn de regels’ maar in sommige gevallen mag je er best een beetje soepel mee om gaan vind ik hoor. Als ik dan hele blije koppies zie, ook die van opa, dan denk ik ach. Ze weten dat het pas morgen officieel mag en daarom zijn het er maar 10. Maar ze staan niet meteen met cobra’s te handelen en ondertussen coke snuivend een juwelier te overvallen ofzo. Overdreven gedoe hahaha. En diegene die ons dan aso vindt, daarbij denk ik ook ach.... best kortzichtig en heel erg zwart/wit denkend. En dan ben ik vooral blij dat zulke mensen die mij zou zouden veroordelen op wat rotjes niet ken en niet om me heen heb
Ik liep van de week met de kinderwagen langs zo’n groepje blije pubers. Ze stonden in de speeltuin waar mijn zoontje wilde spelen, die moest ik bij me houden én de straat over steken want stoppen deden ze niet toen ik er langs liep. Leuk hoor, zo’n lolletje. Mijn kinderen mogen alles doen wat ze leuk vinden maar geen verboden dingen en niemand lastig vallen. Tegen houden lijkt me prima kunnen, ik ben hun moeder en ik maak de dienst uit.
Maar morgen zijn die koppies toch ook blij? Waarom kan het niet wachten? Mijn kinderen kijken ook heel blij als ze een snoepje krijgen maar dat mag ook niet wanneer zij dat maar willen. En ik denk niet bij elke knal dat het iemand is die tot die kleine groep hoort. Maar als ik een enorme knal hoor en een half uur later langs een ontplofte vuilnisbak loop met de hond, dan stoort mij dat