Ik vind vuurwerk op oudjaarsavond altijd leuk. Maar er wordt hier in de buurt al ver eerder vaak hard geknald. De kat vindt dat niet leuk maar voor onze dochter van 12! ( Vandaag jarig) is het vreselijk. Ze is doodsbang en op oudjaarsdag zit ze de hele dag met een gehoorbeschermer met oortjes daaronder onder een fleece deken filmpjes te kijken. Vandaag heeft ze haar toetje niet op terwijl ze het zelf uitgekozen had als verjaardagseten. Met andere angsten heeft ze dit jaar veel bereikt met cgt maar is te lang , te onverwacht en te hard.
Ik erger me ook genoeg aan andere dingen maar dat blijft ook gewoon bestaan. Ik vraag me ook werkelijk af in wat voor wijken sommige mensen wonen.
Minimaal moordenaars die handelen in illegaal waar........ Ik heb vroeger altijd vanaf 10 uur smorgens samen met mijn zus en stapels kanonslagen vulkaantjes zitten maken.... Heerlijk mijn vader deed net zo hard mee. Het is al minder het mag pas vanaf 6 uur.... Toen ik een jaar of 15 was waren de kinderen die van hun ouders geen vuurwerk mochten gevaarlijker bezig als ik met vader die er net zo gek van was..... Ze wisten niet hoe ze er mee om moesten gaan waren op zoek naar niet af gegaand vuurwerk etc. Onze zoon van 4 jaar is gek op de fonteintjes in de cat 1 vuurwerk en staat nu al te springen voor morgen. En aso's hou je altijd als ze vuurwerk verbieden komen die idioten die het naar mensen en dieren gooien er toch nog aan om te kunnen etteren.
Ging die opmerking over die opvoeding dan weer over mij want kan het zo snel niet vinden? Wordt steeds gekker hier
We zijn dit jaar verhuisd. Hiervoor woonden we in een prima woonwijk. Mensen staken vuurwerk af. De overburen ook echt groots, mooi vuurwerk. Maar allemaal om 12 uur, als het ook echt feest is. Buurman stond dan ook met zijn zoontjes in de voortuin en hadden lol. Helemaal prima! Maar achter onze achtertuinen lag een speeltuin, over de hele breedte van de straat. Toen we ons huis kochten was dat echt de doorslag. Ik hoefde de poort maar uit met onze zoon en we hadden een ruime speeltuin. Heerlijk! Maar in december trokken de jongeren uit de naburige wijk door onze wijk. Elk jaar werden de schommels verbrand, de vuilnisbakken lieten ze ontploffen, onder het bolvormige klimtoestel werd een enorme berg munitie gelegd. Heel dat ding in de hens. De ramen trilden en we schrokken ons altijd kapot. De zooi werd uiteraard niet opgeruimd. Dit waren niet “onze” jongeren. Maar hadden dit dus wel elk jaar weer opnieuw. Politie reed wel langs, maar waren nooit op het goede moment aanwezig.
Hier steken we af en toe al categorie 1 vuurwerk af. En weer dezelfde zeikerd van vorig jaar kwam bij mijn zoontje klagen. Maar categorie 1 mag het hele jaar door, dus ze zet zichzelf voor gek. En maar roepen...het mag pas morgen! Nou nee hoor... En we ruimen het netjes weer op. Veel mensen weten trouwens niet dat het het hele jaar door mag (zitten ook kleine knetters bij).
ik vind dat je wel onderscheid mag maken tussen “normaal” vuuwerk gebruik en vuurwerk-vandalisme. Bij onze school en ons kinderdagverblijf zijn afgelopen jaren meerdere malen ruiten gesneuveld door vuurwerk-vandalisme. Echt geen fijn gevoel als je sochtends je kind weg wilt brengen en ze moeten naar een noodlokaal omdat de glasscherven tot in de bedjes liggen.... Ik zag 2 weken geleden een paar jongeren siervuurwerk afsteken in een afgelegen open veld... nou daar heb ik dan weinig problemen mee, ik zal er de politie niet voor bellen. Maar als ik de jongeren die ons kdv vernielen ooit zou betrappen, dan laat ik de moeder-leeuw die in mij woont op ze los
Dat mag je vinden. Je kind alles uit laten spoken omdat "je het toch niet tegenhoudt "(of überhaupt probeert) is minstens zo naïef.
Mijn kind van 10 heeft al een maand last van bedplassen omdat hij zich zo verheugd op oudjaarsdag. Dus nee hij kan niet wachten, wat wij ook proberen. Hij mag van ons mondjesmaat wat afsteken, maar zodra een ander aangeeft er last van te hebben dan is het klaar. We hebben hem van kleins af aan ook aangeleerd niet naar anderen te gooien. En zodra er iemand met een hond of klein kind aankomt, dat stopt hij.
Ik ben het hierin met je eens, maar oordeel dan ook niet over de groep die er anders over denkt door ze al tuttebellen te beschrijven. Ik denk dat alle ideeen niet zover uit elkaar liggen, niemand is voor brievenbussen opblazen en dergelijke maar over elkaar oordelen is makkelijker dan de overeenkomsten zien!
Ik ben bang voor vuurwerk dus ik hoop dat er bij mijn vader niet veel afgestoken wordt.. Hier wonen veel ouderen in de wijk dus thuis gelukkig niet veel last van de harde knallen.
Wat is het heerlijk rustig hier in Duitsland, alleen gister wat gehoord. 3 jaar terug stak man dag te vroeg wat af, binnen het kwartier stond de polizei aan boord bleef gelukkig bij een waarschuwing maar daarna toch maar netjes gewacht tot het tijd was Oh en met driedubbel glas horen we sowieso maar weinig