Mijn hondje is overleden...

Discussion in 'De lounge' started by Bluesky, Dec 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hoi dames...

Ik moet het even van me afschrijven, ik ben zo geschrokken vanavond. We hebben ons hondje Lucky moeten laten inslapen door een vreselijk stom ongeluk...

We zijn eten aan het koken en intussen wil mijn man de vaatwasser uitruimen. Lucky loopt daar natuurlijk rond, want er zal eens iets lekkers aan zijn neus voorbij gaan. Mijn vriend gooit de deur van de vaatwasser open, harder dan zijn bedoeling was, en Lucky stond er precies onder. Ze ziet en hoort niet meer goed, en dus krijgt ze geen kans om weg te springen. (mijn man had niet gezien dat ze er stond, hij stond de andere kant op te kijken) Ze krijgt de punt van de deur precies op haar hoofd... Ze loopt nog een meter, en ze stort zo in.. :confused: Bloeden! niet normaal meer....

Dieren arts gebeld, die was er binnen 5 minuten (sneller dan de gemiddelde ambulance hier...) en hij dacht dat het nog wel mee viel omdat ze inmiddels al wat poging deed om op te staan. Achteraf zijn dat ook gewoon spastische trekkingen geweest. Hij wilde het toch even aankijken tot morgen en heeft haar een spuitje gegeven om de bloeding tegen te gaan. Haar oog was helemaal dik van de zwelling van binnen uit.

Na ongeveer een uur werd ze steeds onrustiger en leek het of ze haar kaak gebroken had. Het klonk alsof er 2 botten naast elkaar schuurde als ze haar bek dicht deed. Al die tijd is ze niet meer bij geweest en we hebben toch maar weer gebeld. We konden komen om een rontgenfoto te laten maken.

De dierenarts die daarbij was heeft haar nog even onderzocht en zei dat het knarsen wat wij hoorde niet vanuit de kaak kwam, maar dat ze haar tanden over elkaar knarste. En hoe harder ze knarsen hoe meer pijn ze hebben.. Ze had dus ongelooflijk veel pijn. :( HIj voelde op de schedel en zei dat er een hele deuk inzat en dat de botten in de hersenen drukte... Er was niks meer aan te doen... De duer heeft aar precies op de schedelnaad geraakt en dat is nou net de zwakste plek.. had ze hem vol op haar hoofd gehad, had er ws alleen maar een bult aan over gehouden... Ook de ogen reageerde niet meer, en ze had nog steeds van die spastische trekkingen. Hij adviseerde ons om haar in te laten slapen... :( :( :(

We hadden het er thuis al even over gehad, want ik had al meteen zo'n idee dat het niet goed zat... We hebben haar dus meteen laten inslapen. De arts heeft haar een spuitje gegeven om van te slapen, en het tweede spuitje hebben we niet meer afgewacht... We vonden het zo al moeilijk genoeg...

Mijn man zit zich nu vreslijk schuldig te voelen, want het was mijn hond. Ik heb hem gekocht toen ik het huis uitging toen ik 21 was, en ze is mijn troost geweest in moeilijke dagen.

Dit is geen manier om te overlijden... Dit had ze niet verdient....
    Ik heb geloof ik wel 1000 keer sorry gezegd tegen d'r, en mijn man ook. Het was echt gewoon een heel stom en vreselijk ongeluk....

Rust zacht, lieve Lucky... Je was een geweldige hond... :cry: :cry: :cry:

(sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt...)

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oh meid...

Weet niet goed wat ik moet zeggen...

Ik wens je heel veel sterkte toe!

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ooo meid zit hier met tranen in mijn ogen. Ik hoop dat jullie de dood van jullie hondje te boven komen. Het doet altijd pijn als zo'n lief beestje sterft.

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Jeetje ik weet niet wat ik moet zeggen,echt vreselijk :cry:
    Heel veel sterkte :(

5. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    och meis, tja wat kan je zeggen....wens je heel veel sterkte ...(kan het weten ..wij hebben onze hond een jaartje geleden moeten laten inslapen...mis haar nog elke dag....)

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ow meis wat vreselijk zeg

heel veel sterkte

7. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

Dec 3, 2007
    1,306
    0
    0
    Twente
    Heel veel sterkte gewenst.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dank jullie wel allemaal... Jullie zijn lieve meiden... (((iedereen)))

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Meid wat verschrikkelijk...ik krijg er helemaal een rotgevoel van in mijn maag. Een huisdier kan echt een vriendje zijn, en vooral omdat ze zo onschuldig en trouw zijn is het extra erg als ze dood gaan.
    Ik kan me wel voorstellen dat jullie je schuldig voelen, maar...zoiets doe je niet expres. Het was gewoon stom toeval.

Sterkte :(

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Jeetje wat vreselijk zeg.. Moet ook opeens aan ons oude hondje denken, die liep inderdaag ook altijd in de keuken rond te denderen na het eten en moest altijd aan de kant als de klep van de afwasmachine openging..
    En snap inderdaad dat je man zich schuldig voelt, maar het is nou eenmaal een ongeluk! Je zou in zulke situaties echt de tijd even terug willen draaien maar helaas.. :cry:

Wens je veel sterkte, meid..

11. Niet meer actief

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Mariekepieke... Bedankt voor de link... Wat een mooie site.. Ik dacht dat mijn tranen op waren, maar niet dus...

13. Niet meer actief

Hee joh, het moet je een beetje troost geven....
    Wil je niet nog meer laten huilen :cry:

Veel sterkte met dit een plekje te geven.
    Het was een tragisch ongeluk, jouw man en jij, jullie konden er niets aan doen!
    Misschien was het haar tijd en als dit niet was gebeurd, zou het op een andere manier wel gebeurd zijn.

Nou ja, kop op hoor!
    Denk maar aan alle mooie jaren die jullie gehad hebben en de leuke momenten....

14. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Sterkte! :cry:

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sterkte.

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    wat erg zeg
    heel veel sterkte ook voor je man

17. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    He meid wat rot! Hier nog een hondenvriendin met tranen in haar ogen....ik weet helaas hoe het is om een hond te verliezen.
    Veel sterkte de komende dagen

xxx

18. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    weet niet wat ik moet zeggen, een klein ongelukje zit in een klein hoekje!
    heel veel sterkte met dit verlies, echt erg om je hond te moeten laten inslapen!

19. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    tranen springen ook mij in de ogen..
    heel veel sterkte!

20. Hanneke

Hanneke VIP lid