Vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Magnolia29, 29 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Het was me een beetje ontgaan na 2 jaren vuurwerkverbod, maar ze zijn hier in onze buurt alles dubbel en dwars aan het inhalen lijkt het wel :o:

Er wordt wat af geknald, wel siervuurwerk maar goed. Zo erg dat de jongste niet kan slapen en ik boven aan de trap zit :rolleyes: Zucht.

Hoe is het bij jullie, hoor en zie je al veel vuurwerk? En hebben jullie zelf ook vanalles aangeschaft of juist niet?

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Hier in de buurt is er de afgelopen 2 jaar met het verbod geen enkele vuurpijl minder de lucht in gegaan. Vorig jaar leek het zelfs nog meer. Ik hoor nu ook al regelmatig wat maar niet erger dan voorgaande jaren. Ik koop zelf geen vuurwerk. Kun je net zo goed je geld in de fik steken denk ik dan :roflmao:

bozoe en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

#3 tuc, 29 dec 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2022
    Wij hebben de afgelopen 2 jaar niks gemerkt van het verbod. En was er stiekem wel blij mee, ik vind het zo gezellig en echt bij oud en nieuw horen.
    Dit jaar horen we ook al sinds oktober knallen.
    (Wat ze overigens van mij wel mogen aanpakken hoor, maar op 31 december mag iedereen van mij vanaf 10.00 uur losgaan:roflmao:)
    We hebben zelf wat cat 1 gekocht. Wat potjes en grondbloemen.

puzzelstukje en Mammavantwee vinden dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    #4 Adje, 29 dec 2022
    Laatst bewerkt: 29 dec 2022
    Hier is nog steeds een vuurwerkverbod, maar nu nog handhaven :rolleyes:
    Dus ja er gaat van alles (al een hele tijd) de lucht in, van ‘bommen’ tot prachtig siervuurwerk. En ik snap daar echt niks van. Met oud en nieuw zijn hier in de stad op diverse plekken vuurwerkshows en die worden professioneel aangepakt, wat ook de enige goede manier is om met vuurwerk om te gaan. En ik snap sowieso niet de lol van het afschieten van vuurwerk, maar al helemaal niet een paar dagen/weken/maanden voor het überhaupt oud en nieuw is.

Zeebra, bozoe, Minoesje en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier zijn ze ookal flink bezig :cry:. Wij hebben hier 2 bange kinderen. Gelukkig zijn de katten er dit jaar wel relax onder tot nu toe.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Zelf bang voor vuurwerk.

We hebben een paar potjes dat de lucht in gaat. Cat 1. De confetti canon hebben we ook. En jij een paar grote sterretjes.

Niet veel. Wil er ook niet teveel aan uitgeven. Wou wel iets doen omdat we het met zijn 3en gezellig gaan maken.

justme1974 vindt dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier is er een verbod rondom ons huis omdat het een park is met kinderboerderij. Maar juist hier hangen ze en schieten ze echt al sinds oktober zwaar vuurwerk af en hebben ze zelfs sindsdien al de prullenbakkken weggehaald… terwijl het dus een verboden gebied is, maar ja als ze niet handhaven!

8. Havermout

Havermout Niet meer actief

Dit. Al moet ik zeggen dat ik in 2019 een keer met de kindjes naar de supermarkt liep en toen ben ik halverwege omgedraaid . Leek wel een war zone in onze wijk :roflmao: toen dacht ik wel dit is wat to much, Maar ik vind het verder prima. Mijn kinderen slapen er niet minder om, geen dieren.

Wij hebben war categorie 1 vuurwerk voor met de kinderen.

Overigens zou ik een verbod ook niet boeiend vinden. Want op zich denk ik: het geeft rommel, veel dingen worden stuk gemaakt (vandalisme) en kost dus geld en er gebeuren ongelukken mee. Over het algemeen is een vuurwerk show ook veel mooier.

9. DCRK

DCRK Lid

4 dec 2022
    12
    23
    3
    Vrouw
    Hier kunnen we merken dat de verkoop is begonnen. Daarvoor was het nog best rustig. Onze kinderen vinden vuurwerk leuk dus wij kopen wel wat. Wel mogen ze dat pas afsteken als het is toegestaan.

10. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Vreselijk, hier ook al veel aan het knallen. Ik vind dat zo erg voor alle dieren!! Zou echt meteen verboden mogen worden, en dan ook graag goed handhaven, maar goed. Dat zal wel nooit gebeuren.

Zoe123, Sado, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hier knallen ze ook maar door. Ik krijg er echt moordneigingen van. :o::|

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Afgelopen 2 jaar niets van gemerkt. Merk wel duidelijk het verschil dat de verkoop gestart is, het gaat al sinds vanmorgen aan 1 stuk door. Voor mij het allergrootste verschil met voorgaande jaren dat zoon niets meer geeft om vuurwerk terwijl die vorig jaar nog riep dat oud en nieuw zijn lievelingsdag van het jaar was. Normaal Was ik nu al elke vuurwerk winkel in omstreken met hem afgeweest en was hij al aan het plannen wat hij de komende dagen nog zou kopen maar dit jaar is het 0,0.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    De vuurpijlen die ik in de lucht zie (zal wel een cake zijn) prima. Maar hier gaat er geregeld zwaar knalvuurwerk af dat de ramen staan te trillen. De kinderen slapen er gewoon doorheen. Van R was dat wel een verrassing die werd elke keer wakker als de CV zn tapwater resevoir bijwarmde (hoor je in zn kamertje, de gasleiding loopt daar doorheen) maar een halve explosie in de straat...Zzzzzzz

Hebben zelf wel cat 1 vuurwerk, wat sterretjes en vlinders. We maken er gelijk een scheikunde feestje van in de achtertuin. Moet weer ff de kleurtjes uitzoeken welke stoffen daar ook al weer bij horen.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Vuurwerk heeft op sommige kinderen een speciale uitwerking:roflmao:
    Onze oudste is werkelijk overal bang voor. Verschillende angststoornissen etc.
    Zeker toen ze jonger was kon ze totaal niet tegen harde geluiden, het optrekken van een motor of auto met grote uitlaat was al een reden om midden op straat helemaal te verstijven van angst.
    Maar op 31 december om 0.00 uur kon ze niet wachten om dr laarsjes aan te schieten en als ze de kans kreeg midden tussen het vuurwerk te gaan staan.
    Gek kind:D

Duckertje, Zuul, spruitje80 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Bij ons merk je er nog weinig van. Is nooit zo trouwens. Net zoals dat je de afgelopen 2 jaar niets merkte van een verbod. Het ging nog net zo los als anders met oud en nieuw. Zelf ook wel weer voor rond de 100 euro aan vuurwerk gekocht dit jaar. Kan er echt van genieten, vind het zo mooi.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Dat is wel een hele ommezwaai inderdaad.

Hier wil ze t wel graag zien, dus alles gaat aan de kant en de stoelen gaan voor t raam, drinken op de vensterbank en dekentje erbij.

Maar de herrie ervan dat vindt ze maar niks, ja vanaf binnen is t goed.

Gaat dr alleen om siervuurwerk, knalvuurwerk is mislukt vuurwerk volgens haar. Vuurwerk hoort namelijk MOOI te zijn niet alleen herrie te maken, daar is geen lol aan. Liefst siervuurwerk ZONDER herrie.

Grote tv, vuurwerkshow van Syndey opzetten en dan t geluid uit zetten. Vond m zelf wel goed gevonden, lekker ruim voor bedtijd, maar die oplossing werd toch ook niet helemaal gewaardeerd. :roflmao:

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ik vind het meevallen, ja ik hoor af en toe wel wat knallen, maar niet meer dan normaal.
    Ik heb zo'n pak met fonteintjes gekocht bij de Lidl :roflmao: verder was het niet nodig om wat te kopen, we gaan naar onze buren en die hebben dit jaar flink wat ingekocht dus wij mogen kijken en ervan genieten :p

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben het wel met haar eens hoor, bij die knallers denk ik ook altijd: hee, dat heeft het niet goed gedaan:roflmao:

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Onze oudste vindt het ook fantastisch! Hij kijkt al vanaf zijn 2e mee naar het vuurwerk en loopt ook gewoon buiten.
    Onze jongste schrikt al wanneer er een hond hard blaft haha. Heb ook geen idee hoe zij reageert op vuurwerk, we leggen haar lekker op bed en laten haar slapen.. en natuurlijk de babyfoon erbij en in de gaten houden of ze niet wakker wordt.

tuc vindt dit leuk.
  20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Zo jij durft! Topics over vuurwerk lopen hier vaak giga uit de klauwen :roflmao:

Philou, Syane, Zuul en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina