Ik heb 2 jongens van 10 en 14 jaar en vooral de oudste is er erg mee bezig. Hij is met een vriendje vanmorgen naar Duitsland geweest en heeft heel veel van die grondbloemen en crackling rotjes gekocht die onder cat 1 vallen van zijn gespaarde geld. Daar gaan ze zaterdag met een groepje jongens mee rond lopen en afsteken. Daarnaast nog een aantal thunderkings gekocht bij de fietsenwinkel in de buurt maar die moet hij bewaren tot oud en nieuw. Het liefst heeft hij hard knal vuurwerk maar dat mag van ons niet. Zijn broertje houd van grondbloemen en knalerwten en gaat zaterdag met de buurjongen wat afsteken maar het boeit hem niet zo. Wij hebben voor oud en nieuw vier sierpotten en twee fonteinen en meer niet.
ik dacht dat thunderkings en rotjes dit jaar niet meer mochten, heb ik dat fout? Man wil voor zoon toch wat kopen voor als het oudjaarsavond toch gaat kriebelen. Ik denk dat het nutteloos is en man het zelf gewoon leuk vind.
Hier zijn ze al weken aan het knallen maar het wordt nu wel meer. Knallen worden ook steeds harder. Partner heeft wat vuurwerk gekocht en ik wat sterretjes.
Heb zelf de schurft aan vuurwerk en wat mij betreft schaffen ze het direct af Maar goed ,de kinderen vinden het wel fantastisch, dus die steken met Oudjaarsdag wel wat af. Zeker niet eerder. Wat ik wel heel irritant vind is dat er nu al veel wordt afgestoken, kon vanavond met goed fatsoen de tv-programma's niet volgen Dat is dit jaar wel erger dan voorgaande jaren.
Ja volgens zoon (vuurwerk gek) mogen thunderkings zoals ze waren niet meer, maar ze hebben nu een fluitgeluidje toegevoegd en nu zijn het thunderkings scream ofzo en dat mag dan nog wel ofzo.
Ik vind het niks, maar zoon is er al sinds september mee bezig en heeft inmiddels voor 250 euro vuurwerk aangeschaft. Vanmorgen met zijn beste vriend naar Duitsland geweest en vanmiddag zijn bestelling in Nederland opgehaald. Ach ja, het is zijn ding, zolang het veilig gaat heb ik er geen problemen mee. Afsteken mag van mij wel echt pas zaterdag.
Ik vind het allemaal prima, op 31 december tot en met 1 januari… de hond van mijn ouders zit al maanden te trillen In een hoekje, durft niet naar buiten, echt heel zielig. Hij is vast niet de enige… dus leuk, als ze zich maar houden aan de periode, en dat gebeurt hier niet.
Hier knallen ze ook al wat avonden. Het viel me op dat het juist de laatste 3 weken wat minder was, daarvoor ook regelmatig wat vuurwerk. Mijn zoon had tot nu toe alleen zo'n pakketje van de Action en hij en mijn man komen nu terug uit Duitsland, daar aardig ingeslagen. Ach, zij hebben er lol in, ze doen maar, ik geef er wat minder om. En mijn zoon moet met afsteken van mij ook altijd opletten dat er geen mensen of dieren in de buurt zijn. En de troep weer opruimen.
Ik was vandeweek gewoon blij dat het een avond regende, toen viel het vuurwerk geknal gelijk mee. De rest van de afgelopen 2 weken gaat het savonds al helemaal los waardoor dochter wakker schrikt en niet meer in slaap komt. Ze schieten hier ook heel veel carbid, dat geeft zulke ellendige harde knallen man heeft gister voor 100,- aan siervuurwerk gekocht. Ik vond het veel te veel maar goed liever siervuurwerk dan die knallen
Hier ook zo’n man hoor. Is gisteren zijn pakket gaan ophalen Mijn zoon is meer van de harde knallen. Ik heb er vorig jaar ook 1 afgestoken op zijn verzoek haha Dat vind ik helemaal niks hoor maar ach wordt er altijd een beetje ondeugend van. Heb er wel weer zin in maar ben altijd blij als iedereen weer veilig thuis is
Niets gemerkt van een verbod. Waar wij wonen is het nog rustig. Af en toe een knal of een pijl maar meer ook niet. Mijn ouders wonen in een volksbuurt met vlakbij een grote studentenwijk en kamp... Je raad het al, daar zijn ze al volop bezig. Wij gaan ook dit jaar weer naar mijn ouders. Er wonen mensen in de wijk die voor honderden, soms duizenden euro's de lucht in schieten. Gratis vuurwerkshow voor ons en de kinderen. Ik heb er niet zo'n probleem mee. De honden en katten hier boeit het weinig, alleen de hond van m'n ouders wil erachteraan maar die houden we goed binnen en ga ik dit jaar inzwachtelen voor wat meer rust.
Ik vind het siervuurwerk op zich wel mooi. En ik vind het wel horen bij Oud & Nieuw. Maar dan wel alleen dan. Van 18.00 tot 2.00 uur ofzo. Dat dagen, weken of maanden eerder heb ik echt een schijthekel aan. Ik snap de lol ook niet van het slopen van dingen, of zelfs dieren. Helaas is er nooit te achterhalen wie dat heeft gedaan. Anders mogen ze van mij direct door naar HALT. En als het mijn kind zou zijn die iets sloopt, mag ie dat mooi betalen van het zakgeld. Ik heb ook een hekel aan kinderen die het leuk vinden vuurwerk naar mensen te gooien. Eigenlijk verpesten dat soort dingen het wel voor mij.
Ze vinden hier vuurwerk geweldig, jongens zijn al dolblij met hun knalerwtjes en xxl sterretjes Man is naar belgie geweest voor vuurwerk, haalt daar altijd een rol en verder alleen siervuurwerk. Straks nog wat fonteintjes en grondtolletjes halen en dan is het weer prima.
Dit dus. Heb 2 honden en met name een ervan is doodsbang. Hier wordt veel vuurwerk afgestoken, al sinds we hier wonen ( juli) We wonen tegen een natuur/recreatie gebied aan en dat nodigt blijkbaar uit om lekker los te gaan. Er zit ook een kinderboerderij met een stuk of 10 pony's, ik vind het echt zo zielig.En onze achtertuin ligt niet aan een smalle brandgang, maar een soort pleintje met garageboxen. Hier wordt dus ook geknald, aangezien ze de ruimte hebben én het een "verborgen" plek is. Gisteravond laat ging het weer helemaal los. Mijn hond ging bijna door het lint, zo angstig was hij. Ben naar buiten gestormd en heb ze verzocht om te stoppen met dat geknal, ben er na maanden zó klaar mee. Wat mij betreft komt er een definitief verbod, maar ja dat zal mensen toch niet tegenhouden. Want traditie hè.....
Hier wordt al weken geknald. Heb er zelf niets mee. Maar vind siervuurwerk wel heel mooi! Ga dus zelf 1 fontein kopen denk ik, denk dat mn dochter dat prachtig vindt. wel sneu overigens dat het keihard gaat regenen met oud en nieuw.
Het valt hier tot nu toe wel mee. Er wordt wel wat geknalt. Morgen zal het de hele dag wel knallen zijn. Opzich de hond en katten reageren redelijk relaxed. De hond krijgt wel medicatie, waardoor hij wat rustiger reageert. En hij komt bij ons liggen. De katten zoeken ons ook echt op en gaan dan rustig slapen. De oudste is doodsbang voor vuurwerk. Gisteren stak er iemand een rotje af vlakbij hem. Dus dat wordt weer weken praten als brugman om hem naar buiten te krijgen. (Hij moet van mij, maar leuk vind hij het niet. Maar als ik toe geef wordt het alleen maar erge) Vandaag en morgen sowieso maar oordoppen op voor hem als we naar buiten gaan. Kind heeft ook nog eens oorontsteking, dus komt ook lekker binnen... Wij kopen zelf niks en liggen denk ook zelf voor 12 uur in bed Van mij mag het afgeschaft worden, al dat geknal en die troep. Of echt mooi siervuurwerk en dan alleen van 0.00 tot 1.00 en dan ook je eigen zooi opruimen.
Hier is een totaalverbod maar gisterenavond waren er toch wel veel knallen te horen. Zitten ook wel veel jagers te knallen maar denk dat het gisteren toch vuurwerk was. Heb wel het idee dat in Nederland de liefde voor vuurwerk veel groter is dan hier in België. Het is hier toch vooral op oudejaarsavond en niet zo veel op voorhand al. Vroeger hadden de jongens op school zo van die knallers die ze dan onder de rokken van de meisjes gooiden (ik zat op zo een ouderwetse uniformschool). Verschrikkelijk En toen mijn opa nog buschauffeur was reed hij met heel de bus vol pubers naar de krantenwinkels waar ze die verkochten om ze persoonlijk terug te brengen als ze ze op de bus af lieten gaan
Hier wordt er al volop geknald. Zo niet leuk, dochter durft al niet meer naar buiten, zelf hou ik ook niet zo van onverwachtte knallen. De hond van de buren blaft de hele dag, arm beestje. En om 1 uur snachts wakker worden door zo'n grote pot die ze naast ons huis ( pleintje) afsteken terwijl je wekker om 5 uur gaat is ook niet fijn
Hier is het overigens echt nog heel rustig. In de avond een klein beetje siervuurwerk gezien, maar meer niet
Herkenbaar! Zoon van 13 heeft afgelopen okt in Belgie al gehaald en ook thunderkings. Die mocht hij elke zaterdag 1 afsteken pas in december hahahaha Vergeleken met vorig jaar is het nu erg rustig juist, behalve mijn zoon en de buurtjongens die steken af en toe wat af, soms cat 1 soms cat 2. Mijn man heeft een mooie doos gekocht dus ik hoop dat die wind wel wat gaat liggen.