Hoi dames, Een paar weken geleden heeft mijn vriend een playstation 3 verkocht via marktplaats. Hij heeft tijdens het mail contact duidelijk benoemd dat hij hem liever liet ophalen ivm eventuele beschadigingen tijdens het verzenden ervan, en dat hij hem bij ons thuis werkend kon testen. De koper zei hem niet op te kunnen/willen halen en met een beetje tegen zin hebben we hem op de post gedaan bij postnl. Er was 1 controller beschadigd en dat heeft mijn vriend ook vermeld. 1 of 2 weken nadat de playstation verkocht en verstuurd was kreeg mijn vriend ineens een e-mail, dat de playstation niet werkte en hij zijn geld terug wou. Mijn vriend zei hier niet mee akkoord te gaan, omdat hij A: liever niet wou opsturen ivm kans op beschadiging, en B: omdat hij ruim anderhalve week de playstation in huis heeft gehad om te testen en hij dus niet weet wat diegene ermee gedaan heeft. Later werd het of mijn vriend de helft wou terug betalen als tegemoet koming, maar ook dat wil mijn vriend niet. Hij heeft hem goed werkend opgestuurd en ik heb gezien dat hij werkte. Op een gegeven moment wou die man aangifte doen wegens internet oplichting. Hier is mijn vriend niet meer op in gegaan en vandaag ontving hij een e-mail dat er aangifte tegen hem is gedaan wegens internet oplichting. Hoe serieus moeten we dit nemen? Heb bijna het idee dat diegene hem erin wil luizen..
Zo'n aangifte doe je heel makkelijk online. Maar ik denk dat hij geen poot heeft om op te staan en zou het gewoon afwachten...
Als je de mails allemaal nog hebt, kun je aantonen dat je goed gehandeld hebt.. Zou even contact opnemen met politie of er echt aangifte is gedaan.
Jeetje wat vervelend! Heb je al het mailcontact nog? Dan zou ik denk ik de politie een stapje voor zijn en contact opnemen met ze hoe het echt in elkaar zit en of er uberhaupt aangifte gedaan is. Zo niet kun je vragen hoe of wat. Je van je goede kant laten zien. Als je de mails nog heb kun je bewijzen dat je. Iets verkeerd heb gedaan en alles op verzoek van de koper was. Misschien is het een soort dreiging van de koper dat hij probeert zo alsnog geld te krijgen omdat jullie bang worden van een aangifte.
Pff sommige mensen proberen echt alles om iemand te n**ien. Zou zeker even de mails terug zoeken. Succes ermee.
Ik ben een keer echt opgelicht voor 150 via Marktplaats. Ik heb daar, net zoals heel veel van zijn slachtoffer, ook aangifte van gedaan, maar ik heb nooit meer iets gehoord van de grote sterke arm. Ze zijn druk met waken opdat wij kunnen slapen. (hun motto toch??) Dus je hoeft je nergens zorgen over te maken.
Ja we hebben alle e-mails nog. Mijn vriend is nu niet thuis maar za straks even vragen wat hij ervan vind om zelf naar de politie te gaan om het verhaal uit te leggen. Denk niet dat hij dat wat vind haha maar goed zal ff overlggen. Vind het wel rot want onze auto staat ook via mp te koop, dalijk worden we als "slecht". Gemarkeerd ofzo
heeft hij aangifte bij de politie gedaan dan even het zaaknummer vragen of heeft hij aangifte gedaan op een oplichtingssite?
Ik las je titel alsof jij aangifte tegen je vriend had gedaan, maar gelukkig niet Wat gemeen zijn sommige mensen toch, ik denk niet dat ze ook maar iets bereiken met hun aangifte hoor. Alle mailtjes goed bewaren, dan kan je aantonen dat je goed gehandeld hebt.
Bah, wat vervelend zeg!! Hoop dat het goed opgelost kan worden! Overigens stuur ik dat soort spul ook nooit op, om dit soort dingen te voorkomen.
Nee bij de politie, heb even de mail erbik gepakt en staat wel een zaaknummer in. Moet hij hiermee zelf naar de politie gaan? Of ik voor hem? (Ik ben vrij hij niet) of gewoon afwachten of er uberhaupt iets gebeurd?
Die ander heeft echt geen poot om op te staan. Zeker niet als hij anderhalve week later nog een bericht doet dat de Playstation niet werkt. Ik zou alle mails bewaren en me eigenlijk niet heel druk maken.
Doet diegene waarschijnlijk om bang te maken in de hoop alsnog het geld te krijgen (en de ps3 ook gewoon te houden, wie weet of die echt niet meer werkt..). Diegene heeft geen poot om op te staan.
Ze proberen je gewoon bang te maken. Je hebt geleverd en risico voor hun omdat ze niet wilde ophalen. Dan hebben ze ook nog is 1,5 week gewacht met mailen dat hij het niet deed terwijl als hij kapot was geleverd ze dit ook meteen hadden gezien. Politie doet hier niks mee en er is vast geen eens aangifte gedaan. Ze willen je gewoon bang maken en hopen zo op geld terug
Hij heeft een email van de politie gekregen dat er aangifte tegen hem is gedaan vanwege internet oplichting? Naar mijn weten stuurt de politie toch niet zulke mailtjes? Verder denk ik dat je je er niet te druk over moet maken. Ik zou het bureau bellen en vragen of ze jullie kant van het verhaal willen horen.
Niet druk maken. Er moeten meer aangiftes tegen hem zijn, voordat er daadwerkelijk wat mee gedaan wordt.
Bedankt dames, jullie reacties stellen mij weer gerust. denk dat we het gewoon zo laten en evt afwachten.
de politie zal hier niet snel iets mee doen. dat doen ze pas wanneer er veel aangiftes zijn gedaan. helaas hebben wij een paar weken geleden dezelfde mail gehad met aangifte van oplichting. bij ons was het geval dat de koper beweerde een lege doos te hebben ontvangen. wijzelf hebben bewijs van versturen en daar staat ook het gewicht op dus staan we sterk. ik zou de mails goed opslaan en het verzendbewijs goed bewaren. eventueel inscannen.
Hij heeft jullie adres toch niet? Als hij aangifte wil doen zal hij eerst marktplaats moeten benaderen die vervolgens bij jullie verhaal zal halen. Aangifte doen met een 'marktplaats-naam' lijkt mij erg lastig Ik zou je niet direct zorgen maken