Vuurwerkverbod ivm corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Olympia, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier heb ik afgelopen nacht ook al flinke knallen gehoord, weliswaar in de verte maar er wordt al flink afgestoken een aantal dagen op rij. Wij hebben ook nog een voorraadje liggen van vorig jaar. Als ik me nou over mijn angst kan zetten om iets af te steken ga ik heel flauw buiten lekker knallen en hard wegrennen als de politie komt ;)

Kleintjuh85 en Cin85 vinden dit leuk.
  2. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Omdat er al jaren over gesproken wordt om het helemaal af te schaffen. Er zal vast nog genoeg afgestoken worden en mensen die naar het ziekenhuis moeten maar volgend jaar zeggen ze weer dat vuurwerk verboden wordt. Er wordt in Den Haag wel vaker wat duidelijk gezegd.

tuc vindt dit leuk.
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zie het anders niet terug in mijn salaris hoor :roflmao::roflmao:

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, maar je wordt wel betaald uit belastinggeld. Net als ik trouwens. En heel veel andere mensen. Maar die belasting moet wel eerst opgehoest worden.
    Mijn punt is dat mensen vaak klagen over te veel belasting, te hoge premies etc. Maar vervolgens wel roepen dat het schandalig is dat er (vul in) te weinig IC-bedden / zorgpersoneel is, dat er te weinig geld gaat naar de ouderen, dat de vaders langer betaald verlof moeten krijgen etc etc. Net alsof het betalen van belastingen en premies totáál losstaat van dat soort zaken.

Nellie4, Zara75, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Afhankelijk van je baan, zie je dat zéker wel terug in je salaris...

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt. Mensen klagen overal. Ze willen meer politie en meer zorg maar er niet voor betalen. Snap ik enigzins ook wel aangezien de belastingen al jaren omhoog gaan maar het probleem mbt zorg en politie wordt niet opgelost, dat is er nog steeds. Ook de zorgpremie blijft maar stijgen, jaar op jaar. Dan snap ik wel dat mensen zoiets hebben van "ja eh waar betalen we dan al die jaren extra belasting voor als er toch niets veranderd"

Politie verdiend nog steeds geen reet voor het werk dat ze doen en ook de zorg is onderbetaald. Al jaren. Terwijl we wel met zn allen al jaren extra betalen.

Zuul, Kleintjuh85, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #247 Devilschase, 15 nov 2020
    Laatst bewerkt: 15 nov 2020
    Hoezo zou ik het voordeel van de belastingverhogingen en premies zéker terug zien in mijn salaris?

Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het enige wat ik zie is dat ik steeds minder overhoud en steeds meer moet betalen ;)

Whysteria en puzzelstukje vinden dit leuk.
  9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat sowieso.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Als je ambtenaar bent bijv. :oops:

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.693
    113
    Vrouw
    Daarom zeg ik ook vaak dat ik blij ben dat ik veel belasting mag betalen.
    Dat betekent namelijk dat ik zoveel verdien dat ik een bijdrage kan leveren aan onze verzorgingsstaat.. levert best leuke gezichten op bij de klagers :D

Even iets heel anders. Ik heb de afgelopen periodecal meerdere artikelen gelezen waarin de luchtkwaliteit in verband wordt gebracht met de ernst van de klachten bij coronapatienten.
    Nu is het vrij bekend dat de luchtkwaliteit op oudjaarsdag behoorlijk omlaag gaat. En dat die een dieptepunt bereikt ergens in de vroege ochtend van 1 januari.

Deze nacht is niet voor niets de enige nacht in het jaar dat we alle ramen gefloten houden. En dan valt het bij ons nog mee.

Zou dit gegeven niet een beetje meespelen bij het besluit tot een verbod op vuurwerk?
    Voorkomen dat er met oudjaar ineens een hele boel patiënten, die gewoon thuis aan het uitzieken waren alsnog aan het zuurstof moeten?

Of ben ik de enige die daarover heeft nagedacht?

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet niet of je de enige bent, maar ik had er nog niet aan gedacht. Ik had bij corona en luchtvervuiling meer de link gelegd dat mensen die langdurig in dat soort gebieden wonen en werken, al lichte beschadigingen aan de longen hebben. (Bepaalde delen van NL hebben bijvoorbeed aantoonbaar hogere aantallen mensen met longaandoeningen als astma en COPD). Ik weet dus niet of die ene nacht echt bijdraagt aan de kans op een ernstiger verloop. Maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen die al op het randje zitten tussen opname of thuisblijven, in ieder geval niet helpt als de plaatselijke vuurwerkafstekers even een smog laag over het dorp leggen.

Syane en Mamafiets vinden dit leuk.
  13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hier met alle ramen en roosters dicht stinkt het binnen nog steeds na vuurwerk... vreselijk

Syane vindt dit leuk.
  14. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Dat is dus het dus. Je moet steeds meer betalen en inleveren maar krijgt er weinig tot niets voor terug. Dan ga ik ook klagen ja.

15. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.744
    93
    Ik hoor dit al jaren, terwijl de mensen die ik ken die in de zorg werken, inclusief ikzelf, echt geen slecht salaris hebben. Dat we er geen miljonair mee worden klopt, maar onderbetaald worden vind ik best mee vallen.

Wellesnietes, Spectre en Maslov vinden dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Dat hoor ik dus ook. Zelfde geval voor het onderwijs. Wanneer word je überhaupt onderbetaald?
    Bij ons is de werkdruk soms ook torenhoog. Te weinig personeel, veel overwerk om target te halen.. Maar kan zeggen dat mijn loon stuk lager ligt dan wat mensen in de zorg of het onderwijs verdienen.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier lijken de mensen hun voorraad vuurwerk al af te steken. Onder het motto ' straks mag het toch niet'.

Elke avond word er wel een beetje afgestoken op verschillende plekken.

Ik vind het jammer, maar meer ook niet. Het geld wat ik in mijn zakken houd dit jaar is handig.

bosi333 vindt dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Moet er nog wel aan toevoegen dat indien ik 18 geweest was. Ik waarschijnlijk een stuk anders gereageerd had. Verder denk ik dat echt gewonden dit jaar gewoon zullen vallen
    Want van een rotje klapt je vinger er niet af. Van een cobra of nitraat & strijkers wel. En die zijn nauw gewoon te koop via click en collect in Essen 'belgie'.

19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dit dus..

Dus dan ook de wintersport vakanties verbieden want hoeveel mensen komen tijdens het wintersport seizoen wel niet in het ziekenhuis terecht of met een gipsvlucht terug naar NL. Vuurwerk gaat om een paar uurtjes.
    Qua veilig vuurwerk afsteken is in de loop der jaren echt wel energie in gestoken. Denk aan veiligheidsbrillen, kokers voor pijlen in te zetten die dan stevig in de grond gestoken kunnen worden. Maar de mensen die deze middelen niet gebruiken verpesten het dus voor de mensen die aan alle veiligheidsvoorschriften voldoen.

En weet je wat ik het ergste vind, dat een groot deel van de mensen die voor het verbod zijn, wel ieder jaar naar het door iemand anders gekocht vuurwerk gaan kijken. Weliswaar veilig achter het raam, maar je kan mij niet vertellen dat al die mensen om 00:10 uur naar bed gaan of niet even naar buiten gaan om de buren een gelukkig Nieuwjaar te wensen.

Ik hoop van harte dat het kabinet voor volgend jaar het verbod intrekt, anders hebben ze echt de poppen aan het dansen daar in Den Haag.

20. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ja maar pas op met sterretjes, kan ook gevaarlijk zijn. Dus die moeten ze ook maar verbieden. :rolleyes::p

Deel Deze Pagina