Mij verbaast het niks, het aantal jonge kinderen met grote messen op zak stijgt ook. Denk dat je vooral in gesprek moet blijven met je kind, weten wat er speelt. Er is ook ontzettend veel peer pressure. Ouders zijn soms echt oprecht verbaasd over het gedrag van hun kind. Dus ja, die controle mag echt wel beter.
Klopt, ik had gisteren nog een kind uit groep 7, zijn hobby? Buiten spelen met zijn zakmes. Dat mes was heel scherp want hij moest al 2 keer naar de dokter om zich te laten hechten nadat hij zich aan zijn eigen mes had gesneden. Dus die ouders moeten dat weten. Echt wtf.
Hier plaatselijk goed nieuws! Het jaarlijkse carbidschieten mag officieel doorgaan! Wel op de aangewezen plekken, maar dat is elk jaar het geval.
Nou ja, met een zakmes vind ik niet zo raar op die leeftijd. Dat is gewoon een heel normale activiteit bij bijvoorbeeld scouting. Ik maak me meer zorgen om kinderen die de messen voor andere dingen gebruiken...
Ik had ook een zakmes toen ik 7 was, stiekem zelf gekocht ook. En ik was super braaf Maar twee keer zodanig snijden dat hechtingen noodzakelijk zijn vind ik wel opvallend, na 1x was het mes hier even in de kast verdwenen.
Hier in de buurt is het schering en inslag. Er word nu veel vuurwerk afgestoken dus de politie survailleerd elke avond. Afgelopen week al 2x een paar jongens met messen meegenomen. En niet van het formaat zwitsers zakmes waar ik vroeger takjes mee doormidden sneed. Hier trouwens een tokkie moeder mbt het vuurwerk. Wij hadden van vorig jaar 2 grote dozen met knalwerk over en zoon mag af en toe wat mee om af te steken. Ben veels te bang dat hij nu met dit vuurwerkverbod ergens illigaal vuurwerk koopt en dat is pas gevaarlijk. Veel vriendjes die geen vuurwerk hebben of mogen vragen al of ze rotjes van hem mogen kopen. Dan heb ik toch liever dat ik het weet dan dat hij het stiekem doet en da ik heel hard roep mijn kind doet dat echt niet!! En mijn standpunt in dit verbod. Heel dom!! Nu halen mensen het uit het buitenland met andere veiligheidseisen en gaan er veel meer ongelukken gebeuren.
Als ik zie hoe mijn zoon zijn vlees snijd aan tafel mag die absoluut nog geen zakmes mee naar buiten echt wat een kanibaal is dat!
Maar waarom gewoon even geen vuurwerk? En je kind leren dat hij bepaalde dingen niet moet doen? En zeker niet nu, het is al jaren verboden behalve dan op 31 december. Of gaat het om categorie 1 vuurwerk? En behalve dat het gewoon niet mag vind ik het asociaal naar de dieren toe. Wat dat betreft (en het milieu) vind ik het vuurwerkverbod prima.
Omdat ik mijn kind ken. Die zoekt de grens op en bij een beetje pech gaat hij er net overheen. Dan heb ik dat dit jaar liever met het vuurwerk van vorig jaar (en voorgaande jaren met cat.1 vuurwerk) dan dat hij stiekem wat illigaals koopt en daarna wat vingers of een hand kwijt is.
Maar het is toch gewoon verboden? Ik snap je zorgen wel, en kinderen moeten hun eigen fouten leren maken. Wij dronken ook al biertjes toen wij 14 waren (15 jaar geleden). Maar ik wist dondersgoed dat het niet mocht, zou het heel bijzonder vinden als mijn moeder gezegd had het mag niet maar omdat je het anders stiekem gaat doen: doe maar.
Ik ben het niet eens met het vuurwerkverbod, maar het is nu eenmaal zo en op andere dagen buiten 31-12 was het altijd al verboden, no way dat ik dat ga faciliteren voor mijn kind. Gewoon verbieden is toch duidelijk. Als mijn kind aan illegaal vuurwerk kon komen zou die buiten school helemaal de deur niet meer uitkomen, en ja wij zouden die dan dus halen en brengen en er ging een grote bezem door zogenaamde vrienden die dit dan regelen.
Maar dan ben je eigenlijk gewoon de grens aan het verleggen. En wat als hij die nieuwe grens dan ook gaat opzoeken? Hier is het ondenkbaar dat zoon met vuurwerk buiten mag lopen. Maar ik heb wel makkelijk praten. Geen haar op zijn brave koppie wat eraan denkt
Dus dan loopt hij te vroeg met vuurwerk op zak, een aansteeklont mee en een vuurwerkbril op en zijn vrienden hebben ook allemaal een vuurwerkbril op als hij het afsteekt?
Dus omdat hij die grens op zal gaan zoeken geef jij hem dus maar geen grenzen? En de mensen en dieren die hier last van hebben maakt helemaal niets uit omdat jouw kind zich niet aan regels kan houden?
Dus het vuurwerk van vorig jaar is geen cat 1 vuurwerk en daar stuur je je zoon vandaag de dag mee naar buiten? Ik hoop echt dat ik het helemaal verkeerd lees hoor, sorry alvast daarvoor
Dit keer lees je het goed volgens mij. Heb vorig jaar ook al een discussie gehad over vuurwerk met @GossipGirlxoxo
Mijn zoon baalt en ik vind het ook jammer, maar meer dan categorie 1 komt er hier dit jaar dus niet in. Helaas pindakaas. Zoon en zijn beste vriendje gaan dus voor categorie 1 dit jaar (met oud en nieuw).
Net gekocht, vind persoonlijk leuk genoeg voor de kinderen en nog betaalbaar ook. Wellicht later nog wat meer erbij halen.