Vuurwerkverbod ivm corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Olympia, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Waar haal je dit vandaan dan? Uit je kennisenkring? Dan ken ik ook wel mensen uit de zorg die dan waarschijnlijk in overtreding zijn als ze met Kerst gewoon vrij zijn...

Aanvulling: logisch dat er bezetting moet zijn. Ongetwijfeld een hele puzzel. Maar er zijn legio beroepsgroepen waar dit voor geldt: gewoon door op de feestdagen (zorg, politie, OV, etc), maar dat bekent niet dat je nóóit vrij kan zijn met de feestdagen. Dat is gewoon pertinent niet waar. Dus zo ‘genuanceerd’ als jij het schetst...? Klopt niet.

Syane vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde dat de ziekenhuis opnames ergens in het klein onderaan een artikel vermeld worden, terwijl deze cijfers toch het belangrijkste zijn... vind ik.
    Aantal besmettingen zegt helemaal niks. De cijfers schommelen gewoon heel erg de laatste weken, niks ernstigs want de ziekenhuis opnames zijn stabiel.
    Dagelijks krijg ik nieuws updates op m'n telefoon van Upday met het aantal besmettingen van die dag, om moe van te worden, heb nu dus ook de meldingen uitgezet :)
    Ik ben ook van mening dat de media wel degelijk de mensen een bepaalde richting in willen sturen. Maar goed.
    Vele (kleine) ondernemingen zijn en worden kapot gemaakt om een niet eens zo dodelijk virus. De meningen zijn hierover verdeelt dat weet ik, ik onderschat de ernst van het virus zeker niet, maar mijn overtuiging is dat veel van de maatregelen gewoon niet werken om het virus buiten te houden.

Bijgevoegde bestanden:

GossipGirlxoxo en Paardenbloem vinden dit leuk.
  3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Inderdaad. Zeker heeft zorgpersoneel maar ook andere mensen die met feestdagen moeten werken wel af en toe vrij met kerst of oud op nieuw. Meestal inderdaad om en om. Ene jaar kerst vrij en werken met oud op nieuw. Ander jaar andersom. Zal mogelijk niet altijd lukken. Maar gewoon de hele maand december niet vrij mogen zijn klopt niet.

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Mijn vriendin werkt in het ziekenhuis, midden in de haard en is straks heerlijk 2 weken vrij hoor:|:thumup:

GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.747
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat er geen verlof kan genomen worden.
    Dat zou mooi zijn..

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je weet zelf dat dit echt enorme onzin is?

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Normaal ben je ieder jaar vrij als je wilt hoor, je mag 1 week opschrijven en dan kijkt de planning of dat dat uitkomt. De andere week werk je dan gewoon, evt ook de feestdagen als je dienst hebt. Nu verwachten wij grote drukte, dus alles was al zoveel mogelijk ingetrokken. Ze vragen dat wel netjes aan je hoor, maar echt keus heb je niet. Plus je wilt ook niet thuiszitten als je collega’s daar staan te beulen.

Syane, Felice en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Dan klopt die krantenkop toch nog niet? Dan had er moeten staan van de covid afdelingen en het ic personeel. Of dacht jij dat ze van bijvoorbeeld kno nu ook extra dagen moeten inleveren?

En wie weet heeft hij het wel over het voorjaar gehad, maar is men dat gemakshalve even vergeten om in het artikel te noteren, bijvoorbeeld onder het mom van het maximale aantal woorden? Of heeft hij het inderdaad niet over het voorjaar gehad omdat hij dacht dat elke onbenul dit wel wist? Dit kan allerlei redenen hebben, waar we inderdaad nooit achter zullen komen.

Overigens zie ik in jouw quote nergens staan dat dit gaat om een ziekenhuisdirecteur die namens alle ziekenhuizen in Brabant het woord mag voeren. Maar misschien is die tekst weggevallen?

Overigens denk ik dat jij de gene bent die niet goed op de hoogte is van de gezondheidszorg rondom de december feestdagen. Wist je dat men tussen kerst en oud en nieuw 15% meer kans heeft op een hartinfarct? Dat er daarnaast nog eens heel veel mensen maagklachten hebben (leve het kerstvreten) en dat ook aanzien voor een hartinfarct? Rondom de feestdagen is de zorg elk jaar overbelast. En zoals ik al eerder zei, dit probleem speelt elk jaar rondom de feestdagen, dit komt niet alleen door de besmettingen, maar door de vrije dagen die mensen nog hebben staan. Volgens mij ben jij juf, dus dan zal je dit probleem inderdaad niet kennen omdat je standaard al kerstvakantie hebt, maar in het bedrijfsleven komt dit probleem ook veel voor.

Overigens is het nu zo dat men het personeel vraagt om geen verlof op te nemen. Eerder dit jaar was het verboden om verlof op te nemen. https://www.bd.nl/den-bosch-vught/alle-hens-aan-dek-in-het-jbz-verloven-ingetrokken-operaties-geschrapt~a67b8ccf/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
    Tussen vragen en verbieden zit gelukkig een wereld van verschil.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja:rolleyes:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Tjonge tuc... ik hoop dat je het zelf grappig vindt allemaal? Je roept gewoon onzin, en dan zo’n puberachtige smiley erbij...

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap niet waarom jij erop blijft reageren, ik zeg gewoon ja. Jij interpreteert het weer anders. Neem een chill pill of laat het rusten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als iemand onzin blijft roepen, blijf ik reageren. Neem zelf maar even die chill pill en denk even na voor je onzin de wereld in schreeuwt.

Trirani en Butchke vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Misschien moeten meer mensen dat doen, ook degenen die zonder nadenken alles volgen wat door de staatsomroep voorgeschoteld wordt.

GossipGirlxoxo en Cin85 vinden dit leuk.
  14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je beweringen kloppen gewoon niet. Over die koppen in de media niet, over verloven in ziekenhuizen niet. Dat heeft niks met de ‘staatsomroep’ te maken. Jíj kletst onzin, dáár val ik over.

tuc vindt dit leuk.
  15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.137
    113
    Home
    Ik heb ook altijd een week vrij in december :)
    Wil je de kerstvakantie vrij dan gaat dat in goed overleg en wisselt het ieder jaar

Maar dat je niet vrij mag is echt grote onzin

Trirani, Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar als je dingen gaat beweren die gemakkelijk te weerleggen zijn, dan is dat niet bevorderlijk voor je geloofwaardigheid. Iets waar je politici en de media herhaaldelijk van beticht, maar wat je zelf blijkbaar ook tot in de puntjes beheerst. En dat je dit doet om je standpunt kracht bij te zetten, snap ik wel, maar als niemand je dan nog serieus neemt (op een aantal uitzonderingen na natuurlijk), dan is dat echt iets wat je aan jezelf hebt te danken.

Iertje81, Trirani, tupp en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Maak je niet druk, als je mij niet serieus wil nemen doe je dat toch lekker niet.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jammer dat dit jouw manier van discussiëren is.

Anna009 en Syane vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Insgelijks

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.137
    113
    Home
    Zelf ben je nogal van je mening geven en doordrukken
    Maar als iemand jou aanspreekt reageer je behoorlijk kinderachtig en kan je er blijkbaar niet zo goed tegen

Iertje81, Trirani, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina