Vuurwerkverbod ivm corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Olympia, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat mag je vinden. Maar wat heeft het met geld te maken. Als een ander het niet af wil steken omdat die zich netjes aan de wet wil houden speelt geld toch geen enkele rol.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Jammer deze reactie en ik ben niet zo'n moeder die zal zeggen dat mijn kind dat nooit doet, maar nu in elk geval nog niet. Hij hangt niet en is of thuis of bij zijn beste vriend of voetbalveld (maar vaak te veel huiswerk), maar dat wil niet zeggen dat je als ouders moet laten zien dat het ok is als je de wet overtreedt. Gewoon niet.

En duidelijk dat die boete jou niet interesseert en een strafblad zal jou waarschijnlijk even min boeien, maar ik wil toch liever dat mijn zoon geen strafblad krijgt.

3. GossipGirlxoxo

En ik mag niet boven de wet staan. Ik weet dondersgoed dat ik onder de wet sta. Maar dat is hetzelfde als met te hard rijden als ik haast heb of op de stoep parkeren als er geen plek is. Dat is niet dat ik me boven de wet voel staan. Dat is een risico die ik neem. Daarin heeft iedereen een vrije keuze. En ik snap de verkeerswetten heel goed. Deze wet snap ik niet en wil ik niet snappen en zolang mijn zoon er plezier in heeft ga ik ook niet mijn best doen hem te snappen. Ik voel me daardoor niet boven de wet maar neem met liefde hiervoor het risico op een bon.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Natuurlijk wel, die paar 100 euro is voor jou een lachertje waarschijnlijk. Dus waarom zou je het daarom niet doen? Ik doe het niet omdat het niet mag, net zoals velen hier, maar duidelijk is dat dat voor jou niet boeiend is en de boete die er tegenover staat is duidelijk niet hoog genoeg als "je je kont ermee afveegt".

JupitR vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    En daarom zouden de bonnen hoger moeten zijn, omdat het voor jou zo weinig geld is dat het je niet boeit. En ja, je bewust niet aan de wet houden, omdat je toch genoeg geld hebt om de boetes te betalen is toch zeker wel boven de wet staan.

Waar trek jij de eigenlijk wél de grens dan? Wanneer is iets wel belangrijk genoeg om je aan de wet te houden?
    Vind jouw redenatie heel apart, lijkt wel alsof je vind dat jezelf de regels mag bepalen. Zou een lekkere boel zijn worden als iedereen zo zou denken.

Misschien heeft mijn zoon volgend jaar wel heel plezier in het in elkaar slaan van oude mensen. Zal ik hem dan niet tegenhouden, omdat hij er zo'n plezier in heeft?

6. GossipGirlxoxo

Als je geen moeder bent die roept dat doet mijn kind niet hoef je je totaal niet aangesproken te voelen. Ik krijg van die opmerking alleen letterlijk kippenvel. Die opmerking was bedoelt voor mensen die dat wel heel hard roepen en vallen over 2 pijlen van cin en doen alsof ze beloofd heeft elk jaar een winkelcentrum op te blazen met dinamiet. Overdrijven is ook een vak, gericht aan die mensen.

Mijn kind is nog geen 13 dus strafblad is nog helemaal niet aan de orde. En zo een vaart loopt een strafblad niet en al helemaal niet voor een overtreding. Want dat is het het is geen misdrijf, en daar krijgen ze een stradblad voor, na hun 13e die vervalt op het moment dat ze 18 worden. En ja natuurlijk boeit en strafblad me wel dat wil geen enkele ouder voor zijn kind. Vraag me ook af waar je vandaan haalt dat dat me niet zou intresseren? Kun je dat toelichten misschien? Maar nogmaals een boete voor een overtreding is geen stradblad. Dan had ik met mijn tempo in het verkeer inmiddels een stradblad van 20 kantjes gehad ben ik bang.

7. GossipGirlxoxo

Maar als je het niet wilt net als zovelen maakt die boete bij een ander toch niets uit? Als je het wel wilt maar moet laten omdat je de boete niet kunt missen snap ik dat geld een rol speelt. Maar als je het niet wilt zie ik niet in wat dat er mee te maken heeft.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Oh dan kun je hem alles wel laten uitvreten toch...

En de boete is minimaal 100 euro, maar ook een aantekening op je strafblad en kan oplopen tot een gevangenisstraf (afhankelijk van de hoeveelheid en dealen).

9. GossipGirlxoxo

Als ze die bonnen hoger maken voor vuurwerk betaal ik ze nog steeds met liefde. Dat stukje vuurwerk is hier in huis een feestje dat geen enkele bon zal verpesten. Een strafblad dat zou het wel verpesten. Maar aangezien het een overtreding is en geen misdrijf is dat niet aan de orde.

Waar ik de grens trek. Wanneer ik anderen schade toe zou brengen. Maar mijn boetes kosten een ander geen geld. Niemand die last van me heeft behalve ik al de rekening op de mat valt. Of als het een misdrijf zou zijn daar doe ik niet aan.

En dat is meteen een antwoord op je volgende vraag. Mijn kind mag geen mensen mishandelen als hij dat heel leuk zou vinden. Dat vind hij niet want daar hebben wij hem goed in opgevoed. En wil hij dat wel dan doet hij dat maar in de ring bij kickboksen. Waar hij het risico loopt om van een gelijke pijn terug te kunnen incasseren. Op straat andere mensen pijn doen is een misdrijf, duidelijke grens dus. Daar doen wij niet aan. En niet alleen omdat het een misdrijf is maar ook omdat dat raar gedrag is dat ik niet accepteer.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Het gaat mij om anderen. Die wet is er niet voor niets, die is er om ons allemaal veilig te houden, maar blijkbaar zijn er mensen zoals jij die vinden dat ze ze zich niet aan de regels moeten houden. Daarom zijn er boetes ingevoerd, om mensen die het niet belangrijk genoeg vinden om zich aan die wetten te houden toch enigzins te kunnen zorgen dat ze dat wel doen, maar dan moet het natuurlijk wel een bedrag zijn waar je ze iets mee doet.

11. GossipGirlxoxo

Ik weet niet over wat voor boete jij nu praat maar volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Een boete voor een overtreding komt niet op een strafblad. Een strafblad voor kinderen onder de 13 bestaat niet. Dealen is een misdrijf. Zal misschien ook een boete op staan. Maar nogmaals daar ligt hier een harde grens. Misdrijven accepteer ik niet. Overtredingen zal ik per situatie bekijken. Gaat het om vuurwerk afsteken op een normale manier dan betaal ik de boete. Fietst hij door rood betaald hij de boete (in beide gevallen krijgt hij geen aantekening op een strafblad ook al is hij straks wel 13+)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Misschien moet je je dan even verder inlezen, volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte van de regels.

Bekijk bijlage 671882 Bekijk bijlage 671883 Bekijk bijlage 671882 Bekijk bijlage 671883

13. GossipGirlxoxo

Tja ik heb die bedragen niet verzonnen dus daar kun je mij niet op afrekenen. Ik maak van oud en nieuw een vuurwerkfeestje voor mijn man en zoon. En of dat nou met of zonder boetes gaat, dat zal dit jaar hoogstwaarschijnlijk in onze tuin de pret niet drukken.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
  15. GossipGirlxoxo

Heel leuk stukje tekst maar geen enkel stuk is van toepassing op mijn kind. Hij is namelijk 12 daar bestaat geen strafblad voor. En hij gaat de deur niet uit met veel vuurwerk dus kan daar ook niet mee gepakt worden.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Die opmerking zegt wel weer genoeg en nu is hij misschien nog 12, maar volgend jaar niet meer.

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    De slachtoffers zijn ook altijd volwassenen in dit geval, je krijgt 1 bril, gaat bij je kind op en moeders ligt vervolgens bij ons. Of mensen gebruiken die bril 1 keer per jaar, zijn hem vervolgens kwijt en kijken op veilige afstand naar het vuurwerk. Dat blijkt bij neervallende brandende snippertjes toch echt niet te helpen.

GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

En dat zien we dan wel weer. Wie weet is consumenten vuurwerk dan weer gewoon legaal (geen corona drukte meer) en is er niets aan de hand. Ik ga eerst genieten van een vrolijk kind deze oud en nieuw en hoe het volgend jaar eruit ziet is van latere zorg.

19. GossipGirlxoxo

Dom toch? Die dingen kosten nog geen 2 euro. Ik heb hier een kist vol in alle kleuren en maten. Dochter heeft zelfs een skibril die volledig afsluit met elastiek achter haar hoofd zodat er geen mm opening zit. Ons hele gezin gaat met bril op naar buiten. Zoon trouwens ook nu als hij wat afsteekt. Geen bril (en daar komen we achter want in de hele wijk weten ze dat hij onze zoon is, voordeel volkswijk) betekend al zijn vuurwerk de ondergrondse container is en geen vuurwerk meer in 2020. En hij zal het vast eens stiekem gedaan hebben maar weet ook dat hij bang is betrapt te worden omdat hij weet dat ik betreft veiligheid geen grapjes maak en het echt weg gooi ongeacht de waade van het vuurwerk.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik ga denk ik jankend op bed lig om 21 uur :roflmao: Man man wat ben ik kribbig zeg! We kunnen toch niet zo kaal het nieuwe jaar in? Ik ben zo bijgelovig, dan is 2021 straks ook kei kaal. Ik was ziek afgelopen jaar met oudjaar en toen stond ik nog hysterisch te krijsen dat dan het hele jaar shit was o_O

Ik denk dat ik je zoon ff app, dan ga ik met hem nieuwjaar vieren :D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina