Vuurwerkverbod ivm corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Olympia, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik kan het niet meer eens met je zijn hoor! Allemaal een bril op, allemaal gepaste afstand, niets illegaals, etc.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik en dochter waren vorige jaarwisseling ook ziek (ik longontsteking achteraf, dochter flinke griep) wij hebben overal doorheen geslapen.
    We wonen aan een hofje van 8 huizen. 2 buren zijn op vakantie met oud en nieuw. De andere 5 kwamen al vragen of man wel wat aan vuurwerk deed ondanks verbod. 2 huizen hebben jonge kinderen en vinden het prachtig achter het raam te kijken naar man zijn vuurwerkshow om 00.00 uur. 1 buurman kwam al dat hij een 100.000 knaller op de kop had getikt en de en de andere 2 die doen altijd met man samen nog wat klein sierwerk komen voor de kinderen dus zal eens kijken hoe die er dit jaar in staan. Als die er zo in staan als altijd word het op ons hofje gewoon feest om 00.00 uur! En de buurmannen zeiden al dat als er boetes komen ze willen splitten omdat man altijd het meeste vuurwerk betaald dat ze dat wel zo eerlijk vonden omdat ze er net zo hard van meegenieten. Ik vermoed dus dat het hier helemaal goed gaat komen. En als er handhaving komt koop ik ze wel om met oliebollen, appelflappen en lekkere hapjes :p

Cindy1977 vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

En weet je lieve suus, deze discussie hadden we vorig jaar, dit jaar weer en gaan we waarschijnlijk elk jaar voeren dus denk dat we mbt dit onderwerp het beste agree to disagree kunnen zijn zodat het ons volgend jaar heel veel typwerk scheelt.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Voor het geval je het niet doorhad, ik was al gestopt met deze discussie. Zinloos namelijk.

5. GossipGirlxoxo

Nee had ik niet door, anders had ik die reactie niet geplaatst ;) maar inderdaad compleet zinloos!

suus1983 vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik hoop dan dat je een nachtje de cel in mag. Boetes zijn er niet om overtredingen mee te kunnen ‘kopen’.

Sado, RoAn1981 en suus1983 vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Nou ik zeggen plak je wens aan een wensballon misschien komt ie uit!
    En ik denk dat jij de definitie boete niet helemaal begrijpt. Dat is een bedrag dat betaald moet worden nav een overtreding. Een overtreding kan je niet kopen. Die kun je niet in je bezit krijgen. En aangezien ik zelf geen vuurwerk afsteek zal ik sowieso geen boete krijgen. Wel betalen. En een nachtje cel zit er helema niet in. Een boete aan vuurwerk vastplakken is niet verboden.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee, jíj snapt het duidelijk niet. Walgelijk gewoon zo’n houding van ‘ik kan de boetes lekker betalen, dus doe waar ik zin in heb!’. Ik hoop dat het op een dag keihard terug kaatst als dat werkelijk is hoe jij handelt en je kinderen leert te handelen.

9. GossipGirlxoxo

Jeetje wat een frustratie. Ik denk dat tuc gelijk had eerder in dit topic, ben je je pillen vergeten in te nemen?
    En afgunst is een hele lelijke eigenschap, siert je niet.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Is geen afgunst hoor, ik had deze houding gewoon echt niet van je verwacht, valt me vies tegen. Maar vorig jaar had je ook bijzondere standpunten rondom vuurwerk en opvoeding - dus ik had ‘t kunnen weten...

Sado, bosi333 en suus1983 vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Wow laag.. ik wilde niet meer reageren, maar dit vind ik echt heel triest.
    En ja, ik vind het ook enorm frustrerend.

12. GossipGirlxoxo

Erg he, dat ik mijn kinderen het vuurwerkplezier niet wil ontnemen en daar een boete voor over heb. Misschien moet je @Iertje of veilig thuis tippen. Gaat helemaal fout hier met de opvoeding. Ik creeer een kleine willem Holleder omdat hij in de maand december vuurwerk af mag steken. Het is een grote schande!

13. GossipGirlxoxo

Sorry ik moet hier echt alleen maar om lachen dat een beetje vuurwerk zoveel frustratie oproept.

14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Zo @GossipGirlxoxo lekker gezellig bijgelezen? :roflmao::roflmao::roflmao: Weet je ik vind het iig dapper dat je het hier durft uit te spreken dat kan ik wel waarderen.

SAARC, Cin85, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Volgens mij zit jij juist vol frustratie? Tijd voor die pillen van je?

RoAn1981, GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Het is inderdaad duidelijk dat jij het hele punt mist, maar goed, misschien snap je het gewoon echt niet, kun je dan ook niet veel aan doen.

17. GossipGirlxoxo

Beetje tegenstrijdig. Je had het niet van me verwacht maar je had het kunnen weten. Gaat het wel goed met je? Moeten we ons zorgen om je gaan maken?

18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Wat een bijzondere dingen lees ik hier zeg. Ik ben echt een brave Hendrik en hou me aan vrijwel alle regels. Dus ik wacht als fietser ook bij een rood stoplicht, ook al is het belachelijk rustig op een kruispunt. En als iemand me vraagt een mondkapje te dragen doe ik dat, en steek geen vuurwerk af als me dat verboden is. Zou wel interessant zijn als iedereen telkens zelf gaat bedenken of een regel wel of niet op die persoon van toepassing is :confused:

Nou is het best jammer dat de overgang naar het nieuwe jaar anders gevierd moet worden, maar tegelijkertijd is 31 december en 1 januari ook maar gewoon een dag. En er verandert niet opeens heel veel in die transitie van 2020 naar 2021.

Sado, RoAn1981, Suzy85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113

Deel Deze Pagina