Vuurwerkverbod ivm corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Olympia, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Dit zou ingaan op 1 december.
    Het algehele verbod staat de media vol mee, maar in de PC van 3 november zei Rutte:

Ik zei net, wat we nu kunnen overzien is: tot half januari, maak geen reizen naar het buitenland. Wat we kunnen overzien is dat door deze maatregelen, het bereiken van het moment dat je weer enigszins kunt nadenken over ‘hoe nu verder’, zo’n dag of vijf, zes, zeven, versnelt. Wat je door dit te doen bereikt, is dat in de gezondheidszorg iets meer ruimte blijft, het aantal opnames iets minder is op de IC’s en de ziekenhuisbedden. Dat kunnen we allemaal overzien. Maar op drie dingen komen wij later deze maand terug: dat is op de Kerst, we komen terug op het vuurwerk en we komen ook terug over hoe doen we dat na half december.
    Bron: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/mediateksten/2020/11/03/letterlijke-tekst-persconferentie-minister-president-rutte-en-minister-de-jonge-3-november-2020

Dat was vorige week dinsdag, dan moeten ze daar toch nog op terugkomen? Of heb ik wat gemist? :|

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Dat dacht ik ook ja! Kerst en 'na half december' waren de andere 2 punten en daar hebben we ook nog niets over gehoord.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik zei al, als dit echt zo is, dan blijf ik niet meer wakker ook. Dan is er dus echt helemaal geen hol meer aan.

2littlemonkeys en Wellesnietes vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Maar Dat kan niet. Dus dan kan je 2 dingen doen
    1 gaan zitten mokken
    2 een alternatief bedenken.

Vandaar mijn oproep om mee te denken over alternatieven. Wat kan er WEL? Hoe kunnen we het toch een beetje leuk maken?

Zoe123, ButterflyPassion en Taiga vinden dit leuk.
  5. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Nou ik begrijp het an sich wel. Vorig jaar was onze wijk echt een oorlogsgebied. Wij wilden even naar de supermarkt maar halverwege met peuter omgedraaid. Allemaal jongeren die overal rotjes heen gooiden, best wat ongelukken en heel veel kapotte bushokjes, een woningbrandje. En dan woon ik in een of ander klein dorpje. Ik begrijp best dat er veel overlast door vuurwerk is of dat het druk kan leggen op de zorg ( en andere mensen niet geholpen kunnen worden)

Alleen zou ik dan meer zijn voor handhaving daarop, communicatie en andere opties dan gelijk afschaffen. Want een groot gedeelte gebruikt het gewoon zoals het hoort en inderdaad ik vind dat dus ook heel saai nu zonder vuurwerk.

Kindervuurwerk mag dat wel dan? Had ik me nog niet eens in verdiept....

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, prima dan toch? Wij maken het gewoon gezellig met ons gezin, ook een leuke optie.

Zoe123 vindt dit leuk.
  7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oh my. Neem nog een beetje azijn!

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha, jij lijkt me zuurder hoor :D Wat is er mis met een jaartje op tijd naar bed gaan dan? Als je dat liever wil dan opblijven zonder vuurwerk in het vooruitzicht?

Zoe123, Adje, Mamafiets en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nou, ik vind je reactie zeer misplaatst.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jij wil niet opblijven, prima toch? Hoezo misplaatst?!

Zoe123, Mamafiets en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ik vond het ronduit vervelend dat ik de hele nacht van oud en nieuw niet kon slapen. Vroeger was het geknal om half twee meestal klaar, maar de laatste jaren was het net een oorlogsgebied met nog tot half 6 's ochtends vrij hevig geknal. Nu zal ik wel een vreselijke azijnpisser oid zijn hoor, maar ik vond dat dus echt heel storend (onnodige toevoeging waarschijnlijk dat ik echt een paar uren slaap per nacht nodig heb). Dat wij geen oud en nieuw vieren zal ook wel meespelen, maar geknal tot een uur of 1 of half 2 kon ik goed mee leven. Tot in de ochtend vind ik echt gewoon van een andere orde en asociaal. Onze tuin lag ook helemaal bezaaid met rood spul van de buren en je raad al wie dat dan mocht opruimen.

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Want de reactie "Ik ga naar bed, want er is geen hol meer aan" is niet zuuro_O

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Met oudere kinderen best leuk ja.

puzzelstukje en hummeltje5 vinden dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw

550x642.jpg

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hebben ze tot nu toe altijd nog dwars door het vuurwerk heen geslapen :D Nog geen enkele keer opgebleven tot middernacht, ook nooit wakker gemaakt. We maken het ‘s avonds gewoon gezellig, lekker eten samen, spelletjes doen, film ofzo kijken, en dan gaan de kinderen naar bed en gaan man en ik vrolijk met z’n tweetjes verder met tv/spelletjes/oliebollen en om middernacht champagne :)

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Maar oké tot in de vroege ochtend geknal is best hinderlijk inderdaad

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ja maar als dat voor jullie een gezellig oud en nieuw is, betekent dat toch niet voor iedereen zo te zijn?
    Het is maar net wat je gewend bent, hoe je de traditie kent.
    Ik ken het als een avond met vrienden en familie om me heen.. hapje en een drankje erbij en om 12 uur naar buiten vuurwerk kijken. Dit valt nu waarschijnlijk allemaal weg, dus ja daar baal ik dan flink van en verpest voor mij de oud en nieuw sfeer.

Cin85, SAARC, puzzelstukje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit is ook niet hoe wij het normaal vieren he, maar hoe we het dit jaar gaan vieren ;) En wie weet slapen de kinderen er dit jaar eens niet doorheen, ben benieuwd...

Ik vind het vooral super jammer om te lezen dat mensen zich een leuke, feestelijke avond láten afpakken als ze geen vuurwerk meer mogen afsteken en 1,5m afstand moeten houden. Wees creatief, verzin iets leuks, maak er het beste van. En als je er geen zin hebt; niks móet, als je om 22u naar bed wil, dan mag dat ook gewoon.

Zoe123 vindt dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Heel erg bedankt voor de tip. Gelukkig niet nodig, aangezien ik in mijn huidige woonland geen last meer heb van ellendig geknal. :D

Je zou het haast niet zeggen hè, maar het idee van oordopjes heb ik heus wel overwogen. Alleen was dat helaas geen optie ivm mijn tinnitus/hyperacusis (daardoor dus ook zoveel last van dat geknal).

20. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Wij zijn de laatste dagen in onze woonplaats getrakteerd op een lichtkunstwerk. Door de hele stad te zien, bij ons gewoon vanuit de achtertuin. Mooi alternatief, maar natuurlijk niet realiseren voor de komende oud en nieuw.

Verder heb ik geen mening over vuurwerk. Ik heb er niks tegen, maar ook niks mee eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina