Vuurwerkverbod ivm corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Olympia, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier was het afgelopen nacht net zo als vorig jaar, iets minder siervuurwerk maar het ging wel langer door....tot half 4 zeker...Weinig gemerkt dus van het verbod, ook gingen er best veel mensen de straat op (ik niet,mij te koud).Het enige verschil is dat er in de aanloop naar de nacht minder afgestoken werd.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    “De vader van de 28-jarige Maikel uit België, die op oudejaarsavond om het leven kwam toen hij een vuurpijl in zijn gezicht kreeg, is gebroken. In augustus van dit jaar verloor het gezin al echtgenote en moeder Nadia (58) aan kanker. Oudste zoon Maikel wou, ondanks het vuurwerkverbod, toch enkele pijlen afschieten ter nagedachtenis aan haar.“

Ik kan het hele artikel niet delen, maar wat heftig.
    Ik moest denken aan dit topic, waar het ook over dit onderwerp is gegaan...

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Vreselijk zeg.
    Het maakt echter ook weer op een keiharde en schrijnende manier duidelijk dat het geen ene moer uitmaakt waaróm je vuurwerk afschiet. Het is en blijft gevaarlijk.

Nightingale, Nellie4, Adje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
  5. Nightingale

Nightingale Actief lid

29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Wilde toch nog even reageren op dit topic...

Uit het nieuws blijkt dat het in ziekenhuizen veel rustiger is geweest m.b.t. vuurwerkgerelateerd letsel. Artsen van de oogafdeling hebben het zelfs nog nooit zo rustig gehad en hebben zelfs kunnen bijspringen op noodzakelijke afdelingen.

Aan de andere kant is op dit moment continue in het nieuws dat vuurwerk als wapen tegen de politie wordt gebruikt tijdens demonstraties.

Gezien dit topic/onderwerp nu stil is gevallen wil ik dit toch nog even kwijt. Ik blijf bij mijn punt dat het vuurwerkverbod voor particulieren mag blijven.

Sado, NiVa0230, Maslov en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja, als deze gasten gewoon vuurwerk af hadden mogen steken, dan hadden ze nu vast en zeker niet gereld... zoiets? :|

Syane vindt dit leuk.
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
  8. Nightingale

Nightingale Actief lid

29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Mijn punt is dat in dit topic het argument dat een vuurwerkverbod tot minder drukte in ziekenhuizen zou zorgen werd weggewimpelt alsof het 'echt niet veel zou uitmaken'.

En dat doet het dus wel degelijk.

En om mijn eerder standpunt dat vuurwerk als wapen kan worden gebruikt kracht bij te zetten. Want dat gebeurt hier dus weer.

Fuddey, bosi333 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  9. Nightingale

Nightingale Actief lid

29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Dat is wel een aparte benadering. Ik lees hier dat je het goedkeurt dat mensen vuurwerk als wapen gebruiken omdat er een verbod komt (overigens heeft het nu te maken met de avond klok volgens mij)

Voor mij des te meer reden dat vuurwerk gewoon uit handen moet blijven van particulieren en dat er streng op gehandhaafd moet worden.

Blijkbaar kunnen ze er niet mee omgaan, want ze zien het ook als middel om anderen pijn te doen als ze hun zin niet krijgen.

NiVa0230, ButterflyPassion, tupp en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar dat hadden ze toch ook gedaan als er geen vuurwerkverbod was geweest? Ik denk dat het vuurwerkverbod echt niks te maken heeft met de rellen.

Spectre en Syane vinden dit leuk.
  11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Mee eens. Ik snap nu wat je bedoelt.

Nightingale vindt dit leuk.
  12. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nee, dan hebben we elkaar niet goed begrepen. Ik ben voor een vuurwerkverbod. Ik interpreteerde jouw bericht zoals ik het omschreef ik mijn reactie daarop.
    Ongetwijfeld zullen er (helaas) ook mensen zijn die dat roepen.

Nightingale en Trirani vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik had het woord vuurwerk zien staan maar het verbod gemist in haar eerste tekst.
    Dus ik kon ook eerst niet volgen (of het werd aangepast?).

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Maar dat vuurwerk is nu toch niet te koop? En zulke figuren komen hoe dan ook toch wel aan vuurwerk, verbod of niet.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  15. Nightingale

Nightingale Actief lid

29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Sommige mensen hebben ook illegaal vuurwapens, drugs of molotov cocktails. Ze zullen altijd wel aan vuurwerk komen. Maar dat betekent niet dat het dan ook maar legaal moet zijn.

Zelf denk ik overigens ook dat een groot gedeelte het waarschijnlijk al in huis had voor de jaarwisseling toen het verbod er nog niet was.

16. Nightingale

Nightingale Actief lid

29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Het vuurwerkverbod heeft wel degelijk te maken met de rellen als het vuurwerk als wapen wordt gebruikt in de betreffende rellen.

Natuurlijk zullen de mensen die echt niet zonder vuurwerk kunnen (dat vind ik vreemd klinken maar het is schijnbaar zo) aan vuurwerk komen. Met een vuurwerkverbod kan een straf worden opgelegd voor het bezitten van illegale middelen en mag het niet meer hier worden verkocht aan particulieren. De hoeveelheid vuurwerk (en hieraan gerelateerde incidenten) zal hoe dan ook afnemen.

17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Hier is bij elk voetbalwedstrijd vuurwerk.. van sier tot illegaal vuurwerk.
    Gisteren had iemand oproep gedaan op Facebook wie er nog zwaar illegaal vuurwerk wou hebben, politie heeft maar eventjes deze persoon gelukkig bezocht en in beslag genomen.

Nightingale en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina