Ik vind Grapperhaus een nog veel grotere engerd en dan heb ik het nog niet over de Jonge. Veel mensen lopen weg met die man maar snappen doe ik dat niet helemaal
Corona patiënten komen niet op de SEH, die gaan naar de Covid afdeling. Zij worden doorgestuurd vanuit de huisarts of HAP bij hoge verdenking.
Veel mensen met alleen oogletsel gaan naar het oogziekenhuis. Die hebben geen seh voor covid patienten, maar alleen voor oogpatienten.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5190332/spoedeisende-hulp-coronacrisis Ik weet van het zkh hier dat dit hier ook echt een probleem is.
Hier komen ze wel op de seh. Maar vuurwerkslachtoffers gaan afhankelijk van de mate van het letsel naar het brandwondencentrum. Dat is weer een aparte afdeling, waar covid patienten niet heen gaan. Wij hebben trouwens rond oud en nieuw ook slachtoffers van carbidschieten, dus waarom dat dan wel mag is mij een raadsel.
Die komen daar niet spontaan opdagen he, die worden ingestuurd vanuit bv een SEH. Hier ieder jaar een volle SEH door vuurwerk en alcohol, van ernstig letsel tot even behandelen en weer naar huis. En de SEH staat al onder druk.
Nee hoor, die komen daar via de ha, maar niet via onze seh, vaak is er overleg tussen onze oogarts en de hap/seh en als wij wr zelf niets mee kunnen gaan ze gelijk door.
Oké wij sturen direct door naar de Covid poli. Best wat gehad afgelopen week. Carbidschieten is ook link hoor. Rondvliegend metaal brr
Hier ligt dat aan het letsel, natuurlijk gaat het niet per definitie via de seh - maar ook niet per definitie via de hap. Beoordeling houdt bed bezet = druk op de hap/seh, en die bedden staan al onder druk door covid. Dat is het hele punt. En daarnaast is er meer dan alleen oogletsel natuurlijk.
Als dat je niveau van discussiëren is, dan laat maar zitten. Covid is een feit, de druk op de zorg ook, daarom moet je maatregelen treffen. Overheid schat in dat vuurwerkverbod bijdraagt aan minder druk op de zorg, of dag wérkelijk zo is moet natuurlijk nog blijken. En ze doen dit júist omdat er meer is dan alleen covid.
Prima. De druk op de gezondheidszorg is al zo groot.. Zelf meerdere malen O&N in Nieuw-Zeeland gevierd, met georganiseerd vuurwerk. Was prima, niet dat afgrijselijke gedreun maar siervuurwerk. Dus wat mij betreft gaan we daar naar toe.