http://http://www.nu.nl/algemeen/4322335/babys-moeten-worden-ingeent-rotavirus.html Zou jij je kindje laten vaccineren tegen dit virus? Mijn dochter heeft het als baby gehad (ik had het opgelopen op mijn werk), en ze had weken diarree. Maar ik ben bang dat we een beetje gaan doorschieten in het overal maar voor vaccineren, je kunt je kindje ook te vol spuiten, is mijn mening. (Ik heb me wel aan het rijksvaccinatie programma gehouden, maar die ziektes hebben veel meer risico's dan het Rota).
ik weet niet of ik zou laten vaccineren tegen rota. ik denk ook dat ook nederland misschien langzaam doorslaat in teveel vaccinaties. zoals in amerika word je gevaccineerd voor waterpokken. imo alleen maar omdat het een vervelend virus is. er gaan ook nog steeds kindjes dood aan griep ed of belanden in het ziekenhuis. moeten we daar dan ook maar tegen vaccineren?
Daar kan ik zo geen ja of nee op zeggen. Ligt er helemaal aan of er een stijging is in het aantal rota gevallen. Plus ligt het aan de algemene gezondheid van je kind. In sommige situaties kan ik mij voorstellen dat je tegen rota gaan enten als die mogelijkheid er is.
Ja Maar ook om wat Tuc zegt, we hebben hier 2 zoons met een waslijst aan aandoeningen en ik wil niet dat die dit er ook nog eens bovenop krijgen. Bovendien, iedereen heeft wel eens tijdelijk minder weerstand, als je bijvoorbeeld 2 weken griep hebt gehad. Je kunt er niet vanuit gaan dat je zo'n virus op een moment krijgt dat het qua weerstand goed uitkomt. En wat betreft die waterpokken. Van de kinderarts van mijn zoons weet ik dat hier in Nederland wel degelijk ook over deze vaccinatie gesproken wordt. Het is net zoals met de meeste kinderziektes, vrijwel altijd gaat het goed, maar niet altijd. Een zwangere vrouw die voor het eerst waterpokken krijgt kan bijvoorbeeld een zeer gevaarlijke longontsteking oplopen, die als je niet oppast dodelijk kan zijn.
Ik weet niet of ik zou vaccineren maar mijn dochter is er goed ziek van geweest met ziekenhuisopname tot gevolg.
Maar is het niet zo dat je het Rota-virus vaker kan oplopen? Of is het net als de waterpokken 1x gehad en meestal immuun. Wbt de waterpokken mijn zoontje heeft het heel vervelend gehad met longontsteking tot gevolg maar zou ze er toch niet voor inenten.
Het Rota kun je zeker opnieuw oplopen, het is een virus net als andere soorten buikgriep (alleen heel heftig). Ik snap dat als je kindje een slechte weerstand heeft, je hierin een keuze in zou willen. Het vaccin is er. Maar om het standaard te doen?
Maar iedere vaccinatie is in Nederland optioneel. Zolang ze geen combinatie ermee gaan maken, zoals bmr, kun je de vaccinatie gewoon zonder enig probleem weigeren.
ik wil er nog bij vermelden dat ik het wel heel goed vind dat er over dit soort vaccinaties nagedacht worden, een aantal kindjes zijn hier echt bij gebaat. Ik vind dus ook niet dat we doorslaan in het vaccineren hier. Het is altijd een eigen keuze, en ja er bestaan tegenwoordig meer vaccins dan toen wij kinderen waren, maar dat is ook niet zo vreemd omdat ons milieu en de omgeving ook heel erg veranderd is.
Klopt, ik doel ook meer op 'opgenomen in het standaard pakket'. Ik krijg het artikel zelf niet open dus hoe het hier staat omschreven weet ik niet. Op de radio werd in ieder geval het woord 'verplicht' gebruikt vandaar mijn woordkeuze.
Ik vind het wel goed als dat als er voor deze vaccinatie geadviseerd wordt door de gezondheidsraad, deze wordt opgenomen in het standaard pakket. Het is namelijk heel lastig om een recept voor een niet in het standaard pakket zittende vaccinatie te krijgen weet ik uit ervaring.
ik pleit ook voor een ander soort vaccinatie systeem. BMR en DKTP en Pneu blijven zoals ze zijn en daarnaast moet het voor elk kind mogelijk zijn om bepaalde vaccins erbij te krijgen, dus niet via recept oid, maar dat je voor de vaccinatie termijnen een formulier krijgt waarop je de andere kunt aangeven.
En ook de cocktails ben je niet verplicht om te geven. Onze kinderen hebben geen enkele cocktail gehad. Alleen mono vaccins.
Mijn jongste heeft het met zn 5 jaar al 2 keer gehad..man man man wat was dat kind ziek en wat een ellende. Tweede keer zelfs opgenomen geweest ivm uitdroging. Ik zou het wel overwegen.
Ja ik zou absoluut vaccineren. Maar ik heb hele lichte kindjes die van elk griepje weken moeten bijkomen.
Ik zou het niet zomaar doen. Ik vind dat ze nu al erg veel vaccinaties krijgen maar van de meeste daarvan zie ik het nut wel. Ik heb zelf het rotavirus gehad (niet grappig) en onze zoon heeft afgelopen april iets gehad dat er verdacht veel op leek. Dat was heftig maar ja, soms worden kinderen ziek. Het hoort erbij en het versterkt hun afweersysteem. Net als Amerika is Nederland misschien ook wel een beetje aan het doorslaan in dit soort dingen. Dan kun je aan het vaccineren blijven en zo gezond lijkt me dat ook niet. Ik denk wel dat er situaties zijn waarin het verstandig is om een kindje wel te vaccineren tegen Rota maar het hoeft van mij niet in het vaccinatieprogramma.