De VVD wil een verbod op de verkoop van hasj in de Nederlandse coffeeshops. Het werkt volgens de partij internationale criminaliteit in de hand. De partij ziet zich in het voorstel gesteund door partners VVD en PVV en legt het plan daarom vanmiddag neer bij minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie. Volgens de liberalen profiteren internationale criminele organisaties van de export van de softdrugs naar ons land. De hasj wordt voornamelijk uit landen als Marokko en Afghanistan gehaald. Het gaat hierbij niet om wiet; die wordt namelijk vooral binnen de landsgrenzen verkregen. ----------- Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie het ermee eens of juist niet? En waarom? Persoonlijk vind ik het onzin en denk ik dat ze alleen maar meer criminaliteit krijgen als ze het verbieden.
Wat denk je dat dat kost om te handhaven..ze moeten toch 16 miljard meer bezuinigen? En dan zo'n idioot plan gaan doorvoeren..zucht. van mij mag het wel verboden worden, daar niet van. maar ik denk dat ze het geld nu wel beter kunnen besteden.
Ik denk dat het er ook niet gaat doorkomen.. net als dat gedoe met die te hoge THC in de nederwiet, net alsof dat zo goed gecontroleerd word. Nederland verdient veels te veel aan het drugstoerisme, ze gaan zichzelf in de vingers snijden.