Wanneer doen jullie jullie kids de winterjas aan? Mijn richtlijn was altijd na de herfstvakantie (natuurlijk eerder ook geen probleem). Nu vond ik het vandaag al zo fris en winderig dat ik twijfelde om niet vandaag al de winterjas aan te doen. Hebben jullie kids al de winterjas aan of wanneer zouden jullie dat doen?
vandaag voor het eerst. Mijn dochter zit op een agrarische opvang en is de hele dag buiten bij de dieren en in de stallen enz. Dus ik heb haar nieuwe winterschoenen en winterjas aangedaan. Want de hele dag buiten op die wind vind ik het wel fijn. Verder bekijk ik gewoon per dag en per activiteit wat we gaan doen. Zomerjas en winterjas hangen nog bij elkaar.
Hier doe ik i.p.v. zomerjas op de frissere dagen een vest aan. Is warm genoeg voor die tussendagen waarop zomerjas te koud is en winterjas te warm.
Hier pas een winterjas als het tegen de 10 graden komt. Nu een borgvest of gewoon vest met bodywarmer.
Hier nog niet hoor. Ik doe ze bijv. een wat dikkere trui aan, een giletje of een bolerootje als het wat frisser is.
Wij hebben "tussen" jassen. Winterjassen komen voorlopig nog niet te voorschijn. Morgen wordt het koud dus dan de tussenjas aan en een beetje dikkere trui ofzo.
Morgen richting psz zal ik denk ik wel zijn winterjas aandoen met een overhemd eronder dus geen dikke trui ofzo. Op de heenweg zal het fris zijn. Ik twijfel ook heel erg maar ik vind het zelf al best koud.
Hier nog niet hoor, het was vandaag wel fris maar als ze nu al een winterjas aankrijgen met 15 graden, wat moeten ze dan aan als het straks 10 graden vriest? Wij zaten vanochtend vroeg op de fiets en de meiden hadden gewoon een zomerjasje aan met daaronder een longsleeve. Ging prima, geen koude handjes ofzo terwijl de oudste echt wel een koukleumpje kan zijn
Nog niet, maar toen ik vanmorgen zelf op de fiets zat in de regen, vond ik t idd wel behoorlijk koud..! Ik heb eerlijk gezegd nog geen nieuwe herfst/winterjassen, dus voorlopig moet ze t sowieso nog doen met dr zomerjassen, evt met een vestje eronder. Gelukkig is ze niet zo'n koukleum als dr moeder.. Maar zelfs ik doe nog geen winterjas aan hoor, gewoon voor/najaarsjack.
Nog geen winterjas, maar hier is alleen een vestje of longsleeve ook echt niet meer voldoende. Wij doen dus aan laagjes. De hemden zijn weer uit de kast, tshirt of longsleeve eroverheen met daaroverheen een trui of een vest en bodywarmer of spijkerjack of regenjas. En smorgens vaak wel meer laagjes dan smiddags..
met een vest of zomerjas trekt mijn dochter het echt niet de hele dag buiten. daaronder heeft ze een shirt met lange mouwen. in de winter heeft ze natuurlijk ook een trui aan eronder. ze is ook erg iel. ik denk ook dat je per kind moet kijken.
Hier oudste spijkerjas met bodywarmer. Jongste een vest maar die draagt nu binnenshuis een longsleeve met vestje. T Is hier 17 graden nu maar wil de verwarming ook niet te vroeg aan hebben. Heb voor de jongste ook een dunner winterjasje dus die kan straks ook aan als t nog iets kouder wordt.
Hier nu nog gewoon zomerjas. Hij is heel goed in staat zelf aan te geven wanneer hij het koud heeft, maar heeft nog niet geklaagd Zelf heb ik ook nog gewoon een zomerjas aan.
Hier ook nog gewoon een zomerjas en heb een herfstjas voor als het frisser gaat worden, winterjas gaat aan als het pas écht winter is...
Gisteren heb winterjas aan gehad, vandaag de zomerjas. Afhankelijk van het weer. Maar het hangt er natuurlijk erg vanaf waar je woont en of je kind veel buiten is. In Limburg zullen ze een kortere tijd de winterjassen aan hebben dan wij hier in het noorden aan de kust.
Nou ik zit ook erg te twijfelen. Ik hen net staan rillen bij het schoolplein... En een hemd en trui heb ik al aan
Ik vond het ook al erg fris! maar hier zelf een tussenjas en pas onder de 10 graden ene winterjas. Wat heb je anders nog als het straks écht koud wordt?! De kinderen heb ik nu sinds deze week voor het eerst lange mouwen aan gegeven maar wel in combi met een zomerjas. Ik kies dan wel voor een jas met rits en niet het korte spijkerjack met knopen