Vinden jullie een houten treinbaan al geschikt voor een tweede verjaardag? Hij heeft al de Duplo trein voor zijn eerste verjaardag gekregen, maar hij kijkt nooit naar Duplo om. Momenteel speelt hij eigenlijk alleen met poppen, maar we hebben er al 3 plus bedje, buggy, flesjes, omdat we een dochter hebben die anderhalf jaar ouder is. Mij leek zelf een houten treinbaan wel leuk, omdat je er gedurende de jaren er allerlei uitbreidingen bij kan verzamelen. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ja met twee jaar super leuk. Soms iets helpen met opbouwen maar simpel rondje kunnen ze vrij snel zelf. En mijn 8 jarige maakt nog steeds mooiste creaties ermee.
Mijn jongste is in december 2 geworden en hij heeft de briotrein voor zijn verjaardag gekregen. Hij vindt het heel leuk, maar zijn broer van 3,5 speelt er nog veel meer mee. De jongste kan wel een rails leggen, maar nog geen ingewikkelde constructies met bruggen en tunnels bijvoorbeeld.
Zeker leuk. En er zijn ook sets speciaal vanaf anderhalf, bijvoorbeeld van Brio of Hapé, en die sluiten naadloos aan op de 3+ sets.
Jazeker! Mijn jongste wordt over 2 maanden 2 jaar en heeft voor kerst een Brio set gehad. Wij hadden thuis al Ikea en een setje houten rails van de markt. Dat laatste set past niet echt lekker op de Ikea en Brio maar de Ikea en Brio passen wel heel goed op elkaar. Vanwege zijn leeftijd zijn we voor het startersset gegaan en is echt een grote hit. Voor zijn verjaardag geven we weer een set
Ja, absoluut! Mijn dochter vond het hier vanaf 1 jaar al leuk. Toen kon ze de rails niet zelf leggen natuurlijk. Maar lekker met de treintjes rijden, en met de boompjes etc. spelen. En vanaf zo'n 18mnd legt ze ook zelf de rails, en sinds kort (nu 21mnd) ook bruggetjes, kruisingen etc. Super leuk! Wij hadden de treinbaan nog van de oudsten, die hebben er ook echt nog lang mee gespeeld, zeker tot een jaar of 6 of 7. Maar als hij zo van de poppen is, en verzorgend etc. Misschien is dan ook een keukentje of winkeltje erg leuk voor hem?
Ja zeker! Onze jongste heeft dit van ons gekregen toen hij 2 werd. De eerste maanden keek hij er niet echt naar om, maar nu is hij met regelmaat een treinrails aan het bouwen. Wij hebben de treinset en aantal uitbreidingen ervan van Little Dutch
Nee. Maar ik heb een exemplaar die t geduld niet heeft en liever gooit met alles. Voor onze oudste had ik brio met lidl gecombineerd.
Echt wel! Hier al vanaf 1,5 druk mee in de weer. Hij is nu 2 (en een beetje ) en bouwt tegenwoordig zijn eigen treinspoor Wij hebben Lidl en Brio gecombineerd.
Wij hebben hier alleen Brio. Denk met 2 jaar begonnen. En steeds wat bij gekocht. Ik heb gekozen voor alleen brio. Ik kon een set overnemen van vrienden. Ikea past niet op brio! Als ik de set niet had gekocht dan had ik denk ik voor lidl gekozen. Je gebt ook duplo connectors die op de houten treinbaan kunnen. Welke duplo trein heb je? Zelf rijden of elektrisch?
Absoluut: brio, ikea, lidl, bigjigs, hapé, we hebben alles door elkaar al vanaf z’n tweede jaar. Wordt nog steeds met enige regelmaat mee gespeeld (nu 8). Duurzaam en creatief. Merk BigJigs is favoriet.