Raar jongetje in klas.

Discussion in 'De lounge' started by lovelyengeltje, Feb 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    Mijn dochtertje zit in groep 1 vd basisschool. En nou kwam ze laatst met het verhaal dat een jongetje bij haar in de klas steeds z'n piemel liet zien als ze werkjes moesten doen. En dat deed hij ook bij andere kindjes.
    Dus ben met m'n dochtertje naar de juf geweest en het verhaal gedaan. Ze durfde het zelf niet te vertellen want dan moest ze huilen.
    Nu wil ik eigenlijk niet meer dat ze naast dat jongetje gaat zitten, omdat hij het vast vaker gaat doen. De juf zou hem meer in de gaten houden en gesprek met dat jongetje aangaan. Maar dat jongetje woont bij ons in de straat en wil nu dus eigenlijk niet dat hij met m'n dochtertje gaat spelen.

Wat zouden jullie in mijn geval nog meer doen???

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou het er met de ouders over hebben..

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,027
    551
    113
    tja het is idd zeker niet fijn maar aan de andere klant ziet dat jongetje zijn pieletje nog niet als iets seksueels al is hij er wel trots op;). ik kan me zelf van vroeger ook nog herinneren dat een knulletje dit deed en die is toch gewoon uitgegroeid door een normale sociale vent en zeker geen verkrachter of pedofiel oid. goed dat je het heb aangegeven bij de juf en maak evt de ouders er op attent maar het is waarschijnlijk gewoon een fase en ik denk hoe meer aandacht je eraan besteed hoe leuker zon kereltje het vind. ik denk dat heel veel jongetjes zon periode wel hebben. al is het in de klas natuurlijk zeker niet toegestaan. hij moet leren dat het alleen mag als hij alleen is.

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik zou in ieder geval je dochter vertellen dat 'alles in de onderbroek' alleen van haar is. Daar mogen andere mensen niet aankomen (behalve papa en mama, of als jullie erbij zijn (dokter)).

Van andere kindjes geldt dat ook. Zo zou ik je dochter vertellen niet aan dat jongetje te komen, ook niet als hij er om vraagt.
    Ik had dit zelf met een buurjongetje van ons. Die is 2 jaar ouder en vroeg mijn dochter om eraan te komen. Wij hebben hem zelfs betrapt daarop, maar hij blijft ontkennen en zijn ouders ook.

Andere kinderen kun je niet tegenhouden, je kan alleen je dochter leren hoe er mee om te gaan.

Zeg "nee dat wil ik niet" en loop weg.

En nu de juf het weet kan er op school ook een oogje in het zeil gehouden worden.

Ik laat mijn dochter in ieder geval niet alleen met dat jongetje. Ik wil ze altijd kunnen blijven zien, maar ik heb liever dat ze helemaal niet met hem speelt (om meer redenen).

5. lovelyengeltje

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    Ja dat is ook weer een verhaal apart. De moeder A. Heeft weinig tijd voor haar eigen kids omdat ze op allemaal andere kids past(gastouder) haar man werkt niet en heeft op iedereen commentaar. Nicht van A. Is J. En dat is weer goede vriendin van Z. (Z. De ex van m'n vriend) en die lullen al van alles over ons. J. En Z. Maken ons bij iedereen zwart dus waarschijnlijk zullen ze me niet eens geloven. Zeggen ze dat ik het verzonnen heb.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier sluit ik me bij aan..

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vind het raar dat de juf dit nog niet door heeft gehad.
    Ik zou het voor nu gewoon even afwachten en het af en toe even navragen bij de juf.
    Vertel je dochter, dat ze naar de juf moet gaan, als hij het weer doet.
    Verder zou ik nog geen stappen ondernemen maar het gewoon even aan de juf overlaten.
    Ik denk dat het aan haar is, om hier verder op te handelen, en eventueel met zijn ouders in gesprek te gaan.
    Ik zou mezelf er niet zo druk om maken.
    Ze zijn nog zo jong, daar zit echt nog niets "vies" achter.
    Iemand moet hem gewoon even "corrigeren" dat hij zoiets voor zichzelf moet houden.

8. Aylen

Aylen Niet meer actief

Hoe vreemd je het ook vind, zo heel vreemd is het eigenlijk niet dat een kind dit doet. Misschien een beetje raar van mij om dit te schrijven, maar: probeer er niet te krampachtig mee om te gaan. Het is geen onnatuurlijk gedrag. Misschien wel ongewenst, maar geef dat jongetje en jouw dochter vooral niet het idee dat het superfout is... de juf zal er wel een protocol voor hebben, neem ik aan.

9. lovelyengeltje

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    Female ik wil om die reden liever ook dat ze niet met elkaar spelen. Mede door traumatische gebeurtenissen uit verleden wat kk heb meegemaakt.

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Daarom: maak je dochter sterk. Laat haar weten wat wel en niet mag en hoe ze er mee om kan gaan.

Op anderen kan je niet bouwen...

11. lovelyengeltje

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    Ik heb m'n dochtertje (ze is nu nog 4 jr maar loopt ver voor op haar leeftijd) ook gezegd, mocht hij het weer doen moet je het aan de juf vertellen. Ik laat het eerst ook over aan de juf maar als ze vaker aankomt met het verhaal dat hij z'n piemeltje laat zien dan moet de juf toch maar eens met z'n ouders praten

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

oke, dat verandert jouw kijk natuurlijk heel erg op de zaak. Dat snap ik.

Het is heel normaal voor kinderen om gefascineerd te zijn door hun geslacht. Om daar aan te zitten.
    Dat is een volkomen normale ontwikkeling. Het is alleen wel zo dat ze omgangsnormen mee moet geven.
    Mijn dochter heb ik verteld dat ze het mag doen, maar alleen als ze alleen op haar eigen kamer is.

Dat jongetje moet ook die grens leren.
    In de tussentijd kun je alleen maar je dochter sterk maken door aan te geven hoe ze er mee om kan gaan.

Dat ze het niet durfde te vertellen (er om zou gaan huilen) vind ik wel al een stapje verder gaan. Heeft het voor haar een hele negatieve lading?

13. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Helaas heb ik een zoon die ook erg trots is op zijn piemeltje. Het wordt steeds minder, maar wanneer hij slecht in zijn vel zit ofzo wil hij hem ook wel eens zomaar uit zijn broek halen. Zo ook laatst op de BSO, we proberen het echt af te leren, hij weet dat het niet mag en niet netjes is, we hebben natuurlijk de juffen ingelicht enz. Maar toch doet hij het soms. Hij ziet dat niet als iets sexueels ofzo en ik zou het heel erg vinden als kindjes hierdoor niet meer met hem zouden mogen spelen. Hij vraagt trouwens niet aan andere kindjes om eraan te zitten ofzo hoor...

14. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja maar kom op, het mannetje is zelf ook 4 jaar:(!
    Dan zijn ze echt nog niet seksueel bezig hoor.
    Het zou anders zijn als het mannetje een paar jaar ouder is.
    Maar nu is het eigenlijk niet eens zo heel vreemd dat hij zoiets doet.
    Hij moet alleen leren dat hij dit niet bij andere kinderen moet doen, omdat het niet hoort.

Edit: ik zie net je laatste bericht en daar sluit ik me volledig bij aan;).

15. YoungMama

YoungMama Bekend lid

Jul 20, 2012
    583
    0
    0
    Misschien dat ik op een vreemde school zat maar ik heb in groep 1/2 zat piemeltjes en plassertjes voorbij zien komen en ik heb zelf ook wel eens mijn plassertje laten zien.. Zolang ze er niets mee doen is er niets aan de hand lijkt mij en is het gewoon nieuwschierigheid.

Ik zou idd wel aan je dochtertje zeggen dat als ze iets als onprettig ervaart ze direct naar de juf moet gaan.

16. lovelyengeltje

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    Nee dat jongetje is 5 en z'n oudere broertje 7 of 8. Maar toen hij 3 was ofzo liet hij z'n piemeltje ook al aan iedereen zien. Maar toen had ik zoiets van ja je bent nog klein dus nog onschuldig maar nu 2 jr ouder dus heb toch zoiets van ja het hoort eigenlijk niet. Maar vaak zomers lopen ze rond 10 uur nog alleen over straat enz.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Het is toch ook een heel normaal iets? Ik weet ook nog van vroeger met doktertje en vadertje en moedertje.. Dat jochie moet misschien leren dat het niet netjes is dat zomaar midden in de klas te doen maar inderdaad ik zou er ook niets kwaads achter zoeken..

18. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Ik vind dit altijd zoiets.
    Het zijn kleuters -_- en het dan al hebben over niet meer naast hem mogen zitten en dergelijke.
    Zag ook dat de ouders nog even flink veroordeeld werden.
    Het is zoals andere hierboven ook al zeggen. Niets raars dat sommige kleuters 'trots' zijn op hun geslachtsdeel. Aan de volwassenen om dit binnen de perken te houden en hem inderdaad uit te leggen dat het normaal is, maar wel als hij alleen is.

Sorry, maar krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort topics. Vind het sneu voor het mannetje...

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
  20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Jongetjes kunnen dit doen. Maar sommige meisjes ook hoor! Het hoort een beetje bij het ontdekken van je lichaam. Het jongetje moet alleen wel leren dat zijn piemeltje van hem is en dat hij er best naar mag kijken, maar dat hij dat thuis mag doen als hij alleen is. Het is zijn piemel en die hoeven andere kindjes niet te zien.

Dit is natuurlijk een gesprek die de juf met ouders moet hebben. Ik zou niet gelijk nare gevoelens hebben hoor. Niet te paniekerig en zeker niet naar jouw kind toe. Straks raakt ze nog in de stress als ze aan piemeltjes denkt. Haha;)! Een piemel is een heel normaal ding waar een jongen mee plast en dat is het. Wel kan je in gesprek gaan met haar over wat ze kan doen als hij het doet als zij het niet wil. Ook tijdens het buitenspelen. Spreek dan af dat ze bijvoorbeeld naar huis komt.

Share This Page