Tiramisu, hoever vantevoren maken??

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

Voor zaterdag maak ik oa een tiramisu.
    Maar omdat ik me natuurlijk sochtends niet de benen onder de kont vandaan wil rennen wil ik graag wat dingetjes al eerder maken.

Zou ik bijvoorbeeld de tiramisu vanavond al kunnen maken? En dan uiteraard gewoon in de koelkast laten tot zaterdag?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Weet niemand dit????

3. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    hey mams
    je kunt de tiramisu best vanavond al maken, die blijft echt wel een paar dagen goed en is zelfs lekkerder als ie een dag heeft gestaan dan trekt de koffie en evt likeur er goed in!
    Bij ons in het restaurant maken ze de desserts ook niet elke dag vers voor dezelfde dag;) maar ook voor 2 dagen vooruit!
    Succes met kokkerellen en fijne en smakelijke dagen

4. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    jewel hoor...het kan heel goed. MEn zegt dat het er zelfs lekkerder van wordt, succes en eetse!

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Super!!!
    Bedankt meiden:D
    Ga ik vanavond lekker kokkerellen!

6. Anice

Anice Niet meer actief

Als ik het goed begrijp dan wil je de Tiramisu 2 dagen van tevoren maken? Ik zou het niet doen. Wordt dan te papperig. Net of je een oud dessert zit te eten. Tenzij je daarvan houdt natuurlijk. Persoonlijk vind ik als je het 's ochtends klaarmaakt veel smakelijker. De smaak van de likeur of wat dan ook kan voldoende intrekken maar het toetje blijft toch zijn "verse" smaak behouden.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou het is niet zo dat het het enige toetje is dat ik maak... Dus als het niet smaakt...Is er nog genoeg van wat anders.
    Ik haal morgen zowieso voor de zekerheid nog even wat mascarpone (de rest heb ik nog wel in huis)
    En als het dan zaterdagochtend 1 groot drama blijkt te zijn, maak ik gewoon sochtends nog weer een nieuwe(A)

8. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik eet altijd dagen van mijn tiramusu hoor en vind het er alleen maar lekkerder op worden :)

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik persoonlijk ook hahaha...
    Maargoed ik heb het niet alleen voor mezelf gemaakt.
    Moet wel zeggen, het staat niet open in de koelkast, maar gewoon afgedekt.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja zeker de dag van te voren, is het veel lekkerder! MOet wel zeggen dat ik altijd neptiramisu maak zonder rauwe eieren dus misschien scheelt dat ook. Jumjum

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met rauwe eieren max 1 dag vantevoren maken. Vind ik persoonlijk ook lekkerder als hij wat opstijft.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eefkoekie maakt hem altijd eerder (minimaal avond ervoor) en die is altijd heeeeeerlijk :D

13. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    ik zou m ook een dag vantevoren maken en dan in de koelkast laten.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb em al gemaakt... Zal morgen eens bekijken, anders komtie hier als toetje op tafel ;) En maak ik morgenavond nog een nieuwe..

Maar hoezo max 1 dag van tevoren met rauwe eieren???
    Maken die 12 uurtjes echt zoveel uit dan??

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jazeker! Rauw ei uit de gebroken eierschil is dmv zuurstof en andere zaken als water en melkzuurbacterieen uit de mascarpone of slagroom in combinatie met suiker een kweekvijvertje voor bacterieen als salmonella. Dat kan geen kwaad voor een gezonde volwassene maar ik zou het niet aan je kind of je oma geven.
    Dus max 1 uur afgedekt laten staan in een goed koude koelkast.

Deel Deze Pagina