wel of niet doen? toen ik nog niet zwanger was ging ik 1x in de 6 weken en dan 20 minuten tijdens mijn zwangerschap ben ik ook een paar keer geweest totdat een vriendin zei dat dat slecht was. Dat wist ik eigenlijk niet eens!! (en of dat klopt..? ) Op internet lees je verschillende dingen... dus ik vraag het even hier : gaan/gingen jullie gewoon onder de zonnebank tijdens de zwangerschap?
Of het slecht is tijdens de zwangerschap weet ik niet. Maar de zonnebank is al per definitie niet " gezond" Je schrijft dat je 1x in de 6 weken gaat, als je de nodige voorzorgsmaatregelen hebt genomen zie ik persoonlijk geen gevaar. ( insmeren) Al zou ik het zelf niet doen al is het alleen al om het risico zwangerschaps masker
Volgens mij is de reden dat het afgeraden wordt de warmte die het ding uitstraalt. Dat kan ervoor zorgen dat de temperatuur in de baarmoeder te hoog wordt, en dit is idd schadelijk ( of kan schadelijk zijn is misschien een betere verwoording) voor de kleine. Zelfde idee als bij een heet bad zeg maar. Ik zou het persoonlijk niet doen, maar ik heb ook al heel veel pigment dus dat is het meer. Als je er 10 min onder gaat en goed in de gaten houdt of je het niet te warm krijgt kan het denk ik niet veel kwaad. Aan de andere kant, je bent al in je laatste trimester, misschien nog even een paar weekjes wachten voor de zekerheid?
Ik deed het wel maar met een handdoek over mijn buik. En dan niet 20 min maar wat korter en ook niet de sterkste.
Ik doe het ook nog. Goede zonnebank met ventilatie en dan ook met een handdoek over mn buik omdat ik bang ben dat de kleine het licht anders ziet. Smeer wel onder mn ogen in met zonnebrand tegen dat zwangerschapsmasker.