Ik moet dit even kwijt. Net de brieven op de post gedaan voor weer een intake. Eerlijk is eerlijk na de laatste doorverwijzing waren we er zo klaar mee dat het ruim een half jaar heeft moeten duren voordat wij (eigenlijk vooral ik) de moed weer hadden verzameld om de papieren massa weer in te vullen. Met een opgelucht gevoel heb ik de brief in de brievenbus laten zakken. Nu is het weer afwachten geblazen. Waar ik tegen op zie is weer te moeten uitleggen waarom we komen. Wij zijn in ziekenhuis 1 al een aantal keren van het kastje naar de muur (van uroloog naar gynaecoloog) gestuurd. Om vervolgens doorgestuurd te worden naar het VU en dan nu naar het AMC. Elke keer was het reuze spannend, maar iedere keer een teleurstelling, weer geen antwoord en dat al 3 jaar lang. Want ja er bestaan natuurlijk wel wachttijden.... Waar ik tegenop zie is om de gynaecoloog weer te moeten uitleggen wat wij komen doen. Dan te horen dat dat allemaal niet zo makkelijk gaat zoals wij dat uitleggen om vervolgens zijn uitleg te horen en dan weer een doorverwezen te worden. Begrijpt nou niemand dat ik alleen maar een ja het kan wel of een nee het kan niet wil horen? Mijn man en ik schelen nogal wat jaren van leeftijd. Hij heeft al een dochter uit een eerder huwelijk en is gesteriliseerd geweest. De zaadjes blijven helaas dood en wij zijn op zoek naar een arts die een TESE wil doen. Elke keer doorverwezen worden doet zeer als je hoopt op een antwoord. Ik vraag me af, zijn er überhaupt mensen die zwanger zijn geworden met een TESE/ICSI nadat de man een vasovaso heeft ondergaan? Sorry voor het lange verhaal, ik moest het even kwijt.
Lieve Ger, aan mijn antwoord zul je waarschijnlijk weinig hebben, aangezien ik er niet mee te maken heb gehad. Maar ik wil jou en je man wel veel succes wensen! Dat jullie eindelijk eens een normaal antwoord krijgen en mogelijk ook een wondertje mogen verwelkomen!
Bekentd probleem, wij hebben 1.5 jaar moeten wachten voor mijn man een tese kreeg. En kregen ook telkens afspraak op afspraak, en dan is mijn man niet eens gesteriliseerd maar is dit onverklaard waarom hij geen zaad heeft. Mogen het duidelijk zijn dat de operatie bij ons ook niet gelukt is. Ik kan je geen advies geven want het is echt afwachten. Maar missi zou je het radboud kunnen proberen? want toen wij eenmaal daar naartoe werden gestuurd ging het heel snel. Heel veel succes!
Ger, wat heftig is het, he?! Zucht..... Als het gaat over TESE enzo dan weten veel reguliere artsen er niet veel van af; in Nederland kun je alleen in Nijmegen en A'dam terecht. Ik wist dat overigens al vrij snel na de diagnose bij mijn man (vooral via internet); hoe komt het dat jullie daar zo laat achter zijn gekomen??? Ik hoop dat je ook weet dat Duitsland en Belgie veel verder zijn in hun expertise op TESE vlak. Wij zijn in Nijmegen geweest en we hebben goede ervaring gehad daar maar willen toch nu naar een plek waar nog meer expertise is en ook micro-TESE tot de mogelijkheden behoort. Dus het wordt Duitsland. Denk er evt. over na om daar naar toe te gaan voor intake. Volgens mij ook geen lange wachtlijsten!
Dank voor je lieve reactie Pascale doet me toch goed. Videlsje, wij wachten eerst even AMC af. Heb de eerste week van januari op mijn gemak alle formulieren en vragenlijsten ingevuld dus nu wil ik een afspraak ook. Als het niets wordt is dat ook nog een uitweg. Werken Radboud en AMC niet op dezelfde wijze dan? Zo heb ik het namelijk altijd gezien. nana1980, en knoop al doorgehakt? Naar Duitsland gegaan? Ben heel benieuwd. Het is misschien in een later stadium voor ons ook wel een optie als het nu weer niks wordt. We zijn er zo laat achter gekomen omdat mijn man zijn sterilisatie ongedaan heeft laten maken. Als je dat doet moet je eerst een poos aankijken zeg maar. De uroloog had gekeken of er tijdens die operatie nog levende zaadjes aanwezig waren en dat was wel het geval. Kennelijk zit er zoveel littekenweefsel dat dus nu uiteindelijk een TESE is geadviseerd. Wij zijn alleen nog op zoek naar een arts die dat voor ons wil doen. Eerst maar even afwachten op een telefoontje van het AMC en dan kijken we wel verder.