Het onderwerp zegt het al denk ik, Mijn man en ik waren het eens over de naam voor ons dochtertje, maar nu komt hij er op terug en wilt hij de naam een soort van inkorten... Nu ben ik benieuwd hoe jullie over de namen denken. De 2de naam staat wel vast, De naam die wij hadden was Alissa en manlief vind Lisa leuker maar bij mij blijft de naam Alissa maar terug komen. Nou heb ik geofferd om de kleine dan Alissa te noemen met als roep naam Lisa dan hebben we allebei onze zin zeg maar, maar ook daar twijfelt hij weer over... Pff wat een dillema i need some help een klein duwtje de goeie richting in.
Ja dat dacht ik dus ook haha... Blijf gewoon volhouden, ik heb altijd geleerd luister naar je gevoel en stap daar niet van af. Bedankt voor je reactie
Alissa en dan de roepnaam Lisa? Ik vind het een beetje moeilijk doen eerlijk gezegd Ik vind Lisa ook geen afkorting van Alissa, vind het een hele andere naam qua uitspraak. Of willen jullie het uitspreken als A-lies-a?
Ik vind Alissa stukken mooier! Wat lastig als je het niet eens bent. Zou toch niet te snel zwichten voor een compromis eigenlijk hoor!
Alissa! Maar mijn zusje heet dan ook Alissa. Ik heb zelf nog gedacht om als we een meisje krijgen er Alisa van te maken. Ik vind de de naam Lisa ook mooi maar die is er ook al in de omgeving. Alisa zou dan een vernoeming zijn maar toch met Lisa erin. Maar bij ons wordt het heel wat anders. Alissa is natuurlijk wel orgineler dan Lisa. Maar het is lastig als je er samen niet eens over wordt (weet er alles van ) Succes!
Dank jullie wel voor jullie reacties... Ik denk idd dat ik ook maar vast hou aan de naam haha Manlief heeft het maar te accepteren hihihi...
Tja je zult er toch echt samen uit moeten komen. Hier is de naam ook niet mijn eerste (of tweede) keuze geworden. Ook die van mijn man niet. En toch zijn we hele blij met 'onze' naam.
Ik hou zelf niet van al te korte namen zoals LIV etc. (voor een hond vind ik het anders) Ik zou Alissa gewoon aanhouden vind het mooi zo.
Ik vind Alissa veel leuker dan Lisa, klinkt wat origineler in mijn oren. Alisa vind ik trouwens ook een leuke variant.