Hallo meiden, ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Indy en mijn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar aan het proberen zwanger te worden. Ik ben ooit eerder zwanger geweest maar dat is helaas niet zo gelopen als ik had gehoopt. We zijn nu sinds een paar maanden de medische molen in. Zaadonderzoek...eerst niet goed (koorts), tweede wel... bloed prikken, baarmoederslijmvlies, eisprong etc.. allemaal in orde. Nu heb ik vorige week een inwendige echo gehad en zei de gyn. dat hij misschien een cyste zag zitten en dat ik mogelijk last had van endometriose. Ik had net 2 dagen daarvoor mijn eisprong gehad... moet volgende week opnieuw een echo laten maken om te kijken of het er nog steeds zit. Maar kan dit niet gewoon het gele lichaam zijn? een eiblaasje? Dat is toch na een eisprong zo tot je menstruatie weer komt en dan krimpt het gele lichaam weer? Ik vraag me af of er dan volgende week iets anders te zien is, want dan zit ik nog steeds in de tweede heft van mijn cyclus.. iemand hier ervaringen mee??
Op een echo is het altijd moeilijk te zien wat voor een cyste het is en of het uberhaupt wel een cyste is. Heeft hij nog gezegd wat de grootte ervan was? Ik heb wel een endometriosecyste en deze is inmiddels gegroeid naar 6,5 centimeter. Heb ook weleens een gewone cyste gehad, maar die verdwenen weer spontaan.
Hij was 3 bij 3 cm, op zich klein dus... vandaag weer een echo gehad, maar zit nog steeds op hoge temp na eisprong dus verwachtte eigenlijk weinig verandering en idd... hij zat er nog steeds. Moet na mijn evt. volgende menstruatie nog een keer terugkomen.