Help. Luc gaat vrijdag trakteren en naast dat er een aardbei allergie is (Luc zelf. Hij wordt een Laaf uit de Efteling als hij het eet zo zwelt hij op), is er een ‘lichte pinda en cashewnoten allergie’…. Wat kan ik hem nou meegeven? Die cashew kan wel tegen andere noten en die noten mag niks met dat deel erin. Sjonge jonge.
Oh alleen geen noten en aardbei valt nog wel mee toch? Spookjes van lolly’s (geen aardbeiensmaak) maken met een servetje om de lolly heen Bootje van fruit Chips of popcorn Smarties
Halloween-ish stijl mandarijntje (ze zijn weer lekker inmiddels) met een dropveter decoratie al of niet vastgezet met (zelfgemaakt) glazuur. Of met een wit servetje er omheen gevouwen als spookje.
Naturel chips mogen bij alle allergieën, religies en is vega/vegan, alleen even checken of ze niet in arachide-olie gebakken zijn. Popcorn mag ook. Het meeste fruit ook De uitdeelzakjes van Katja zijn ook vrij van vrijwel alle allergenen.
Nou dat valt toch wel mee dan blijft er nog genoeg over om te trakteren Chips, popcorn, koekjes, fruit, vegan snoep
Is dat alles? Dan heb je toch alle keuze? Chips, popcorn, fruit (t is toch geen aardbei seizoen), snoep, zakje koekjes, cupcakes maken.... of speelgoed. Ik heb de oudste wel eens laten trakteren op een duplo dier, was toen zo ingewikkeld door corona dus had ik gewoon maar wat leuks om mee te spelen gedaan. Ik zie t probleem niet zo.
Ja dat is alles en ik zag het probleem dus wel aangezien ik er absoluut niet bekend mee ben. Vandaar mijn vraag hier. Aardbeien zijn het hele jaar verkrijgbaar, tenminste bij mijn AH. En ja die koop ik het hele jaar door ongeacht of ze die lekkere smaak hebben die ‘hoort’ omdat Ies die zo lekker vindt Gelukkig heb ik heel wat goeie tips gekregen en kan ik verder dus het ‘probleem’ is opgelost. Ook dankzij mensen in PB. maar bedankt voor je bijdrage
Hier een allergie mama: mijn kind mocht niks eten wat thuis bereid was, tenzij ouders expliciet met mij zelf hadden overlegd. Dus kan ook nog he voordat je je in 1000 bochten wringt
Ook slim! Ik zorg ook altijd voor iets ik een verpakking ivm diabetes kindje. Moet zeggen dat ik het wel echt naar vind dat ze weer de traktatie mee naar huis moet nemen omdat een ouder weer niets doorgeeft.... ik zorg vooraf dat de koolhydraten doorgegeven zijn aan haar moeder, zodat ze haar pomp kan instellen met gemak. En ze is dan zo blij dat ze gewoon kan meedoen. Dus bij twijfel gewoon ff de ingrediënten doorsturen naar de ouder.