Expeditie Robinson verder met Eddy Zoëy Eddy Zoëy is de nieuwe presentator van Expeditie Robinson. De BNN-oudgediende, die onlangs is aangetrokken door RTL, vervangt de vorig jaar overleden Ernst-Paul Hasselbach. Dit maakte programmadirecteur Remko van Westerloo van RTL5 woensdag bekend. Hasselbach overleed op 11 oktober 2008 door een auto-ongeluk in Noorwegen. Hij presenteerde Expeditie Robinson tien seizoenen lang. Volgens Van Westerloo heeft RTL lang geworsteld met de vraag of en hoe het tv-station verder moest met de realityserie waarin zestien mensen proberen te overleven op een onbewoond eiland. Eerder was al bekend dat Zoëy voor RTL5 de datingshow Take Me Out gaat presenteren. Voor BNN presenteerde Zoëy de laatste jaren Nu We Er Toch Zijn. Van tevoren stond al vast dat de nieuwe presentator van goede huize moest komen en veel ervaring moest meebrengen. Toen ik in gesprek raakte met Eddy Zoëy kwam het programma al snel op tafel, omdat ik in hem de gedroomde presentator zag. Ik had niet gedacht dat hij zon fan zou zijn van de serie, zegt Van Westerloo. Hij heeft hoge verwachtingen van het elfde seizoen. Tijdens de afgelopen twee seizoenen stegen de kijkcijfers en herwon het programma zijn kracht. Dat het programma een vervolg krijgt zonder Hasselbach is een zorgvuldige afweging geweest. Zon programma moet zon tragische gebeurtenis kunnen overleven. Hasselbach had niet anders gewild en de ploeg is er ontzettend op gebrand door te gaan. Ze willen zijn naam en eer hoog houden, beargumenteert de programmadirecteur. Zoëy presenteert de serie samen met de Vlaanse Evi Hanssen. De opnamen in Maleisië beginnen in april, de uitzendingen beginnen in september. (bron: telegraaf)
blugh, van alle tv presentatoren moeten ze Eddy Zoey nemen? Vreselijk vent, die ik ook niet bij het programma vind passen.
Om eerlijk te zijn vind ik hem totaal niet bij het programma passen.. Hij toont totaal geen betrokkenheid en is ook niet integer.
Dat ben ik dus niet met je eens (dat laatste). Ik kijk/keek best vaak 'nu we er toch zijn' . En dan heeft hij toch mooie (serieuze) gesprekken met de mensen. Het wordt nooit erg zwaar (omdat daar het programma niet geschikt voor is) , maar ik vind hem altijd wel erg netjes en goed met de mensen om gaan (met natuurlijk de flauwe grapjes en grollen die bij BNN horen) En in dit geval: Ernst Paul valt gewoon niet te vervangen (alleen die fijne stem al!) ! Dus dan is het misschien juist wel goed dat er iemand komt, die heel anders is en niet iemand die er erg op lijkt, maar het nét niet is. Ik moest even nadenken toen ik het hoorde gister, maar ik sta er toch wel positief tegenover, dus ik ga hem zeker een kans geven
Wel leuk dat ze wel verder gaan met het programma. Maar ik vind hem ook niet het type ervoor, meer voor Temptation Island. Maar ja wie weet doet hij het wel heel goed.
Ik ben blij dat dit TOPprogramma wel weer doorgaat, maar ik kan me op dit moment toch echt niks voorstellen bij Eddy Zoey als presentator van dit programma. Het 'klopt' niet echt gevoelsmatig voor me of zo... Vaag, maar weet niet hoe het anders te omschrijven. Ik zou zo 1-2-3 ook niet weten welke presentator dan wel, maar Eddy? Hoe sympathiek ik 'm ook vind overkomen bij sommige programma's, nee, voor mij is hij vooralsnog niet 'the man' hiervoor. Maar wie weet is het wel een gouden greep? Ik verheug me in ieder geval alweer op de serie.
ik vind het echt een suf programma. maar eddy zoey vind ik juist wel heel erg leuk, dus ga wel even kijken hoe hij het doet waarschijlijk
Eerlijk gezegd vond ik toen peking express niet zo boeiend meer , ik vind dat die man weinig uitstraling heeft. Maarja, dat vinden anderen misschien weer van E.Z.
Ik vind hem ook absoluut geen type voor Expeditie Robinson. Ik zou dan ook eerder voor Art Rooijakkers (Peking Express) gaan. Overigens zal het nooit meer hetzelfde worden zonder Ernst Paul. He was the Robinson!