Hoi, ja beetje onduidelijke titel, maar vraag me af of meer kindjes dit hebben. Ik heb vanaf het begin al het idee dat Sem gevoelig op zijn darmpjes is. Hij had krampjes, dat gaat al een stuk beter, maar als hij nu bij je ligt, kan hij heel lekker liggen te slapen, en opeens begint hij te kronkelen, kreunen en huilen, en dan voel je het pruttelen en hoor je hem scheten laten, als hij dat gedaan heeft wordt hij weer rustig en valt meestal weer in slaap. Dit vaak een paar keer achter elkaar, of een kwartiertje ertussen. Als hij in zijn bedje ligt, word ie er wakker van, heeft pijn, ligt alleen en raakt overstuur, zo zielig. Hij slaapt dus steeds onrustiger de laatste week. Hij krijgt nutriton tegen het spugen, maar soms hoor ik hem 's nachts nog kokhalzen. Hier slaapt hij wel daarna gewoon zelf door. Herkent iemand dit, en heeft iemand tips, een scheet laten hoeft toch niet zoveel pijn te doen?
Ik denk dat jou manneke veel last heeft van krampjes. Je zou andere voeding kunnen proberen of die druppels van VSM.
Hier precies hetzelfde, ook Jaslynn heeft er erg veel last van, ze laat ook ontzettend veel scheetjes en heeft ook heeeeeel veel poepluiers . Ik geef haar Friso hypo-allergeen en dat vul ik aan met nutriton. Zelf denk ik dat al die krampjes door de voeding komen en wilde graag wat anders proberen, ook omdat ik het idee heb dat ze hier niet genoeg aan heeft, ze krijgt al meer dan dat ze eigenlijk "mag", maar pfffff maakt dat ht cb maar eens duidelijk! Ze hebben me zowat niet gestenigd voor het feit dat ik het alleen maar al hardop zei..Volgens hun is dat geen goed idee omdat de darmpjes dan weer aan andere voeding moeten gaan wennen. Dus ik heb het niet gedaan maar begin steeds meer te denken om het toch maar eens te gaan doen en minder naar hun te luisteren..twijfel alleen nog een beetje.
ik geef nutrilon staandaard aangevuld met mijn eigen melk. Maar van mijn melk krijgt hij meer krampjes dan van de nutrilon. Heb een pak omneo geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Dat vond ik zowiezo niks, het stonk en was vies. Ik ga nu bv afbouwen, en dan gewoon helemaal fv geven. Ik vind het zo zielig voor hem, we gaan ook al naar een osteopaat, en de vsm druppels krijgt hij ook al.
Demi heeft nu al 7 maanden krampjes..in begon voor bij osteopaat geweest want ze huilde ook altijd heel veel...nu huilt ze nog steeds best veel maar heeft duidelijk last van krampjes, je voelt het dan erg borrelen in haar buikje, ze is dan heel onrustig, kronkelt met haar lichaam en laat scheetjes. De laatste tijd poept ze dan ook enorm veel na die krampjes. Ze heeft iedere dag wel last maar vaak zijn het periodes dat het echt heel erg is. dan kan ze ook echt niet slapen van de krampjes, zo zielig! Ben door ha doorgestuurd naar kinderarts. Die konden zo niks vinden maar ze hebben bloed afgenomen en we hebben haar ontlasting en urine in moeten leveren. Over een week weten we de uitslag, dan moeten we weer terug naar ziekenhuis. Ik geef nog bv maar ben aan het afbouwen. Geef Hypo Allergeen omdat ze van gewone standaard nutrilon tot 2 keer toe erge uitskag rond haar mond kreeg dus heb dit maar niet meer gegeven. Ik dacht steeds: misschien komt het hiervan of daarvan....maar kan niet echt een link leggen dat z ehet altijd na fruit, groemten of fles/borst heeft....het verschilt per dag. Ik let zelf ook op mijn voeding. Dus we wachten het even af. Heb in ieder geval lang bv kunnen geven, misschien dat het wel beter gaat als ze straks volledig fv krijgt. Denk dat ze gewoon erg gevoelige darmpen heeft, heb ik nl zelf ook. maar het is ook wel vermoeiend zo.. Hoop echt voor haar dat het snel beter gaat en goed blijft gaan. Vsm druppeltjes helpen er nu ook niet meer tegen. ABC dolhius poeder werkt wel een beetje heb ik het idee maar werkt alleen op langere termijn, dus niet als je dat poeder geeft dat de krampjes dan na een kwartier over zijn ofzo. Liefs Syl
Daimy had ook heel erg last van krampjes, en die pijn bij scheten laten allemaal heel herkenbaar! Sinds wij sab simplex druppels door de flesjes doen is het helemaal verdwenen! Vorige week waren ze 1 dag op , toen heeft ze meteen de hele dag gekrijst van de pijn zo zielig. Voor mij is het een wondermiddel!
Mijn manneke had ook zo'n zelfde soort symptomen. Ook vooral dat kokhalzen en het weer doorslikken. Na een bezoek aan mijn HA en daarna de KA is gebleken dat hij verborgen reflux heeft. Misschien eens iets om je HA naar te laten kijken?
hier ook veel krampjes gehad. Ik ben minder scherp gaan eten, geen uien en prei meer. En nog venkelthee gaan drinken. Toen werd het een stuk beter! Misschien een idee om dat eerst te proberen, want jouw voeding is wel heeel goed voor hem hoor!
ik probeer goed op mijn voeding te letten. hij ligt nu bij mij te slapen, heel rustig, opeens begint ie weer te kronkelen, huilen, kreunen, en ja hoor, ik hoor scheten, en volgens mij een broek vol, maar nu slaapt ie weer zo'm beetje, nog wel onrustig, het tikt ook niet zo makkelijk Wat is sab simplex precies en waar haal je dat? kan je dat gewoon geven dan? ik vind dit zo sneu voor hem steeds. nu is ie weer rustig, maar als hij dus in zijn bed ligt en hij krijgt dat, dan blijft ie dus huilen, nu ligt ie bij mij en slaapt weer verder. Ga ook maar es naar die reflux laten kijken dan denk ik. Wil ook geen paniekzaaier zijn, maar ik weet het nu niet zo goed. en ik weet mijn eigen melk is het beste, maar ik krijg hem daar ook niet verzadigd mee, het lijkt wel niet genoeg voedingsstoffen ofzo te hebben , als hij een fles van 160 leeg drinkt, puur mamamelk, dan komt ie standaard na 2 uur weer, als ie al slaapt, hij blijft dan steeds onrustig, terwijl hetzelfde met flesvoeding slaapt hij zo 4 uur of langer (als ie dus geen last ergens van heeft zoals nu) en moet straks weer werken, dan moet ik regelmatig om 6 uur smorgens beginnen, om dan nog eerst te gaan kolven, 140 cc wat ik nu kolf... tis geeneens genoeg ook....
Ik denk dat mijn Sem een ander probleem had, maar ik wil toch mijn verhaal vertellen, wie weet heeft iemand er iets aan: Sem heeft altijd veel krampjes gehad (vanaf 3 weken leeftijd). Veel kreunen en huilen en ong. 4 poepluiers per dag. Niets scheen te helpen. Vanaf 4 maanden veranderde dat acuut: hij had toen maar 1 poepluier per 8 (!) dagen. De hele dag door kreunen en huilen en persen en dat met borstvoeding. De ontlasting was gewoon dun. Extra water bijgeven en voedingsveranderingen (voor mij) hielpen niet. Uiteindelijk heb ik, in overleg met de kinderarts, glycerine zetpillen gegeven en ben ik vast voedsel bij gaan geven. Het is een ander kind geworden! Veel blijer, niet meer persen en veel kalmer. Hij krijgt nu ong. 2 x per week zo'n pil en ondanks dat de ontlasting nu veel dikker is door de vaste voeding lijkt het veel makkelijker te zijn om het eruit te krijgen.
als ik het goed begrijp drinkt hij niet aan de borst? Kolf je alles en dat geef je hem? Ik denk dat de bv ook een beetje teruggelopen is omdat je er fv bij geeft. Misschien kan je je vraag even voorleggen aan de lactatiekundige, wie weet heeft zij suggesties wat betreft de (fles/borst)voeding. succes
heb er al alles aan gedaan, het wordt flesvoeding. het brengt zoveel spanning met zich mee, ik kolfte en legde hem een keer per dag aan, maar na aan de borst te hebben gedronken was het altijd hommeles. en steeds weer wat anders lijkt me voor hem ook niet goed. Na een fles is hij rustiger. Normaal dan want vandaag heeft ie de hele dag lopen huilen als ik hem niet vast had, zelfs bij zijn vader.
ZOHEE de grootste poepbroek ever! hij was de fles aan het drinken, en ik hoor me toch een geratel, ik doe zijn broek verschonen, en die zit echt ragvol, het kwam dr aan de zijkanten uit. En hij is weer het zonnetje als altijd Arm kind, hele dag dus last van gehad.
Volgens mij is het ok zo, dat als een kindje last heeft van verstopping, er ook meer gespuugd wordt, of voeding terugkomt omdat het niet door kan lopen. Dan zou het ook heel goed kunnen zijn inderdaad dat door dat teruglopen van de voeding, ook de slokdarm geirriteerd is geraakt (verborgen reflux).. Mijn meisje heeft reflux en wij geven ook sab simplex bij, omdat ze veel last heeft van ingeslikte lucht en daardoor ook meer spuugde en krampjes kreeg..
nou zie, in het andere topic over reflux had je ook al tips gegeven ma2be, misschien heeft ie het gewoon echt wel allebei, arm kind. Net wat jou dochtertje heeft. Die arme kindjes, die pijn zou toch niet nodig hoeven zijn.