Per september nieuwe baan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kleintje88, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb hoogstwaarschijnlijk per september een nieuwe baan ik wil namelijk weg op mijn huidige werk...
    Alleen ik zit met een klein probleempje stel dat ik nu of volgende maand weer zwanger raak dan begin ik op het nieuwe werk dus als zwangere!
    Ik twijfel daar erg over want wat als ze me dan niet willen? of wat als ze na de maand proeftijd zeggen sorry je bent niet geschikt?
    Ik weet wel dat ze dat niet mogen doen maar misschien dat ze dan een smoes verzinnen?

of moet ik maar gewoon mijn mond houden, stel dat ik zwanger ben? Of zal ik toch maar open kaart spelen?

Hellppp ik twijfel!!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Lastig hoor! Ik redeneer altijd maar zo, ik ga mijn persoonlijke leven niet in de wacht zetten als het om een baan gaat... En vooral niet voor zoiets bijzonders als een kindje.

Ik zou in elk geval wachten tot het laatste moment... Dat je zeker weet dat je daar kunt beginnen, dus als je je contract getekend hebt. Gooien ze je er dan uit na je proeftijd heb je in elk geval recht op een uitkering.

Het is trouwens wel zo dat je pas hoeft te vertellen dat je zwanger bent, uiterlijk 3 mnd voor de uitgerekende datum. (voor die tijd zie je het ws al, dat terzijde) Als je pas net zwanger bent zou ik het pas vertellen na de 12 weken, of als je je proeftijd door bent. Een beetje gemeen misschien maar in deze tijd moet je eerst aan jezelf denken, de banen liggen niet voor het oprapen.

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik zou die baan er zeker niet om laten schieten, voor het zelfde geld duurt het nog maanden voor je zwanger bent! Gewoon voor gaan en inderdaad zo laat als mogelijk vertellen dat je zwanger bent!

4. Maia

Maia Niet meer actief

inderdaad, gewoon de baan aannemen en per september beginnen. In die periode ben je dan8-10 weken zwanger maximaal? Dan hoef je het nog niet te vertellen, klinkt misschien lullig maar vertel het dan bijv. na je proeftijd. Hangt er ook een beetje vanaf lijkt me hoe de sfeer daar is, wat voor mensen, maar dat weet je pas echt als je er werkt. En idd, misschien ben je dan helemaal nog niet zwanger en dan zit je je nu al heel erg druk te maken. Het komt zoals het komt.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou die baan zeker aannemen en je daar van je beste kant laten zien. Mocht je snel zwanger zijn, kun je altijd nog beslissen wanneer je het vertelt. Maar zoals gezegd: het kan ook nog maanden duren. Zonde om jezelf een leuke baan te ontzeggen, toch?

Deel Deze Pagina