Momenteel volg ik de opleiding tot verpleegkundige via de BBL leerweg, zoals het er nu voorstaat ben ik in oktober 2010 klaar met deze opleiding. Voor 2 maanden terug heb ik te horen gekregen dat ik mijn 2e stage niet behaald zou hebben en deze opnieuw moest gaan doen, daar ben ik nu mee bezig, deze stage loopt tot oktober dit jaar. Op dit moment ben ik 16wkn zwanger en begin ik steeds meer na te denken of ik deze opleiding nog wel voort wil zetten, ik werk zo'n 32u p/wk en heb daarnaast veel werk aan mijn schoolwerk en praktijkopdrachten. Ik begin het steeds minder leuk te vinden en ben er erg bang voor dat ik het straks wanneer de kleine er is niet meer ga trekken. Het probleem is nu ook dat wanneer ik straks in oktober wederom de stage niet haal mijn opleiding stop gezet wordt, dan breekt voor mij net de tijd aan om met zwangerschapsverlof te gaan. Ik heb gelukkig al een vooropleiding als verzorgende Ig-er, en zou eigenlijk heel graag dit werk weer willen oppakken. Voordat ik de opleiding in ging heb ik zo'n 4 jaar gewerkt. Het lijkt me heerlijk weer gewoon aan het werk te zijn en straks alle tijd te hebben voor je kindje. Is het nu verstandiger om alvast een baan elders te gaan zoeken zodat ik zelf ontslag neem of is het beter dat zij mij ontslaan? Ik heb afgelopen maandag aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik op het moment voor mijn gevoel ff flink in de knoop zit en er gisteren en vandaag over na zou denken wat ik ga doen. Hebben jullie tips. adviezen?
Lastige keuze hoor! Ik weet uit ervaring hoe zwaar het is te werken, studeren en in verwachting te zijn. Werk zelf 36 uur en ben daarnaast momenteel af aan het studeren (gelukkig laatste loodjes!) Als ik jou was zou ik goed de voor en de nadelen tegen elkaar afwegen. Alleen jij kan deze belissing nemen. Mezelf laten ontslaan zou in ieder geval niet mijn eerste keuze zijn. Mag ik vragen waarom je je stage niet haalt (of hebt gehaald?) Vind je het werk wel leuk, of valt dat ook tegen? Vond je je oude werk leuker?
Mijn vorige stage heb ik niet behaald aangezien ik een paar vervelende maanden achter de rug heb gehad ivm 3 overlijdens in de familie, in december is bij mij de ziekte van pfeiffer geconstateerd en kon mezelf toen moeilijk als leerling opstellen. Ik heb een boel gemist en zat volgens mijn stage begeleiders niet op het juiste niveau. Ik dacht dat ik het ziekenhuis erg leuk zou vinden, maar nu achteraf gezien vind ik het niet zo leuk als verwacht. Werk nu een jaar in het ziekenhuis maar zou bijv. graag weer terug willen naar bijv. de thuiszorg.
Dees, Ik weet niet of je werkgever ook de opleiding betaald? Anders moet je ook even navragen hoe het zit met eerder ophouden en niet bij hun gaan werken daarna. Bij veel bedrijven is het namelijk zo dat als ze je opleiding betalen dat je dan verplicht bent om zoveel jaar daar nog te blijven werken anders moet je de opleiding helemaal of gedeeltelijk terug betalen. Dus ik zou dat even navragen. Succes met je beslissing. Ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft. Gaan werken als je het niet echt meer leuk vind, werkt vaak ook niet.
Nou dames...ik hoef zelf de beslissing al niet meer te maken! Vandaag op gesprek geroepen bij het teamhoofd, zo rond 14u zat ik daar en hoorde het gesprek aan. Mijn opleiding liep nu tot 1 oktober, op 1 september had ik mijn weegmoment ( moment per half jaar dat ze bekijken hoe ik ervoor sta en door mag naar het volgende halfjaar). Ze hebben nu al mijn weegmoment naar voren gehaald en besloten mijn "stage" als onvoldoende te beschouwen, mijn opleiding stopt dus vanaf nu! Ik mag nog tot 1 september blijven werken, maar heb dan geen verantwoordelijkheden meer. Totaal onverwacht dus, had hier echt niet op gerekend....nu dus maar op zoek naar een andere baan.
Dees, Nou dat is dan weer het anderste uiterste. Op zich wel fijn dat je nu zelf geen beslissing meer hoeft te nemen, maar dit verwacht je ook niet. Komt dan toch rauw op je dak vallen lijkt me. Succes met het vinden van een andere baan in ieder geval. Misschien wil je oude werkgever waar je het al over had je wel terug?