Met tegenzin naar het werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Kalush, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hallo,

Ik werk als freelance in de kwaliteit van voedingsmiddelen. Bedrijfen kunnen mij inhuren als er systemen e.d opgezet moeten worden.
    Op dit moment zit ik vanaf mei al bij een bedrijf waar ik het helemaal niet leuk vind (nog zacht uitgedrukt)
    Alleen ben wel iemand die geen half werk wil leveren en wil deze klus klaren.
    Nu is het een klein bedrijf en ze kunnen het eigenlijk niet betalen dat ik voor hun werk. Dit laten ze me vaak duidelijk genoeg weten.

Ook is er totaal geen interesse en willen ze niet imvesteren (ze doen het puur voor de klant, niet voor hunzelf)
    Elke dag ga ik met lood in de schoenen naar het werk (werk maar 2 dagen, maar toch..)

Nu is er een moment gekomen dat ze mij voor een jaar in dienst moeten nemen. Alleen weet ik niet of ik dit wel wil.
    Ik krijg het gevoel dat zij het eigenlijk ook niet willen maar dat ze gedwongen worden door de klant.
    Ik wil zelf ook echt niet, maar dan lever ik maar half werk.
    Ook het geld kan ik goed gebruiken.

Wat zou jij doen?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dan zou ik voor het halve werk gaan. Zie jij jezelf nog een jaar met tegenzin naar je werk gaan?

Succes met je beslissing.

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier hetzelfde :s Ik weet het ook niet....ook wij kunnen de centen niet missen, eigenlijk helemaal niet. Solliciteer me gek maar er zijn tot nu toe geen bedrijven die mij willen.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet het niet. Het is een moeilijke situatie: je niet op je gemak voelen op je werk, maar wel het geld hard nodig hebben....Maar elke dag met tegenzin naar je werk gaan is ook niet gezond. Een nicht van mijn vriend had hetzelfde. Die ging ook met tegenzin naar haar werk. Op een gegeven moment is ze eraan onderdoor gegaan en overspannen geworden. Tja, dan zou je al op zoek moeten gaan naar ander werk. Maar dat is tegenwoordig ook niet al te gemakkelijk. Ben momenteel ook aan het solliciteren, maar de concurrentie is groot. Dus steeds afwijzingen.

Moeilijk hoor....

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik denk dat ik er mee ga stoppen, het is nog een paar weekjes tot mijn verlof en dan kom ik niet weer terug.
    Heb zonet ontdekt dat zij hun tekortkomingen op mij gaan afschuiven.. (er is op dit moment niemand en moest even bij iemand anders zijn computer, dan komt het nieuwsgierige aagje in mij boven, nou ja had ze het maar niet zo open en bloot moeten laten liggen)
    Nou ben er nu wel klaar mee..

Toedeloetie!

6. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Lekker dat je de knoop hebt doorgehakt!

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Owh wat n lekker gevoel zou dat geven zeg.. Ajuuuu de mazzel, zoek t uit! ja toch?

Enneh Toys.. kom je toch 'gezellie' bij mij werken :) :-s

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Zoeken jullie nog kaasinpakkers dan? hihi

Wat levert het op?

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pff, ze hebben net weer n hele bups gasten aangenomen dus..
    Wat t oplevert? Poeh.. ik ruim 9 euro netto per uur.

10. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hee zit op dit moment ook in de zuivel.. hihi..
    Nah ja.. heb ik zowaar een gesprek gehad over de toekomst in het bedrijf.. willen ze mij een contract aanbieden..

11. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    En Kalush? En wat zei je? Ik neem aan dat je het niet aangenomen hebt?

@Patroes: Beetje ver fietsen naar de kazen ;)

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Heb het niet aangenomen.. werk tot mijn verlof nog door en dan zie ik wel wat er gaat gebeuren..
    Komt vanzelf weer een nieuwe opdracht.

13. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Joh Kalush, wat een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat je ermee wilt kappen, maar als je ontslag neemt heb je geen recht op WW terwijl je daar wel altijd premies voor hebt betaald tijdens je loopbaan. Ik begrijp ook dat ze je inmiddels een contract hebben aangeboden, wellicht zou je kunnen overwegen die aan te nemen en onderwijl uit te kijke naar een nieuwe baan. Inkomen is toch maar inkomen ... maar goed, ik kan niet in jouw situatie kijken. Veel succes ermee!

14. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    En hoe reageerden ze Kalush?

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Heb vanmiddag om 14.00 een gesprek, misschien hoef ik volgende week ook wel niet meer te komen..
    Ze hebben er gister weinig van gemaakt.
    Maar goed, er komt niet voor niks een vervolggesprek..

16. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ben benieuwd! Succes vanmiddag!

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1