mijn zoontje van 3 begint nu steeds dat er een dinosaurus onder zijn bed zit of onder dat van papa&mama, ik wil niet dat ie bang is hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
Vraag aan hem of hij de dino leuk vind of niet, en zo niet of dat jij hem moet verjagen of zoiets. Ik ga mee, tot op zekere hoogte, in de fantasie.
herkenbaar alleen zegt onze dochter van 3 dat er een heks onder bed zit of komt als ze slaapt... om haar gerust te stellen kijk ik onder bed ed en zeg dan dat er niets is... ook vertel ik haar dat ook de heks moet gaan slapen en niet zal komen. mocht ze toch komen dat ze dan papa en/of mama moet roepen en die de heks wegsturen... roepen dat ze niet bestaan heeft geen zin... ze hebben op t moment zo'n levendige fantasie en begrijpen het toch niet.... ik praat dus mee en stel gerust... en ze gaat zonder problemen slapen..
Mijn oudste heeft dit ook een tijdje gehad. Toen heb ik hem een klein geheimpje verteld.(ahum,Het is maar hoe je het brengt) Vroeger zat er onder mamma haar bed een aap die maar niet weg wou. En oma heeft toen een busje anti-eng gekocht. (busje deo met plakband omwikkelen) mamma heeft ook nog zo`n busje in de kast. Die spuit je onder het bed. Alles wat eng is heeft een hekel aan die geur en gaat naar een andere plek om te wonen. Want enge dingen kunnen daar niet tegen. Zolang het lekker ruikt kan er niks engs onder je bed wonen. Helpt ook tegen spookjes. Groetjes Janna
Hier een tijdje gehad dat er krokodillen of andere dieren waren. Ik deed dan het raam open en pakte de krokodil, die ik door het raam naar buiten gooide met de mededeling: ga maar terug naar de dierentuin. Vervolgens deed zoon dan hetzelfde als er weer eens iets zat.
Hier een heks en een monster in de slaapkamer. We hebben ze samen weggejaagd en daarna het anti-monster-en-heks dansje en lied gedaan En een paar knuffels in het bed gezet, zodat ze niet meer "alleen" is. Ik weet nog dat ik dat vroeger als kind ook altijd deed, en dat het hielp.