Mijn buurvrouw en buurman passen elke dinsdag en woensdag op ons dochter... super lieve mensen. Maar....... als ik er een keer zo op visite ga en amy doet iets wat niet mag, zeggen ik, de buurman en de buurvrouw allemaal nee. Ik vind dat alleen ik dit moet zeggen, ik ben toch de moeder. En als iedereen het zegt weet zij het ook niet meer. Maar hoe kan ik dat het beste tegen hen zeggen, ze zijn soms nog een beetje oudewets?
ik zou het gewoon een x aangeven dat het voor je dochter duidelijker is als 1 iemand haar corrigeert. ik begrijp je buren wel "het is er in geslopen" denk ik.... ik doe het onbewust ook bij me nichtjes....
Als het jou standpunt is dat alleen jij iets mag verbieden moet je dat gewoon met je buren overleggen. Devon gaat naar de creche en daar wordt hem ook wel vaak genoeg iets verboden. Ik vind dit niet erg want hij moet ook gewoon leren luisteren naar andere mensen, uiteindelijk hebben zij ook het beste met hem voor. Later gaat je kindje naar school en dan zullen haar meester/juf haar ook wel eens iets verbieden
Ja maar mij gaat erom dat wij het met z'n driee zeggen, tegelijk. Vam alle kanten snappen jullie. Ik wil ook dat ze naar andere gaat luisteren, maar nee zeggen met z'n drieen vind ik niet nodig als ik er ben.
ik vind dat als de moeder er ook is, dat zij degene is die corrigeert en beslist en niet iemand anders(behalve de papa natuurlijk) tenzij de moeder iets niet ziet of even weg is.. dus ik geef jou helemaal gelijk en zou het gewoon een keer zeggen als het weer voorkomt..