loop-oortje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marijke1985, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Devon heeft enk ik al sinds een aantal dagen last van z'n oor en nou keek ik er gisteravond in en toen zag ik dat er echt heel veel viezigheid in zit. Hij is zowat de hele nacht wakker geweest en ik kan echt horen en zien dat hij pijn heeft. Heb net dus de dokter gebeld en die zei dat ik het ff 2 weken moest aankijken :confused: :confused: :confused: ik vind nu eigenlijk toch dat ze er even naar moeten kijken. Hij huild nu echt aan 1 stuk door! Wat zouden jullie doen, en hebben jullie evt. nog tips voor tegen de pijn, behalve dan paracetamol, daar heeft hij er al 3 van gehad.

Groetjes Marijke

2. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He, wellicht dat je kindje een oorontsteking heeft?

Meestal hebben ze dan ook koorts en de druk op het oortje kan dan groot zijn, hetgeen dan de pijn geeft. Een paracetamol helpt wel tegen de oorpijn.

Meestal als het oortje open gaat (gaatje in trommelvlies) komt de viezigheid eruit en neemt de druk af en gaat de pijn weg.

als hij het vaker heeft, toch naar de HA gaan hoor. Wellicht dat een antibiotica kuurtje kan helpen, of als het echt heel vaak voorkomt dat ze dan buisjes plaatsen om een vrije weg naar buiten te maken...

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    En ik vind twee weken wachten wel erg lang hoor. Ik zou het 2 dagen aankijken en dan toch naar de HA gaan....

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ja de dokter denkt ook idd dat het een oorontsteking is. Als ik er alleen al naar kijk begint ie te huilen. En dan zegt de dokter zoiets... :( :( ik zeg nog tegen die dokter; Devon moet dus eerst 2 weken pijn hebben voordat ie wordt geholpen. Ik heb ook wel es gehoord dat je doof kunt worden aan dat oortje als er niks aan gedaan wordt.

Paracetamol kan ik niet meer geven ik heb er al 3 gegeven...

5. Niet meer actief

Gewoon terugbellen en erop staan dat je geholpen wordt!
    Wat een moeilijke huisarts zeg....

Als het inderdaad een oorontsteking is zal daar toch iets aan gedaan moeten worden, dan laat je zo'n kindje toch niet eerst 2 weken rondhuppelen...

Sterkte ermee!

6. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Nou heb idd net weer gebeld, ff doorgezet en om 12 uur heb ik een afspraak ;) gelukkig maar dan wordt er tenminste nog naar gekeken!

bedankt dames..

7. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Mooi zo! Laat hem/haar maar eens rondlopen met oorontsteking. Oorpijn is echt een verschrikking!

En ja, als ze veelvuldig oorontstekingen hebben, waardoor dus iedere keer het trommelvlies wordt belast, bestaat de kans op slechthorendheid / doofheid.

Een collega van mij heeft een dochter van bijna 2. Die heeft ongeveer 13 antibiotica kuren gehad in haar leventje, buisjes, maar NOG heeft die oorontstekingen. Is waarschijnlijk erfelijk belast, ouders vragen vroeger ook continue verkouden en last van oorontstekingen. Tegen haar hebben ze al gezegd dat haar dochter naw een gehoorapparaatje nodig zal hebben...

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ja pcs en dan wouden ze hem bijna ff 2 weken laten rond lopen ermee, nou dan had ie zeker niks meer met z'n oortje kunnen horen.

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Nou ben net terug en heb druppels voor in z'n oor gekregen en speciale neusdruppels ;) pff gelukkig kan ik er tenminste iets aan doen nu :rolleyes:

Deel Deze Pagina