Na 14 maanden weer melk??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angel2005, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Goedemorgen dames,
    Ik heb een vraagje. Ik heb 10 maanden borstvoeding gegeven (tot begin december 2015). Daarna redelijk snel zonder problemen afgebouwd. Ik heb daarna nooit meer gekeken of er nog melk was omdat dit wordt afgeraden ivm met stimuleren.
    Nu proberen we al een ruime tijd weer zwanger te worden maar tot nog toe geen succes.
    Morgen is mijn NOD maar gisteren een test gedaan (Kruidvat early) maar die was negatief.
    Zojuist zit ik in mijn badjas op de bank en mijn rechter tepel voelde een beetje vreemd (nattig). Dus ik knijp en er komt melk uit (geen waterige afscheiding maar echte dikke melk). Dus ik check de andere en die doet het ook :$.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

P.S. banner is niet bijgewerkt ;)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoeft helaas niks met een prille zwangerschap van doen te hebben. Vaak komt de melkproductie pas later in de zwangerschap weer op gang, ook bij het geven van borstvoeding eerder.

Het kan op een te hoog prolactinegehalte wijzen wat het zwanger worden kan bemoeilijken. Ik zou het dus zeker in de gaten houden en anders je prolactinegehalte laten checken bij je huisarts.

3. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Dankjewel voor je reactie... ik had daar nog nooit van gehoord joh. Tijdens de borstvoeding ben ik niet ongesteld geworden maar na het stoppen weer een heel regelmatige cyclus.
    Kan ik een te hoog prolactine gehalte hebben en wel een hele regelmatige cyclus?

4. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik had wel ineens weer melkproductie toen ik pril zwanger was. En nu heb ik juist helemaal geen melkproductie. Bij mij was de melkproductie dus wel een vroeg zwangerschapssymptoom!

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Nee, het hoeft inderdaad niet op een zwangerschap te duiden. Kan ook inderdaad met hoge prolactine te maken hebben, maar volgens mij menstrueer je dan niet regelmatig.

Ik zou trouwens die kruidvat 2 voor 5 euro kopen, want die zijn het gevoeligst.

Deel Deze Pagina