Welke supplementen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cjms, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Lieve allemaal,

We zijn tot nu toe een klein half jaartje bezig met onze kinderwens. Tot zo ver (en vaak helaas met valse hoop) nog geen resultaat. Ik weet dat het niet zo lang is, maar had wel gehoopt dat het ondertussen raak was geweest (hoe naïef ook van mij).
    Ik drink niet en ik rook niet meer (ik ben gestopt toen we begonnen met 'het huishouden'). Mijn man drinkt ook niet, rookt wel (tot mijn ergenis. Maar ik krijg hem er nog niet van af. :')).

Ik slik sindsdien foliumzuur met vitamine D (smelttabletten van Davitamon). Daarnaast slik ik dagelijks Omega-3 capsules.
    Eten doe ik relatief gezond: ik eet dagelijks fruit en groente. Zo af en toe laat ik me lekker gaan, maar daar ben ik vrouw voor. :')

Ik ben voor mezelf aan het bedenken wat er nog meer nodig is om mijn lichaam een beetje te steunen en om mijn kansen te vergroten. Heeft er iemand tips of vergeet ik iets? Is er een supplement dat er wel of niet eigenlijk bij hoort?

Om het even: dit is onze eerste kinderwens. Ik word volgende maand 27 en ik vond dat het wel tijd wordt.
    Ergens ligt de druk hoog. Ik heb een zus die al 7 of 8 jaar hiermee bezig is.. zij en partner gezond en vruchtbaar, maar zelfs met ICSI geen resultaat. En ergens ben ik bang dat dat bij mij ook zou gebeuren.

Ik heb me suf gegoogled... maar de verhalen lopen zo ver uiteen dat je gewoon niet meer weet waar je het zoeken moet en wat nu wel of niet waar is. Hopelijk hebben jullie ideeën :). Zo heb ik ergens gelezen dat het helpt om je buik en voeten warm te houden. En ergens anders lees je dan weer dat het juist niet goed is omdat je lijf dan denkt dat je koorts hebt en dat de boel afgebroken gaat worden. :s

Dus zijn er mensen met goede en realiseerbare ideeën om een bevruchting en innesteling op een gezonde wijze te bevorderen? :) Ik hoor het graag!

*ik weet het, flink boekwerk*

2. Want2BMommy

17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    In de maand toen ik zwanger werd heb ik mijn vriend elke dag een zinktablet gegeven. Had er goede verhalen over gelezen op internet. Zo worden er door zink meer zaadcellen geproduceerd en bevorderd het bij zowel mannen als vrouwen de vruchtbaarheid! Ikzelf nam dus naast foliumzuur en vitamine D ook zink in. :)
    We zeiden nog tegen elkaar dat het bijzonder zou wezen als we in die maand ook zwanger zouden worden. Weet niet of het nu daadwerkelijk door de zink gekomen is natuurlijk!

3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Van welk merk heb je de zink als ik vragen mag?

4. Want2BMommy

17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Pff durf het niet te zeggen! Gewoon bij de kruidvat gehaald, blauw potje. Ze zijn nu inmiddels op, maar ben toen overgegaan op multi zwanger tabletten. Je kunt het iig altijd proberen! Baat het niet, dan schaadt het niet.

5. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Zink zou inderdaad een goede toevoeging zijn. Althans voor mij. Ik vraag me af of mijn man het niet zo'n beetje elke dag zou vergeten. :')

6. Want2BMommy

17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Haha, het is dat ik het hem elke dag gaf, anders zou hij het ook vaak zijn vergeten :')

Deel Deze Pagina