Ik ben fan van schoenen van het merk bardossa. Bardossa flex is speciaal voor kindjes die net gaan lopen en zijn zo rond de 40 euro.
Ik heb de eerste schoentjes gekocht bij Van Haren van het merk Elefanten. Dit is gewoon een goed merk en ik wilde ook niets anders dan die schoenen daar. Voor die 3 maanden vond ik het nog zonde om meteen superdure schoenen te kopen. Binnen liet ik ze op blote voeten lopen of met leren slofjes aan. De schoenen waren voor buiten en hoe lang laat je ze nou lopen buiten? Ze zitten nog veel in de wagen. Heb ze wel netjes laten meten (en ik wist dat je moet letten op een flexibele zool) en heb toen zelf leuke uitgezocht. Voor maximaal 35 euro meen ik. Daaropvolgende schoenen heb ik wel bij een speciaalzaak gekocht. Van het merk Superfit, ook niet duur. Als je het mij vraagt zijn die hetzelfde als Elefanten (ze werken met hetzelfde maatsysteem).
Als je kindje alleen nog maar rond de tafel loopt zou ik nog geen echte schoentjes aan laten meten. Mijn schoenwinkel (speciaalzaak) gaf aan dat een kindje eigenlijk 6 tot 8 weken goed los moet lopen voordat je aan schoentjes begint. Sam zijn eerste schoenen waren Shoesme schoentjes voor bijna tachtig euro. Duur? Ja misschien wel, maar ik heb zelf slechte voeten en mijn man ook. Mij hebben ze al geleerd dat je overal op kan bezuinigen, maar niet op schoenen. Zeker niet op jonge leeftijd!
@josien: Die schoentje die je bedoelt als ze dus een maandje of 2 kunnen lopen zijn met harde zool.Het gaat nu over de eerste schoentje met flexibele zool.De pre-walk zoals ze dat noemen.De eerste stapjes dus. Ivm die kinderbijslag. Iedereen die in Nl woont krijgt 199,94 euro per 3 maanden voor het kindje.Dus die 90 euro??? geen idee amar lijkt me niet kloppen in nl dan he. Kinderbijslag voor kinderen geboren op of na 1 januari 1995 bedrag in euro per kwartaal 0 t/m 5 jaar 194.99 6 t/m 11 jaar 236.77 12 t/m 17 jaar 278.55 Per kind
@mama van lucas 10 Oeps dan vergis ik me wel dusdanig daarin. Ben er ook nog niet zo aan gewend. Nog maar 3x gehad geloof ik haha!Heb het kennelijk niet zo hard nodig dat ik er op zit te wachten en het precies weet . Gebruik het nu maar gewoon voor luiers en de dagelijkse dingen. Goh toch is op letten! @ Josien Ik wil nu ook nog geen schoentjes kopen maar me gewoon wat oriënteren. Ze heeft nu Bobux slofjes. en wil ook pas echt wat gaan kopen als ze buiten afstanden begint te lopen. Misschien dat ik dan alvast een opruiming van de wintercollectie tref! Heb nu wel een goede schoenenwinkel in drenthe gevonden geloof ik. Dit staat op hun site en ze verkopen shoesme Passen en aanmeten kinderschoenen Voor het aanmeten en passen van kinderschoenen hebben we een speciale procedure ontwikkeld. De kleine klant doet eerst zijn/haar schoenen en sokken uit en gaat een stukje lopen. Hierna gaat hij/zij op de voetspiegel staan. Dit doen we om te kijken hoe de stand van de voeten is. Op deze manier hebben we de mogelijkheid om, indien nodig, correcties in de schoenen te plaatsen. Vervolgens meten we de voeten en begint het passen van de schoenen. Hierbij wordt goed gelet op de lengte en breedte van de schoenen. Naderhand wordt er een kinderkaart aangemaakt voor de kleine klant. Dit wordt gedaan zodat eventuele bijzonderheden, bij de volgende aankoop, meteen duidelijk en te volgen zijn
Mijn dochtertje loopt alleen nog maar langs de tafel, dus heb voor haar nog geen schoentjes. Ja..wel leuke voor als we naar buiten gaan (laarsjes van H&M), maar dat zijn geen loopschoentjes. Ik ben ook al een beetje aan het kijken voor leuke schoentjes voor straks, maar ik vind ze belachelijk duur. 30,- vind ik prima voor schoentjes die ze niet lang aankan. Maar daar zie ik geen leuke van... Alles wat ik zie (en leuk vind) is vanaf 50,-. Ik zal niet bezuinigen op schoentjes, want goede schoentjes zijn belangrijk. Maar waarom zijn die krengen zo duur?! Sorry, beetje off topic en niet echt antwoord op je vraag. Maar moest het ff kwijt...
De eerste echte loopschoenen hebben we van ecco, waren 45,- in de uitverkoop. We hebben het ook laten meten bij een goede speciaalzaak. Daar gaven ze aan elke maand even terug te komen om te laten meten. Ze zeiden, vaak zal het voor niks zijn, maar soms groeien de voetjes ineens heel snel en kun je dus beter te vaak meten. Quincy vind het ook al echt leuk, loopt het trapje op en gaat meteen goed staan. In die winkel hebben ze ook altijd ballonnetjes enzo...
@tamaraliza nou zou denk ik er ook over. Ben zelf nog goedkoper uit voor schoenen als het moet en daar doe ik langer dan 3 mnd mee. Volgens mij moeten de prijzen echt wel goedkoper kunnen, zo groot zijn de schoenen niet! Maar ze weten dat ouders en niet op willen bezuinigen dus uitmelken maar die ouders denk ik!